וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שינוי בחוק: עוד ועוד ישראלים זכאים לאחת האזרחויות הנחשקות בעולם

בשיתוף zap משפטי

7.5.2024 / 7:05

גם אם קיבלתם בעבר תשובה שלילית, ייתכן שלאור שינוי שנעשה בחוק הגרמני, הפכתם זכאים לאחת האזרחויות הנחשקות בעולם. עו"ד אדם ידיד, המתמחה בתחום מסביר וממליץ איך לגשת לנושא

דרכון גרמני. ShutterStock
"שינוי הקריטריונים יכול לקרב אתכם לזכאות לדרכון גרמני"/ShutterStock

אם תמיד חלמתם על אזרחות גרמנית אך קיבלתם בעבר תשובה שלילית (ממגוון סיבות, אל תרימו ידיים, הכתבה הזו נועדה עבורכם: נכון לשנת 2024 החוקים לקבלת אזרחות גרמנית השתנו, ויתכן שבעקבות כך, אתם זכאים לקבל את האזרחות הנכספת - שתאפשר לכם לחיות, לטייל ואפילו לעבוד ולפתוח עסק בכל מדינות האיחוד האירופי. עו"ד אדם ידיד, שמשרדו מתמחה כבר עשרות שנים בתחום האזרחות הגרמנית, מסביר לנו על ההקלות שנעשו בחוק הגרמני: "מה שהשתנה זה שאנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה לשעבר, נתנה לישראלים סוג של מתנת פרידה בחודש האחרון שלה בתפקיד - בסוף 2021", מסביר עו"ד ידיד "השינויים הינם בדמות הקלות, אשר חלקם מאפשר לרבים שלא היו זכאים- לקבל עתה אזרחות גרמנית. " דוגמא להקלה שכזו הינה האפשרות לדרוש אזרחות גרמנית גם אחר יליד פולין שהיה נתין גרמני שברח מאימת הנאצים. בקשה שכזו, בעבר היתה נדחית.

הרחבה חדשה אחרת היא האפשרות לבקש אזרחות גרמנית אחר סבתא או סבתא - רבא שברחה מאמת הנאצים, במקרים שבעבר היו נדחים.

מה זה בעצם אומר?

"ששינוי הקריטריונים יכול לקרב אתכם לזכאות לדרכון גרמני, גם אם בעבר נאמר לכם שאתם לא זכאים, שווה לבדוק שוב".

זה קשור לתמיכה של גרמניה בישראל, על רקע המלחמה?

"העמידה של גרמניה לצד ישראל היא בהחלט אקט תמיכה הצהרתי, במיוחד על רקע האקלים הפוליטי הבינלאומי וחלק מהעניין הזה מתבטא גם בקריטריונים המקלים. התמיכה היא לא רק פוליטית: אני עשיתי מילואים עד לפני חודש. כחלק מהתפקיד הצבאי שלי, יצא שליוויתי את המשלחת של נשיאי גרמניה וישראל בבארי. תוך כדי סיור ההכנה לביקור שוחחתי עם מה שהיה אחראי על הביקור הזה מטעם הגרמנים, שסיפר לי איך הנשיא הגרמני ישב יחד איתו והיה מזועזע מסרט הזוועות של ה-7 באוקטובר שהוא ראה. ברור שבכל הקשור ליחסי ישראל - גרמניה, יש פה כבר משהו שהוא קצת מעבר לחוקים יבשים".

דוגמא נוספת לחשיבות שהגרמנים מקנים לקשרים הללו היא הכרזת שרת הפנים של גרמניה, ננסי פאסר בדבר הוספת מבחן למבקשי אזרחות גרמנית יכלול שאלות חדשות על הדת היהודית ומדינת ישראל, כדי לסנן אנטישמים.

הכתבה באדיבות זאפ משפטי

לפניה למשרד של עו"ד דוד ידיד באתר זאפ משפטי

המשרד שלכם מטפל שנים רבות באזרחות גרמנית, איך הגעתם לזה?

"מימוש זכויות לניצולי שואה הוא מפעל החיים של ראש המשרד שלנו, אבא שלי, עורך דין ונוטריון דוד ידיד. הוא השיג תקדימים לטובת ניצולי השואה גם בארץ וגם בגרמניה. במהלך השנים, הלקוחות דרשו ממנו שיסייע בליווי הליכי התאזרחות בגרמניה ומשם המומחיות בעניין נבנתה. המשרד שלנו עוסק באזרחות גרמנית כבר ארבעים שנה - אני לא חושב שיש בארץ עוד משרד שעוסק בנושא כל הרבה שנים. בנוסף, במשרד שלנו עובד עורך דין, שלמד משפטים בפרנקפורט שבגרמניה, שהוא כמובן דובר גרמנית. זה יתרון משמעותי שלנו, שברוב המשרדים לא קיים. בנוסף אליו, יש לנו במשרד צוות דוברי גרמנית, וזה תמיד טוב שבמשרד קיים גורם שמכיר את החוק המקומי ויודע את השפה על בוריה.יתרון נוסף שלנו הוא הידע הייחודי באיתור מסמכים בארכיונים בחו"ל, לטובת הלקוחות שלנו וביצוע מלוא שלבי הטיפול על ידי צוות המשרד ( one stop shop).

תהליך שיכול להיות ארוך ומורכב - אך התוצאה שווה את זה

חשוב לומר מראש: תהליך קבלת דרכון גרמני אורך מספר שנים והוא יכול להיות מסועף ומורכב. ניתן לבצע את כל הליך האיצור וההגשה גם ללא ליווי שלעורך דין, אך הדבר יכול להביא לקשיים, כשלים וגם לדחיית הבקשה. לכן, מומלץ שילווה אתכם בתהליך עורך דין מומחה בתחום, שיוביל אתכם בבטחה אל עבר קבלת האזרחות. החשיבות של בחירת עורך הדין היא קריטית להצלחת התהליך, מאחר ומדובר בהתנהלות ארוכה ולא זולה, שכרוכה בהמון עבודה בירוקרטית שאתם אפילו לא מודעים לה. מסיבות אלה יכול לקרות מצב בו עורך דין מסוים לא יצליח להשיג ללקוח שלו אזרחות גרמנית, ועורך דין אחר - כן.

איך מצב כזה יכול לקרות? בקלות. הקריטריונים לקבלת האזרחות כרוכים במספר הוכחות לזכאות, כמו למשל תעודה המוכיחה שסבא וסבתא או אפילו הוריהם (שכבר לא בחיים עשרות שנים) היו אזרחים או תושבים גרמניים. איתור מסמכים כל כך ישנים והצגתם לרשויות הגרמניות באופן שיהיו קבילים הוא לעיתים מורכב, אבל זו גם מומחיות המשלבת ניסיון, יכולות מחקר וגם לא מעט קשרים אישיים עם מוסדות מקומיים של איסוף נתונים, גנזכים, כניסה לארכיונים, הבנת השפה ועוד. בנוסף, לא לכל משרד עורכי דין יש צוות שיכול לעבוד במשך זמן רב על איתור כל המסמכים הנחוצים להוכחת זכאות (במיוחד כשהמסמכים מתחילת המאה הקודמת), לא כולם יודעים לדבר ולכתוב גרמנית על בוריה, ולבטח לא כולם יודעים עם איזה איש קשר ספציפי לדבר במוסדות וגנזכים מקומיים.

דיס-המלצה ברורה היא לשכור לליווי ההליך חברה בע"מ. בניגוד לעורך דין, שמחויב לכל ההליך, חברות קמות ואחר כך נעלמות. לצערינו, כבר ראינו את זה בהליכי התאזרחות. המלצה נוספת היא שחלק מהכסף ישולם רק על בסיס הצלחה.

בשורה התחתונה, כדי שהפעם זה יצליח לכם, אתם זקוקים למשרד עורכי דין חזק וותיק בתחום האזרחות גרמנית, עם הבנה עמוקה של התרבות המקומית, השפה והחוקים, עם ידע וכישורים לאיתור מסמכים ישנים מארכיונים בגרמניה וחשוב מכל - עם ניסיון מוצלח של עשרות שנים בהשגת אזרחות גרמנית ישראלים.

צרו קשר עם משרד עוה"ד דוד ידיד, לבדיקת זכאות לאזרחות גרמנית.

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully