וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הסכום שמעסיק שמפטר עובד שגויס למילואים נאלץ לשלם

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 10:41

האם מעסיק בכלל רשאי לפטר עובד שיצא למילואים והאם יש הבדל בין עובד קבוע לעובד קבלן? עו"ד אורנה שמריהו העוסקת בדיני עבודה עושה סדר

בווידאו: עו"ד אורנה שמריהו באולפן וואלה/עריכה: זיו שטיינר

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר אנשי מילואים רבים מצאו את עצמם ללא מקום עבודה. מה אומר החוק לגבי פיטורים של אנשי מילואים ומה יכול לעשות עובד שפוטר ממקום עבודתו? עו"ד אורנה שמריהו, העוסקת בדיני עבודה, הגיעה לאולפן וואלה כדי לעשות סדר בנושא.

מהן ההגנות החוקיות שיש כיום לאיש מילואים בשל היעדרותו?

"חוק חיילים משוחררים חזרה לעבודה קובע הגנות לעובדים שמתגייסים למילואים בצו 8 או אפילו בשגרה רגילה של מילואים. החוק אוסר לפטר עובד שנקרא למילואים וגם לאחר חזרתו ממילואים במשך 30 ימים. מעסיק שמפטר עובד ביום ה-20 לחזרה, יהיה צפוי לחשיפה משפטית רבה מאוד".

האם המעסיק רשאי לפטר איש מילואים אם הוא נעדר לתקופה ארוכה?

"החוק אוסר לפטר עובד בשל מילואים. היה והמעסיק יוכיח שהפיטורים לא בשל ההיעדרות, עליו לפנות לוועדת התעסוקה ולבקש היתר לפיטורים. כל עוד שהוא לא יבקש היתר, הפיטורים אסורים".

מהן הסנקציות שחלות על מעסיק שפיטר עובד בשל שירות מילואים?

"מעסיק שמפטר עובד ללא היתר, אותו עובד יכול דרך משרד הביטחון לקבל סיוע משפטי. כלומר, אלו שפוטרו לא יהיו חייבים לפנות לעו"ד פרטי אלא לקבל סיוע ממשרד הביטחון. הסנקציה גבוהה - היא עד חמש משכורות, כשהמינימום הוא השכר הממוצע במשק".

האם יש הבדל בין עובד קבוע לעובד קבלן?

"כל עובד שעובד שישה חודשים במקום העבודה, החוק חל עליו".

יש נסיבות חריגות שבגינן רשאי מעסיק להעביר את העובד למשרה אחרת?

"אם המעסיק יוכיח שטרם הגיוס הוא החל בהליכי שימוע לעובד, יכול להיות שוועדת התעסוקה תגיד שהפיטורים לא בגלל המילואים, ותעניק את ההיתר. מעטים המקרים שבהם ניתנים היתר לפיטורים של עובד במילואים".

לאתר הרשמי של עו"ד אורנה שמריהו

לעמוד המשרד באתר משפטי

טלפון: 077-9977542

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully