וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקיץ 2021 שונה החוק. מאז אלפי ישראלים זכאים לדרכון גרמני

בשיתוף zap משפטי

8.5.2024 / 7:30

מי זכאי לדרכון גרמני ומה היתרונות שלו? עו"ד והד"ר יובל חן, המוביל מבין עורכי דין בטיפול בהוצאת דרכון גרמני, מסביר בהרחבה

בווידאו: עו"ד יובל חן באולפן וואלה/עריכה: זיו שטיינר

דרכון גרמני הוא אחד הדרכונים הכי מבוקשים בעולם בשל יתרונותיו הרבים. מי זכאי לדרכון שכזה ואיך מקבלים אותו? עו"ד והד"ר יובל חן, המוביל מבין עורכי דין בטיפול בהוצאת דרכון גרמני, הגיע לאולפן וואלה כדי לעשות סדר בנושא החשוב הזה.

דרכון גרמני. ShutterStock
בקיץ 2021 הגרמנים הרחיבו את מעגל הזכאים לקבלת דרכון/ShutterStock

למה דרכון גרמני ומה היתרונות שלו?

"היתרון של דרכון גרמני הוא ראשית, שאי אפשר לדעת לעולם מה יוליד יום - מתי נזדקק לו ובאיזה תנאים. ב-27 השנים האחרונות שאני מטפל בהוצאת אזרחות גרמנית נתקלתי באינספור מקרים שהדבר הזה היה נחוץ".

מה התנאים להוצאת דרכון שכזה?

"עד 2021, מי שיכול היה להוציא דרכון גרמני הוא רק נכד או נכדה לסב או סבתא מגרמניה. בקיץ 2021 הגרמנים הרחיבו את מעגל הזכאים וכיום מי שיש לו סיכוי טוב לקבל דרכון גרמני זה הילד, הנכד והנין של ניצול או ניצולת שואה שמקום המגורים היה בגרמניה או במקומות מסוימים במזרח אירופה. יש שורה של תנאים שצריך להוכיח לגרמניה".

האם כדאי לפנות לעו"ד שלמד ומכיר את החוק הגרמני?

"חד משמעית. הייתי 11 שנים בגרמניה. אם נניח היה מדובר בדרכון סיני, עו"ד ישראלי ידע לטפל בנושא? ניקח את המקרה ההפוך - עו"ד גרמני שרוצה להוציא ללקוח שלו אזרחות ישראלית. אותו עו"ד לא מבין ולא יודע את החוק בישראל. זה אבסורד".

מהו פרק הזמן?

"מדובר בפונקציה של מספר אלמנטים - העומס בגרמניה, עד כמה התביעה יורדת לרזולוציה פרטנית של הנרדפות וחייו ועד כמה התביעה מגובשת ומבוססת על סמך מסמכים היסטוריים שאותרו. פרק הזמן המינימלי כיום הוא שנתיים".

עו"ד ד"ר יובל חן טיפל מאז שנת 1997 באלפי בקשות לקבלת דרכון גרמני. סיים לימודי משפטים בגרמניה ודוקטורט בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת פרנקפורט. עו"ד ד"ר חן הוא בעל בקיאות יוצאת דופן בהליכי קבלת אזרחות גרמנית ומכיר היטב את הגופים האחראים לכך בגרמניה.

לבדיקת זכאות לדרכון גרמני

עו"ד ד"ר יובל חן באתר משפטי

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון 053-9374954 או במייל hen@yuval-ra.com

הכתבה באדיבות Zap משפטי

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully