וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 לחמניות במשמרת: המנהל האשים את העובד, שקיבל התקף לב

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 11:28

ויכוח קשה נוצר בין עובד במפעל דפוס למנהל שלו, שהטיח בו כי הוא שמן מאחר והוא ''אוכל עשר לחמניות במשמרת''. העובד נעלב עד מאד וסיים את המשמרת שלו בבית החולים עם אוטם בשריר הלב. המקרה הוגדר כתאונת עבודה והעובד זכה לפיצויים

איש עסקים עובר התקף לב. ShutterStock
העובד הגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה לתשלום דמי פגיעה/ShutterStock

התקף לב בזמן העבודה יחשב בדרך כלל לתאונת עבודה, בתנאי שניתן יהיה להוכיח כי ההתקף היה כתוצאה ישירה של אירוע חריג בעבודה. המקרה הבא שתיחשפו אליו מתאר בדיוק אירוע כזה.

עובד במפעל דפוס הגיע למשמרת עבודה כהרגלו ונדרש לעבוד עם חומר בעייתי. העבודה לא הלכה כשורה מאחר והוא היה לבדו, בזמן ששותפו יצא להפסקה. לאור העובדה כי המשימה הייתה מורכבת, העובד התקשה להתקדם למשימות נוספות. לקראת הערב התקשר אליו מנהלו ושאל אותו מה הספיק לעשות? העובד ענה שהמשימה לא הושלמה מאחר והוא עובד לבד.

המנהל התעצבן מהתשובה שלו והחל לצרוח עליו, הוא אמר לעובד שלא מעניינים אותו התירוצים האלו ושהוא (העובד) חייב לסיים לעשות את כל מה שנאמר לו. העובד ענה לו שהוא לבד, עולה ויורד במדרגות כדי להכניס חומר וזה קשה לו. המנהל התעצבן ואמר שלא מעניין אותו כלום ו-שמצדו העובד יעלה הילוך כדי לסיים את העבודה.

העובד ענה למנהל שהוא עייף מכל המאמץ. המנהל הגיב והטיח בעובד: "אני לא אשם שאתה שמן, אולי אם תפסיק לאכול עשר לחמניות במשמרת לא יהיה לך קשה לעלות ולרדת במדרגות''. המשפט העליב את העובד שמאד נפגע ומאחר והוא חש כיחיד אשר משקיע במפעל ונותן את הנשמה - המנהל הגיב שאם זה לא מתאים לו, הוא מוזמן לעזוב את המפעל. העובד רתח מזעם וניתק את השיחה.

לאחר שניתק את הטלפון הרגיש העובד הרגשה מוזרה בחזה אך לא התייחס לכך והמשיך לעבוד. אחרי כמה רגעים הוא שוב החל להרגיש עומס כבד בחזה והתמוטט על הרצפה. למזלו שותפו למשמרת היה באזור והזמין לא ניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לבית החולים. כתוצאה מהאירוע נגרם לו אוטם קשה בשריר הלב והוא אושפז בבית החולים.

העובד הגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה לתשלום דמי פגיעה להכרה באוטם שריר הלב שלקה בו כתאונת עבודה וכן תבע ממנו לשלם לו דמי פגיעה כדין. אולם המוסד לביטוח לאומי דחה את התביעה מאחר ולטענתם לא ארע אירוע חריג בעבודה, מאחר ולטענתם האוטם נגרם ממחלה טבעית.

עשהאל בר נס הוא עורך דין ונוטריון המתמחה בנזקי גוף, טלפון: 053-6245498

הכתבה באדיבות Zap משפטי

העובד לא קיבל את קביעתו של המוסד לביטוח לאומי ופנה לעו"ד המתמחה בתחום שייצגו בתביעה בבית הדין לעבודה כנגד החלטת הביטוח הלאומי. עוה"ד ניהל משפט ארוך כנגד הביטוח לאומי כאשר במהלכו נחקר המנהל והעובד בביה"ד ולאחר שנשמעו העדים והתמנה מומחה מטעם ביה"ד לעבודה נקבע כי אכן האירוע שבו נעלב העובד יוכר כתאונת עבודה. כתוצאה מכך העובד עמד בפני ועדה רפואית של הביטוח לאומי שקבעה לו נכות בשיעור של 100% נכות כתוצאה מהאירוע. בהתאם לכך העובד יהיה זכאי לקצבת נכות לכל ימי חייו.

במקרה זה, הוכח מעל לכל ספק כי קיים קשר המקרה לבין הפגיעה בליבו של עובד המפעל וכאן עליכם לזכור כי בין אם עברתם התקף לב או אירוע מוחי בבית לבין מקרה שארע לכם בעבודה, הביטוח הלאומי עשוי להכיר זאת כתאונת עבודה ובכך תהיו זכאים לקבלת מענק או קצבת נכות - דבר שיכול להיות בעל ערך כספי רב גם אם הפסקתם לעבוד אך גם אם אתם ממשיכים לעבוד.

על פי חוק הביטוח הלאומי, תאונת עבודה היא "אירוע פתאומי ובלתי צפוי, שאירע לעובד במהלך עבודתו או עקב עבודתו, וגרם לו נזק גוף". על מנת להכיר בהתקף לב כתאונת עבודה, יש להוכיח בין היתר כי ההתקף היה תוצאה ישירה של אירוע חריג בעבודה, האירוע החריג היה מעבר לנסיבות העבודה הרגילות או להוכיח כי האירוע החריג בעבודתכם. חשוב לציין כי תביעה להכרה בהתקף לב כתאונת עבודה יכולה להיות מורכבת, ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום.

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

לפרטים נוספים והתייעצות בנושא חייגו: 052-2610226.

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • התקף לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully