וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הישראלים שזכאים לדרכון גרמני בשל השינויים האחרונים בחוק

בשיתוף zap משפטי

2.6.2024 / 7:05

השינויים בחוק הגרמני שחלו בשנתיים האחרונות פתחו חלון הזדמנויות עבור ישראלים רבים. אז מי זכאי לקבל את אחת האזרחויות הנחשקות בעולם? עו"ד יוני ידיד, מומחה לחוק הגרמני, מסביר בהרחבה

בווידאו: עו"ד יוני ידיד מסביר על דרכון גרמני באולפן וואלה/עריכה: זיו שטיינר

בשנתיים האחרונות חל שינוי בחוק האזרחות הגרמני אשר פתח חלון הזדמנויות לישראלים רבים. מי יכול לקבל דרכון גרמני ומהם יתרונותיו? עו"ד יוני ידיד שמתמחה בחוק הגרמני מסביר באולפן וואלה.

אנחנו מבינים שיש כעת בימים האלה קריטריונים חדשים להוצאת דרכון גרמני. תעשה לנו קצת סדר.

"אז בעצם בשנת 2021 יצאו לאור תקנות חדשות שנותנות פתח לעשרות אלפים רבים של גרמנים או מי ששהו בגרמניה בימי עליית השלטון הנאצי. זאת אומרת שאם בעבר רק מי שהיה צאצא להורים גרמנים, אז כעת גם מי שהתגורר שם זכאי לקבל את האזרחות, כולל מישהו עם שורשים הם פולנים, הונגרים או אוסטרים".

ליצירת קשר עם עוה"ד יוני ידיד

הכתבה באדיבות אתר זאפ משפטי

משרד עורכי דין ידיד. המרד 29, קומה 5, תל אביב. 073-7780042

איך משיגים את כל המסמכים והתעודות?

"אז מי שהוא יקה כמו שצריך, יש לו בבוידעם והוא יכול להשיג את זה - מצוין. מי שלא יכול להשיג את זה, יש לנו במשרד מחלקה שזה התפקיד שלה, זה המומחיות שלה. אנחנו כבר 40 שנים אנחנו עוסקים בעניין של מימוש זכויות של ניצולי שואה כך שאנחנו מכירים את העניין על בוריו ויש לנו את כל היכולות בגרמניה ומחוצה לה להשיג את התעודות הללו".

על איזה תעודות בעצם אנחנו מדברים? איזה ניירות או איזה הוכחות בעצם נדרשות לנושא הזה?

"מישהו שהשורשים שלו הם גרמניים צריך להציג תעודות לידה. מי שרוצה להוציא דרכון תחת התקנות החדשות, צריך להציג מסמכי שהייה. אם הוא היה בבית ספר, מראים איזושהי תעודה מהבית ספר למשל. ואז, אנחנו צריכים לשכנע את הבן אדם, הפקיד בצד השני בגרמניה שאכן ההורה שלו או הסב שלו היה שם ועזב את המקום בגלל רדיפות".

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully