וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי גם אתם ברשימה? אלו הישראלים שזכאים לאחד הדרכונים המבוקשים בעולם

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 11:03

החלום האירופי מעולם לא היה קרוב יותר עבור ישראלים רבים, כולל היכולת לבחור מבין מגוון רחב של הזדמנויות תעסוקתיות באופן חוקי, והאפשרות ללמוד במוסדות המובחרים ביותר במחיר מסובסד. שוחחנו על כל אלה ועוד עם עו"ד דניאל הרשקו המתמחה בהוצאת דרכון רומני

דרכון רומני. ShutterStock
המחזיקים באזרחות רומנית ובדרכון רומני נהנים משלל יתרונות/ShutterStock

מספר חוקים הקיימים בחוק הרומני, מאפשר ליהודים צאצאי משפחות עם שורשים משפחתיים מרומניה לקבל אזרחות רומנית ולאחר מכן להצטייד בדרכון רומני במדינה החברה באיחוד האירופי. המחזיקים באזרחות רומנית ובדרכון רומני נהנים משלל יתרונות. בין היתר מאפשרות לנוע באופן חופשי בכל רחבי אירופה, ללמוד ולעבוד שם. להיכנס ללא הצורך בוויזה למדינות רבות בעולם, כולל ארה"ב ואוסטרליה, ולמעשה להיות אזרחים שווי זכויות נרחבות העומדות בפני אזרחי האיחוד האירופי כולו. ההערכה היא שמאות אלפי ישראלים יכולים להוציא כיום דרכון רומני, אולם עד כה מספר קטן מהם ניצלו את הזכאות הזו.

במידה ונולדתם ברומניה או שאתם צאצאים למי שנולדו ברומניה ומעוניינים לצאת בתהליך של הוצאת אזרחות רומנית, כדאי לכם להיעזר באיש מקצוע הבקיא בהליך שיכול לקחת זמן, ולעיתים דורש עבודת בילוש של ממש על מנת לאתר מסמכים אבודים. כך תגדילו את הסיכויים שלכם לקבל דרכון רומני ולקצר את זמן ההמתנה עד קבלת האזרחות. משרדים המציעים את שירותיהם בנוגע לקבלת אזרחות רומנית לא חסר, אך בודדים הם אנשי המקצוע הבקיאים בדקויות הקטנות שעושות את ההבדל כמו עו"ד ונוטריון דניאל הרשקו.

הרשקו יליד רומניה בעצמו, בעיר יאשי, כותב ודובר את השפה הרומנית על בוריה, דבר המהווה יתרון עצום בתהליך שבין היתר כולל בתוכו קשר ישיר עם גורמים משפטיים ואזרחיים ברומניה. הוא מנהל משרד בוטיק המתמחה בתחום, והוא גם הדמות היחידה שמטפלת ומלווה באופן אישי כל אחת ואחד הניגשים אליו על מנת להוציא אזרחות רומנית.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים לחצו כאן או בטלפון 053-2704953

לאתר>>

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

על תחילת הדרך שלו עו"ד דניאל הרשקו מספר: "אני עורך דין כבר קרוב לשני עשורים, 18 שנה, במקור ההתמחות שלי בליטיגציה, ניהול תביעות בבית משפט, שזה משהו שגם היום אני עושה, אבל בעיקר כחלק מהעיסוק בהוצאת אזרחות רומנית. לתחום הגעתי דרך קרוב משפחה שופט בדימוס מרומניה שעסק בתחום בארץ כמעט 50 שנה ולפני שפרש הוא ביקש ממני לקחת את התיקים שלו וכך למעשה התחלתי לעסוק בתחום, תחילה בליווי שלו ושל הקשרים הענפים שלו ולאחר מכן באופן עצמאי. מאחר ואני בעצמי נולדתי ברומניה ולמדתי ברומניה, זו שפת האם שלי, כך שכל ההתעסקות הזו הייתה לי מאוד טבעית. ראיתי גם שבגלל שאני מעורב אישית אני יכול באמת לעזור לאנשים שבאים אלי והם לא הרגישו שהם מדברים עם איש מכירות שרק רוצה למכור להם מוצר ואח"כ להיעלם".

משרדו של עו"ד ונוטריון דניאל הרשקו עוסק ומתמחה בכל הקשור להוצאת אזרחות רומנית. החל מאיתור מסמכים ברומניה, בירור סטטוס האזרחות, הוצאת אזרחות רומנית, הוצאת דרכון רומני, חידוש דרכון רומני, רישום הנישואין ברומניה, תרגומים וכל האישורים הנוטריונים, דרכונים לילדים, קביעת תורים לקונסוליה, וכל מה שכרוך בהוצאת האזרחות והדרכון.

מעבר לשירות הרחב, הדבר שהופך את ההגעה למשרדו של עו"ד הרשקו לכדאית זו העובדה שמעבר לניסיון העשיר והמקצועיות הבלתי מתפשרת שצבר, הוא זה שמבצע את כל הפעילות הנדרשת. התרגומים, האישורים הנוטריונים, האפוסטילים במשרד החוץ ובבית המשפט. כעורך דין וכנוטריון ברומנית, דניאל הרשקו הוא זה שעובר על כל התיקים ונמצא בקשר אישי וישיר מול הלקוחות. כך שהם נהנים מכתובת אחת ברורה לקבלת מענה ישיר ומקצועי, כאשר במקומות אחרים הפעילות עוברת בין מספר אנשי מקצוע שונים, דבר שיכול להאט ולסבך את סיכויי ההצלחה.

על שאלות בוערות הנוגעות להוצאת אזרחות רומנית והגשת בקשה לדרכון רומני, עו"ד דניאל הרשקו ענה בהרחבה ועשה סדר בדברים.

כמה עולה דרכון רומני? האם ישנן דרכים לחסוך בעלויות וכמה זמן ההליך כולו לוקח?

"העלות משתנה לפי הנסיבות. יש לקוחות שבאים בלי שום מסמכים ואז אנו נדרשים לאתר את המסמכים ברומניה. יש לקוחות שנותרו אזרחים רומנים כשעלו לישראל לעומת לקוחות ששללו את אזרחותם הרומנית. לעיתים אנחנו מגלים חוסר התאמה בין הרישומים ברומניה לבין הרישומים במשרד הפנים הישראלי ואנו נדרשים להגיש תביעה הצהרתית לבית המשפט. האם אפשר לחסוך? יש כאלה שמנסים לעשות חלק מההליך בעצמם, כגון תרגום של המסמכים. בסוף הם מוצאים את עצמם משלמים יותר כי מי שמתרגם לא מכיר את תיק האזרחות ולא תמיד מתרגם לפי המסמכים הרומנים. בסוף באים אלי כדי לתקן את הטעויות ולמעשה אני צריך להוציא הכל מחדש, כך שהם משלמים יותר. יש כאלה שניגשים לקונסוליה הרומנית עם מסמכים חסרים, נכנסים לעימותים עם הפקידים הרומנים וחוזרים שוב ושוב עם מסמכים חסרים ולא מבינים איפה הבעיה. אני חושב שעדיף לתת לאיש מקצוע לטפל בהכל מא' עד ת' והוא גם זה שייקח אחריות בסופו של דבר".

מה הם המקרים המאתגרים ביותר שנתקלת בהם במהלך הקריירה שלך בהליך הוצאת אזרחות רומנית?

"המקרים המאתגרים מתייחסים בעיקר לאי התאמות ברישומים. רק השבוע היו לי שני מקרים של סבא וסבתא שעלו מרומניה וכשהוצאנו את תעודות הלידה מהארכיב ברומניה גילינו שתאריך הלידה שונה לגמרי, הבדל של יותר משנה וחצי וגם שמות שני ההורים אינם תואמים. הגשנו תביעה לבית משפט להצהיר שהפרטים הם כמו שרשומים ברומניה והייתי צריך לשכנע את השופטת לתת פסק דין שמצהיר בניגוד גמור לפרטים שרשומים במשרד הפנים כאן ואף בניגוד לפרטים שהמנוחים הצהירו פעם אחר פעם כאשר ביקשו שירות במשרד הפנים. זה לא פשוט, אבל בינתיים הצלחנו בכל התיקים לשכנע את השופטים והסברנו שזה ענין נפוץ, במיוחד אצל אלו שעלו בשנים המוקדמות ללא שום תיעוד והצהירו מה שרצו".

מה עליי לעשות כדי להכין את המסמכים הדרושים? האם עליי לנסוע לרומניה בשלב כלשהו של התהליך?

"למעשה, כדי להתחיל את ההליך אנחנו רק צריכים מספר מסמכים ממשרד הפנים לפי רשימה מסודרת בהתאם לנסיבות הספציפיות וכן חתימה על ייפוי כוח. הלקוח אינו נדרש בשום שלב לטוס לרומניה".

דניאל הרשקו. ברק שקד,
דניאל הרשקו/ברק שקד

מה קורה אם קיבלתי סירוב, ומה הן האפשרויות העומדות בפני מי שסורבה בקשתו?

"בדרך כלל הרשויות ברומניה נותנות 6 חודשים להמצאת מסמכים חסרים כך שזה אף פעם לא אבוד".

האם ישנן דרכים לקבל אזרחות רומנית גם אם לא עומדים בכל הקריטריונים?

"הזכאות להוצאת אזרחות רומנית משתנה, לכן החוכמה היא להגיש בקשה מתאימה לרשויות המוסמכות ברומניה לקבלת האזרחות בהתאם לנסיבות הספציפיות. בעיקר משום שאפשר לחלק את יוצאי רומניה לשלוש קבוצות:

קבוצה אחת היא מי שנולדו ברומניה ולא נלקחה מהם האזרחות. אלה הם בעיקר עולים שעלו בצורה חוקית לישראל בשנים מסוימות בשנות ה- 50 וה- 60, ולאחר שנות ה- 80.

קבוצה שנייה היא מי שנולדו ברומניה אבל האזרחות נשללה מהם בניגוד לרצונם. אלה הם בעיקר עולים שהגיעו או יותר נכון ברחו לארץ בצורה לא חוקית מספר שנים לפני ולאחר מלחמת העולם השנייה.

הקבוצה השלישית היא מי שנולדו ברומניה אך הרשויות ברומניה התנו את עלייתם ארצה בוויתור על האזרחות הרומנית. אלה הם בעיקר מי שעשו זאת החל מאמצע שנות ה- 50 עד אמצע שנות ה- 60.
לכן ההליך לקבלת אזרחות רומנית ומשם הוצאת דרכון רומני שונה מאחד לשני, גם בכל הנוגע להימצאות של מסמכים ותנאים שעומדים בפניהם.

יחד עם זאת, במידה ואתם מחזיקים במסמכים המקוריים, כמו תעודת לידה רומנית או תעודת נישואין במקרה של נישואים, זה ללא ספק מקל על המלאכה".

מהם הטיפים החשובים ביותר עבור מי שמעוניין להגיש בקשה לאזרחות רומנית?

"יש לא מעט טיפים, אבל החשוב ביותר הוא פשוט למהר. כל מי שנולד ברומניה או הוא צאצא ליוצאי רומניה ומעוניין להוציא אזרחות רומנית או דרכון רומני, הזמן לא יחכה לו לעולם.

כמו בכל מדינה אחרת החברה באיחוד האירופי כך גם רומניה, החוקים הקיימים היום יכולים להשתנות בעתיד הלא רחוק.

מה גם שבעקבות ביקוש עצום להוצאת דרכון רומני מצד ישראלים, יש עומס גדול מאוד על הבקשה להוצאת אזרחות רומנית וקבלת דרכון רומני. לכן גם הרומנים מקשיחים את התנאים הפרוצדוראליים וזה מאריך את ההליך כולו".

אם אתם לא בטוחים לגבי הזכאות שלכם להוצאת דרכון רומני, התחלתם בתהליך הוצאת אזרחות רומנית אך נתקעתם באמצע או קיבלתם סירוב, ובכל שאלה נוספת, עו"ד דניאל הרשקו זמין עבורכם בטלפון: 054-448-1100

מעוניינים לבחון זכאותכם לדרכון רומני? כנסו לאתר עורך דין דניאל הרשקו - הוצאת אזרחות רומנית

לעיון במדריך המקיף להוצאת אזרחות רומנית לשנת 2024

בשיתוף zap משפטי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully