וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתיע: אלו הישראלים שיכולים לקבל אזרחות אירופית בקלות

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 9:26

מומחה חושף: השינויים בחוק, היתרונות הנסתרים, והמכשולים שעלולים לעצור אתכם בדרך לדרכון רומני. צפו

בווידאו: עו"ד דניאל הרשקו באולפן וואלה/עריכה: זיו שטיינר

אזרחות רומנית היא ללא ספק אחת האזרחויות הכי מבוקשות בעולם. אילו ישראלים זכאים לאזרחות זו ומה לגבי התיקון האחרון בחוק? עו"ד ונוטריון דניאל הרשקו - מומחה להוצאת דרכון רומני, הגיע לאולפן וואלה כדי לעשות סדר בנושא.

בעת האחרונה נרשמה עלייה בביקוש לדרכון רומני בקרב ישראלים. מדוע דווקא עכשיו?

"אנשים רוצים להרגיש שיש להם סוג של תעודת ביטוח. היו מפונים שלא היה להם לאן לפנות, וחלק מהם עברו למספר חודשים לרומניה. אלא שיש הגבלה של 90 ימים ואז הם למעשה הבינו כמה חשוב שיש להם מקום להיות בו, ללא מגבלת זמן".

מה היתרונות של הדרכון הרומני?

"היתרון המרכזי הוא שרומניה שייכת לאיחוד האירופי, ומי שמחזיק בדרכון רומני יכול לגור ללא מגבלת זמן".

מי זכאי לדרכון רומני?

"מי שצאצא ליליד רומניה. לחלק מהאנשים האלו לקחו את האזרחות ואז ההליך מעט ארוך יותר. אם לא לקחו את האזרחות, אין עניין של דורות. כולם זכאים לאזרחות ללא מגבלה. לעומת זאת, אלו שיצאו בצורה לא חוקית מרומניה או שהכריחו אותם לוותר על האזרחות, המגבלה היא עד לנכדים ולילדים הקטינים שלהם".

מהי ההצעה לתיקון בחוק?

"היא מתייחסת לאלו שלקחו להם את האזרחות, למשל אחרי מלחמת העולם השנייה. במסגרת ההליך לקבלת אזרחות, צריך להישבע אמונים. בתיקון במוצע, הם רוצים להוסיף גם ראיון ברומנית וזה יכול להקשות מאוד, כי אז אלו שיבקשו אזרחות יצטרכו לנהל שיחה ברומנית".

איך יודעים לאיזה עו"ד כדאי לפנות כשרוצים לפתוח בהליך שכזה?

"יש באמת בעיה רצינית כי לא מעט אנשים מגיעים למצב שהם אבודים. יש כל כך הרבה נותני שרותים ולפעמים זה מבלבל. מדובר בשירות משפטי וחשוב לדעת את זה. צריך לפנות לאיש מקצוע, שהוא קודם כל עורך דין. מישהו שמתמחה בתחום הספציפי הזה ולא כלבויניק שעושה הכול".

לאתר המשרד

לעמוד המשרד באתר משפטי

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully