וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות או לחכות? לא תאמינו מה קורה למחירי הדירות בזמן המלחמה

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 9:25

עו"ד שרי נוימן מסבירה איך להתנהל בשוק הנדל"ן בצל המלחמה ומספקת טיפים חשובים למי שמתלבט בין רכישת דירה חדשה מקבלן לבין דירת יד שנייה

אתר בנייה. ShutterStock
"לאחרונה הקבלנים פתחו במבצעים מאד רחבים"/ShutterStock

במציאות הנוכחית של אי-וודאות הנובעת מהמלחמה, ההשפעה על שוק הנדל"ן מורגשת בכל פינה. רבים תוהים כיצד תשפיע הלוחמה המתמשכת על מחירי הדירות ומה הם השיקולים המרכזיים שיש לקחת בחשבון כאשר מתכננים רכישת דירה בתקופה זו. עו"ד שרי נוימן, מומחית בנדל"ן, מספקת לנו תובנות על השוק ומעניקה המלצות חשובות לרוכשים המתלבטים.

בשל המלחמה ואי הידיעה עד מתי היא תימשך עולה השאלה מה קורה עם מחירי הדירות - יעלו או ירדו?

"זאת שאלה מסקרנת והתשובה מורכבת, בדיוק כמו המצב בימים אלה. רבים חושבים שהמחירים יורדים או ירדו בגלל המלחמה, אבל זאת טעות. היצע הבניה לא גדול כרגע, אין הרבה פועלים בשוק - הייבוא שלהם התעכב מה שיצר גירעון בהתחלות הבניה. לפיכך, לעניות דעתי ולאור מגמות השוק, אני סבורה שהמחירים יעלו עוד ועוד".

ישנה התלבטות בין רכישת דירה חדשה לדירת יד שנייה, מה עדיף לדעתך?

"לאחרונה הקבלנים פתחו במבצעים מאד רחבים עם מחירי 10/90, כלומר לשלם כעת עשרה אחוזים ועוד 90 במועד המסירה. ישנם המון מבצעים כאלה ואחרים, כאשר כמעט כולם פטורים מהצמדת המחיר למדד תשומות הבניה. כמו כן, גם אנשים שמוכרים דירות יד 2, מתחילים להתגמש. לכן כל אחד צריך להחליט מה עדיף לו: האם לקחת עסקה מקבלן במבצעים אטרקטיביים או ללכת על דירת יד שניה. אני חייבת לציין כי המבצעים שיש בימים אלו הם חד פעמיים ונדירים, הקבלנים מבינים כי ככל שהמלחמה מתקרבת לסופה המחירים יעלו בהתאם, לכן המבצעים הם כרגע - ההצעה היא לתפוס הזדמנות וללכת לקנות. לא לחכות שהמלחמה תסתיים כי אז המחירים יעלו''.

לאתר של עו"ד שרי נוימן

ליצירת קשר עם עו"ד שרי נוימן באתר משפטי

החלטתי לרכוש דירה חדשה מקבלן, למה חשוב לשים לב?

"העצה הראשונה שאני יכולה לתת היא להיעזר בעורכי דין אשר מתמחים במקרקעין. מדובר בהסכמים מעייפים ועמוסי מלל - אדם פשוט לא יוכל לשים לב לכל האותיות הקטנות, לכן צריך עו''ד שיעלה על כל המוקשים וישים לב שכל המבצעים וההטבעות שהוצעו לו אכן מופיעים בחוזה. על אף המבצעים שרואים בשלטי חוצות, לפעמים בהסכם זה לא בדיוק מה שכתוב''.

ממה צריך להיזהר ואילו 'מוקשים' עלולים להופיע?

"יש מגוון רחב של 'מוקשים' שצריך להיות ערים להם, אחד הבוערים כרגע הוא מועד המסירה. לאור התארכות המלחמה, קבלנים מרשים לעצמם לא לרשום מועדי מסירה ברורים, הם נתלים במלחמה כעוגן עבורם. תפקידו של עו''ד הוא להתעקש על מועד מסירה ברור וקבוע, כאשר אם חלפו 30 יום ממועד זה, הקונה זכאי לקבל דמי שכירות. בנוסף, יש לשים לב למה שאתם מקבלים בתמורה למבצעים שהובטחו לכם, לשים לב שהדירה בגודל שהובטח, שההצמדות ניתנות, החניה בהתאם, גודל המחסן ועוד. כל הדברים הללו מחייבים התערבות של עורך דין אשר עוסק בנדל''ן - לא ללכת לרכוש בלי סיוע כדי לא להיות מופתעים''.

החלטתי לרכוש מאדם פרטי דירת יד שניה. מה חשוב לדעת?

"ראשית, חשוב לבדוק את נסח הטאבו, שנית צריך להוציא את כל הניירת מהרשויות, העירייה, וכדומה ולעיין בהן היטב. לא פעם מגלים שמספר החניה לא תואם, הדירה לא בגודל המתאים, נעשו בה חריגות בניה וכדומה. מעבר לעובדה שהקונה לא מקבל מה שהוא מצפה, הוא עלול להיות חשוף לבעיות עם הרשות או לריב עם שכנים שאינו מכיר על חניה או שטח כזה או אחר. לפני רכישת דירה ההמלצה שלי היא לקחת בעל מקצוע שיעשה דו''ח מסודר - זה יעלה עוד כמה שקלים אבל אם קונים דירה חשוב שהכל יהיה מסודר וגלוי כדי שלא יהיו הפתעות".

בשורה התחתונה, המלחמה הביאה עמה אתגרים רבים לשוק הנדל"ן, אך גם הזדמנויות נדירות עבור רוכשים פוטנציאליים. בסופו של דבר, ידע והכנה מוקדמת יכולים לעשות את ההבדל בין עסקה מוצלחת למפלה כלכלית, ולכן חשוב לפעול בזהירות ובחוכמה, במיוחד בזמנים מאתגרים כאלה.

זקוקים לייעוץ מקצועי בנושא? אתם מוזמנים ליצור קשר עם עורכת הדין שרי נוימן לקבלת ייעוץ מקיף ומותאם אישית.

052-3300396
sari@sarilaw.co.il

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully