וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך חברה לתועלת הציבור יכולה לשנות את עולם העסקים בישראל?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 10:35

עו"ד דב קיבלוביץ' חושף: היתרונות הנסתרים של חברה לתועלת הציבור, איך היא שונה מעמותה, ולמה היא עשויה להיות המודל העסקי של העתיד - כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

עו"ד דב קיבלוביץ' באולפן וואלה/עריכה: זיו שטיינר

חברה לתועלת הציבור היא מודל ייחודי המשלב בין עסקים לבין מטרות חברתיות. כדי לעשות לנו קצת סדר בנושא, עו"ד דב קיבלוביץ', מתמחה בדיני חברות ובעל ניסיון עשיר במשפט האזרחי, הגיע לאולפן וואלה.

מהי חברה לתועלת הציבור?

"מדובר בגוף משפטי שבסיסו הוא חוק החברות - חוק ישן שהתחדש. מדובר בכלי שנועד לניהול עסקים. לא מדובר לרווחתו של אדם ספציפי, אלא לטובת קהלים גדולים או מה שנקרא הציבור. יכול להיות ציבור מסוים או מצומצם ויכול להיות ציבור גדול יותר".

במה זה שונה מעמותה?

"דווקא עמותה, מבחינת המטרות שלה, פחות מוגבלת. כל מה שצריך שהמטרה העיקרית שלה לא תהיה לרווחים והיא אסורה בחלוקת רווחים".

למה כדאי להקים חברה כזו?

"לגוף הזה על פני עמותה יש יתרונות גדולים, כמו כלי ניהול טובים יותר שהמקור שלהם הוא חוק החברות. גם אלמנט השליטה חשוב פה מאוד. מה שהשקעת בכסף, בזמן, במוניטין ובבניית מערך לקוחות, אתה לא רוצה שיקחו לך את זה, אפילו שזה נועד למטרות ציבוריות".

פנו לעו"ד דב קיבלוביץ' באתר zap משפטי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

מה הקשר בין חברה בע"מ לבין חברה לתועלת הציבור?

"מדובר בסיפור חדש למדי. היום אומרים שגם חברה רגילה צריכה לתרום ורואים את הדבר הזה בחיוב. החברה לתועלת הציבור יכולה לשמש כמתווכת ולאפשר לה לעשות טוב, ואף לאפשר לה לעשות זאת בצורה רצינית על ידי מינוי של אנשי מקצוע ולא סתם אוסף של אנשים מתנדבים, שזה מזכיר יותר את העמותות".

מהניסיון שלך, איך מתחילים בתהליך של הקמת וניהול של גוף כזה?

"צריך לעשות בנייה נכונה, להבין את התרחישים ואם משלבים עם חברת בת לעשות זאת נכון. חשוב בשלב הזה לצרף יועצים כדי לבנות תרחישים לעתיד ולשקול את השיקולים בהתאם למה שהיזמים רוצים. בסופו של דבר, לבחור את האופציה הנכונה יותר לטווח הארוך".

עו"ד דב קיבלוביץ' - משפט אזרחי ומסחרי

עו"ד דב קיבלוביץ' - משרד עורכי דין, יחזקאל קויפמן 2 תל אביב, 077-2303836

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully