וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלים הטכנולוגיים וה-AI משנים את עולם המשפט

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 14:02

הטכנולוגיה המתקדמת, ובפרט הבינה המלאכותית (AI), אינה פוסחת על עולם המשפט ומשפיעה בצורה ניכרת על אופן העבודה של עורכי הדין והלקוחות כאחד. וגם: האם בקרוב מאד השפעת הבינה המלאכותית תזלוג גם למערכות בתי המשפט?

בינה מלאכותית משפט. ShutterStock
כלים מתקדמים מסוגלים לנתח את הצרכים של הלקוח וליצור חוזים בהתאמה אישית, הכוללים את כל הסעיפים הנדרשים/ShutterStock

בעבר, חלק לא מבוטל מעבודת עורכי הדין התמקדה במטלות שגרתיות כמו הכנת חוזים בתחומים כמו נדל"ן, חוזי עבודה ותחומים דומים. חלק גדול מהחוזים הללו חולק מאפיינים דומים, מה שהפך את התהליך לחוזר על עצמו ולכזה אשר גוזל זמן רב. אולם, כיום, הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת ללקוחות ולעורכי דין כאחד להיעזר בבינה מלאכותית (AI), כדי להאיץ ולייעל את התהליך המשפטי, הן מבחינת חיסכון בזמן ובמשאבים והן מבחינת איכות התוצר הסופי ומניעת תקלות משפטיות.

AI בשירות הלקוחות: יצירת חוזים מותאמים אישית

בימינו, לקוחות אינם חייבים להסתמך רק על עורכי הדין לצורך יצירת חוזים. כלי AI מתקדמים מסוגלים לנתח את הצרכים של הלקוח וליצור חוזים בהתאמה אישית, הכוללים את כל הסעיפים הנדרשים. במקום תהליך ממושך שבו עורך הדין עובר על פרטי המקרה, AI יכול לספק חוזים מוכנים במהירות ובדיוק גבוה.

AI כעוזר משפטי לעורכי הדין

מצד שני, גם עורכי הדין עצמם יכולים להפיק תועלת רבה מהשימוש בבינה מלאכותית. לדוגמה, במקרים שבהם יש צורך בסעיף מיוחד שאינו נפוץ בחוזים סטנדרטיים, AI יכול להציע נוסחים ולהשלים את המסמך בצורה מהירה ואפקטיבית. כך, במקום להשקיע שעות רבות בחיפוש וכתיבה, עורכי הדין יכולים להתמקד במתן שירותים משפטיים מורכבים יותר.

הבינה המלאכותית גם מצטיינת בבחינה ובדיקה של טיוטות חוזה מוצעות, מאתרת ''מוקשים'' בחוזה המוצע וסעיפים לא מקובלים, ועושה שימוש ב-Big Data. היא אף מציעה למשתמש תובנות, כמו למשל "הסעיף הזה לא מופיע ב-95% מהחוזים המקובלים בענף'', מצביעה על חוסר בסעיף או התניה שכן מקובלת ברוב החוזים בענף. למעשה היא מאפשרת לעורך הדין להיבנות מנסיון, ידע והפקת לקחים מטעויות של מאות עורכי דין אחרים שערכו חוזים דומים.

ליצירת קשר עם עו"ד פז יצחקי - וינברגר באתר זאפ משפטי

לאתר של עו"ד פז יצחקי - וינברגר

הבינה המלאכותית משדרגת את דיני החוזים

תחום דיני החוזים וכתיבה משפטית הם מהתחומים בהם השפעת הבינה המלאכותית ניכרת ביותר. AI מספק מענה מידי לשאלות מורכבות, מזהה תקדימים משפטיים ומקרים דומים מהעבר, ומאפשר לעורכי הדין לקבל החלטות מבוססות מידע מהיר ומדויק. מה שבעבר דרש עשרות שעות של עבודה על ידי עורך הדין או המתמחה שלו, יכול כיום להיעשות בזמן קצר ביותר.

השפעת הטכנולוגיה על מערכות בתי המשפט

המשפטנים סבורים כי בסופו של דבר השפעת הבינה המלאכותית תזלוג גם למערכות בתי המשפט. השימוש ב-AI יכול להקל על העומס במערכת, לזרז תהליכים ולשפר את איכות ההחלטות השיפוטיות. כבר היום אנו רואים התפתחויות בכיוון זה (לרבות שימוש הולך וגובר בארה"ב בכלי בינה מלאכותית גם לצורך קביעת מתחם ענישה לעבריינים מורשעים, המלצות לגבי אפשרויות שיקום, קיצור עונש והחזרה לחברה וכיו''ב, ואף בנושאים מנהליים פעוטי שווי כמו עבירות חניה או עבירות פיקוח עירוני. קבלת החלטה תמה לרוב בהטיה לטובת האזרח מה שמונע השחתת זמן שיפוטי יקר ערך ואת זמנם של המתדיינים זאת לצד חיסכון במשרות והוצאות).

העתיד טומן בחובו אפשרויות רבות לשיפור תהליכים משפטיים: מדובר במהפכות שאינן בסדר גודל של עשורים כפי שהיה בעבר אלא לעתים שינוי משמעותי משנה לשנה, מי שלא יתקדם יכול להיעלם - בין אם משרדי עורכי דין שיישארו מאחור ולא רלוונטיים (בתחומים מסוימים בינה מלאכותית לחלוטין תטרוף את הקלפים), ובין אם לקוחות שיאבדו את היתרון התחרותי שלהם או ימצאו עצמם נאבקים על מקומם כשהם לצורך העניין בכרכרה כנגד מתחרים עם מכוניות מרוץ מודרניות. ההבדל בין הצלחה לכישלון עסק בלא מעט סקטורים תלוי לחלוטין בבינה מלאכותית וטכנולוגיה, בטווחי בזמן קצרים של עד 5-10 שנים לכל היותר.

בשורה התחתונה, בין אם אתם עורכי דין המעוניינים לייעל את העבודה המשפטית ובין אם אתם לקוחות הזקוקים לשירותים משפטיים מהירים ואמינים, הבינה המלאכותית היא הכלי המתאים לכם.

פז יצחקי-וינברגר הוא עורך דין המשלב ידע ייחודי של משפט וטכנולוגיה. בהיותו גם מהנדס תוכנה ובעל רקע נרחב בתעשיית ההייטק (עובד בכיר לשעבר במיקרוסופט העולמית, קצין במיל' ביחידה 8200 שהיה אף הטכנולוג הראשי של המרכז שלו), הוא בין הבודדים בארץ אשר מבינים לעומק את השפעות הבינה המלאכותית על העולם המשפטי ואף מכיר ומסייע לשלל חברות Legal Tech פורצות דרך. בזכות התמחותו במספר רחב של תחומי המשפט, הוא מספק פתרונות משפטיים מותאמים אישית ללקוחותיו, תוך הקפדה על קשר אישי.

עו"ד פז יצחקי וינברגר. נתי חדד,
עו"ד פז יצחקי וינברגר/נתי חדד

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי ואיכותי המשלב את הכלים המתקדמים ביותר בעולם המשפט צרו קשר:

0547335381

Paz@piwlaw.com

הכתבה באדיבות zap משפטי

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully