וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד שחברות הביטוח לא רוצות שתדעו על הביטוח הסיעודי שלכם

בשיתוף zap משפטי

12.9.2023 / 14:41

עו"ד רונן אבניאל מסביר על השינויים הדרמטיים בתחום הביטוח הסיעודי, מזהיר מפני תכסיסי חברות הביטוח, ומייעץ כיצד להתמודד עם התהליך המורכב של תביעת הביטוח

בווידאו: עו"ד רונן אבניאל באולפן וואלה/עריכה: זיו שטיינר

ביטוח סיעודי הוא תחום סבוך ומורכב ואם לא די בכך, בעת האחרונה בוצעו בו שינויים. אז מה חשוב לדעת ואיך פועלים מול חברות הביטוח? עו"ד רונן אבניאל, מומחה לביטוח לאומי וביטוח סיעודי, הגיע לאולפן וואלה כדי לעשות סדר בנושא.

מה השתנה בעת האחרונה בתחום המורכב הזה?

"הביטוח הסיעודי הפך להיות מוצר מתכלה. כלומר, לדעתי בשנים הבאות כבר לא יהיה ביטוח שכזה. חברות הביטוח עושות ככל שביכולתן כדי לא לבטח וגם כדי לא לשלם. בעבר היו ביטוחים שהיו נקראים ביטוחים קולקטיבים, שהיו ביטוחים מצוינים ולרבים במדינה היה את הכיסוי. חברת הביטוח החליטה שהביטוח הזה לא משתלם וביקשו מהמפקח על הביטוחים לבטל את הביטוחים האלו וכך נעשה".

מדוע חברות הביטוח מקשות כל כך על המבוטחים?

"חברות הביטוח לא רוצות לשלם כמו שאמרתי. הן מערימות קשיים על המבוטחים בכל מיני דרכים. למעשה חברת הביטוח מוצאת הרבה מאוד סיבות לא לשלם. בסופו של דבר עם כל השינויים, כל מי שיש לו ביטוח סיעודי חייב לתבוע, בין אם הוא מרגיש שזה הזמן או לא".

איך כדאי לפעול לדעתך?

"לתבוע. זה אומר שצריך לפנות לחברת הביטוח ולשלוח מסמכים רפואיים. כדי לקבל את הפיצוי הסיעודי אנחנו נדרשים לענות על שלוש מתוך שש פעולות שאנחנו אמורים להיות זקוקים לעזרה בהן. צריך להיות זהירים כי חברות הביטוח עושות חקירה. יש כאן פרויקט שצריך לדעת איך לנהל אותו".

למה צריך לעשות את כל התהליך הזה בליווי עו"ד שזהו תחום עיסוקו?

"כמו שכבר הבנו, חברת הביטוח משתמשת בתרגילים ותכסיסים וגורמת לאנשים ליפול למלכודות. איש מקצוע שיודע לדבר בשפה של חברת הביטוח, ידע להביא את העגלה הזו אל היעד ולהביא את הכסף הביתה".

טיפ לסיום עבור מבוטחים?

"חשוב לייצר מסמכים רפואיים טובים. צריך לדייק אותם היטב ולקרוא אותם, כי אז מגלים שהמסמך לא תמיד תואם לתנאי הפוליסה. בנוסף צריך לדעת איך להתנהל בביקורי הבית ויש עוד לא מעט דוגמאות. אין ספק שעם הדרכה, ייעוץ וייצוג הסיכוי שלנו לקבל כסף הוא יותר טוב".

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully