וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור את ההיריון בשקט: מה צריך לדעת על בדיקות גנטיות?

עו"ד יאיר סקלסקי בשיתוף אתר Zap משפטי, בשיתוף אתר Zap משפטי

22.12.2019 / 15:48

בדיקות גנטיות יכולות לזהות מומים אפשריים בעובר בתחילת ההיריון. עו"ד יאיר סקלסקי מסביר מה על הרופאים להסביר לנשים בהן הם מטפלים ומתי הם צריכים להמליץ על ביצוע בדיקות כאלה

יח"צ

הריון הוא אחת מהחוויות המרתקות והמרגשות בחיינו אבל יחד עם ההתרגשות התהליך הזה עשוי להביא עמו גם בלבול ואי ודאות. את החששות האלה, לפחות בחלקם ניתן להשקיט בשלב מוקדם יחסית של ההיריון בעזרת בדיקות לזיהוי ושלילת תסמונות גנטיות בעובר. עו"ד יאיר סקלסקי, בעל ניסיון רב בתחום הרשלנות הרפואית, המשפט הרפואי ומימוש זכויות החולה מרחיב על מה צריך לדעת על הבדיקות הגנטיות האלה.

יש היום מגוון רחב מאוד של בדיקות גנטיות, מתי רופא צריך להמליץ למטופלת על בדיקות כאלה?

בתחילת ההריון יש את הבדיקות הגנטיות הבסיסיות שרופא צריך להגיד לאישה שהן קיימות - ועל חלקן להמליץ, זאת בהתאם לבעיות עבר או לחששות ספציפיים בהריון המסויים הזה. יש גם המלצות שהן תלויות גיל. כל אישה מעל גיל 35, יש להמליץ לה לעשות דיקור מי שפיר. הבדיקה שכולם מכירים לא מספיקה - היום אפשר לעשות עוד בדיקות כמו הצ'יפ הגנטי או הריצוף הגנטי - האקסום. מדובר בבדיקות שונות על מי השפיר המבוצעות במעבדות שונות.

דיקור מי שפיר לאישה בהריון. ShutterStock
דיקור מי שפיר/ShutterStock

לדברי סקלסקי שרשרת ההמלצות הזו היא לעיתים קרובות לקויה. לדבריו, מי שמחליט בסופו של דבר אילו בדיקות לעשות היא האישה אבל צריך שיהיו המלצות מסודרות מצד הרופאים. חוק זכויות החולה אומר שכל אישה צריכה לשמוע מה הסל המלא שניתן לבצע - לא רק מה שמכוסה. עם זאת, יש רופאים שבגלל דעות אישיות שלהם, לא מעבירים לאישה את כל המידע הרלוונטי. לדוגמא, אישה שבדיקת הדיקור הראשוני שלה יצאה תקינה צריכה לדעת שבאפשרותה לבצע עוד בדיקות.

עו"ד יאיר סקלסקי עוסק ברשלנות רפואית, משפט רפואי וזכויות החולה.

טלפון ליצירת קשר: 03-751-8405

הכתבה באדיבות אתר Zap משפטי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הגשת תביעות בגין רשלנות רפואית - צעד אחר צעד

בשיתוף אתר Zap משפטי
עו"ד יאיר סקלסקי undefined, בשיתוף אתר Zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully