וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוס שלכם מתעמר בכם? דאגו שישלם על זה

עו"ד אורנה שמריהו בשיתוף ZAP משפטי, בשיתוף ZAP משפטי

8.1.2020 / 16:02

למרות החשש מאיבוד מקום העבודה, כדאי לעובד לדעת שזכותו לעבוד במקום המתייחס אליו כראוי. עו"ד אורנה שמריהו מסבירה מה לעשות במקרים של התעמרות המעסיק בעובד

מערכת וואלה!

כ-50% מהשכירים חווים או יחוו התעללות כזו או אחרת במהלך שנות עבודתם. במקרה שהמעסיק חצה את הגבול, רשאי העובד להגיש נגדו תביעת פיצויים גם ללא הוכחת נזק. עורכת הדין אורנה שמריהו, המתמחה בדיני עבודה, מסבירה מה נחשב להתעמרות בעובד ומה לא ומה עושים במקרה כזה.

אז כיצד יכול עובד לדעת אם הוא סובל מהתעמרות בעבודה? "כשאתה סובל מהתעמרות זה דבר פיזי שאתה מרגיש" אומרת שמריהו. "באה אלי למשרד עובדת שעבדה במשרד פרסום די גדול בארץ שהשם שנתנו לה במשרד הוא: 'סתומי', מלשון סתומה. היא חוותה צעקות, זריקת ניירות בפנים ועוד. בסופו של דבר זה הביא גם לכך שפיטרו אותה. הנושא הגיע רק לדיון ראשון בבית הדין האזורי לעבודה. השופט אמר שזה לא מקובל עליו, יש איזה דו שיח מכבד שאמור להיות בין מעסיקים לעובדים וזה שקוראים לה סתומי פוגע בכבודה ובאדם שהיא". לדברי שמריהו, עובדים חווים את זה כל יום - עם מעסיקים שצועקים עם מעסיקים שמחליטים לא לתת לעובד עבודה מושיבים אותו יום שלם ללא מעש זה נקרא התנכלות תעסוקתית.

מה ניתן לעשות במקרה שזיהה העובד כי מתעמרים בו? שמריהו מעודדת את העובדים להתלונן ולא לשתוק. "לפעמים עובדים שותקים כי הם רוצים להתפרנס אבל עובד לא אמור לשתוק ולהמשיך לעבוד בסביבה שמתעללים בו", היא אומרת. במקרה בו העובד החליט להתפטר, ממליצה שמריהו לכתוב מכתב למעסיק המתריע בפניו על כוונת ההתפטרות והסיבות אליה. "התפטרות כזו תזכה אותו על בסיס סעיף 11 לחוק פיצויי פיטורים לתשלום פיצויי פיטורים ולטעמי גם דמי אבטלה", מבהירה שמריהו.

בנוסף להתפטרות יכול העובד לתבוע את המעסיק ולדרוש סכום של עד 120 אלף שקל בגין התעמרות. לדברי שמריהו, חשוב לנסות ולאסוף עדויות שיעזרו לעובד במקרה שהתיק יגיע לבית הדין, זאת מכיוון שמדובר במילה של העובד מול זו של המעסיק וכל עדות - הקלטה או תיעוד יכולים לעזור לבית המשפט לראות את העובדות. עוד ממליצה שמריהו לעובדים להתייעץ עם עורך דין במקרה שברצונם להגיש תביעה כדי לוודא שאכן הנסיבות מגיעות לכדי התעמרות בעבודה ולא מדובר בתחושה סובייקטיבית בלבד.

עו"ד אורנה שמריהו עוסקת בתחום דיני העבודה מעל 18 שנה ומייצגת עובדים ומעסיקים בכל הערכאות השיפוטיות.

טל' ליצירת קשר: 077-9977542

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התפטרתם כדי לטפל בתינוק שנולד? מזל טוב, מגיעים לכם פיצויים!

בשיתוף zap משפטי
עו"ד אורנה שמריהו undefined, בשיתוף ZAP משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully