וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לצאת מהבור: מה לעשות אם העסק שלך נקלע לחובות?

עו"ד לירום סנדה בשיתוף ZAP משפטי, בשיתוף ZAP משפטי

13.1.2020 / 15:48

עסקים קטנים רבים בישראל מגיעים למרבה הצער למצב של חדלות פירעון. עו"ד לירום סנדה מסביר כיצד צריך בעל עסק להתמודד עם המצב הלא נעים וכיצד מגן החוק על האזרח

מערכת וואלה!

לא קל להיות בעלים של עסק קטן בישראל. הרבה מאוד עסקים נפתחים מדי שנה אך לעומת זאת הרבה עסקים נקלעים לקשיים כלכליים וחלקם נסגרים. אם גם אתם בעלי עסק ונקלעתם לקשיים, חשוב שתכירו את הכלים שיעזרו לכם להתמודד עם המצב.

עו"ד לירום סנדה, העוסק בתחום ההוצאה לפועל וחדלות הפירעון, מסביר כי בשנת 2018 נפתחו 55 אלף עסקים במדינת ישראל. 45 אלף מתוכם נסגרו - 850 עסקים בשבוע. לדבריו, בעל עסק שנקלע לחובות צריך קודם כל לעצור, לשאוף אוויר ולנתח את מצבת החובות שלו - אם הוא חייב 50 אלף שקל, מצבו שונה מאשר אם היה חייב חצי מיליון שקל.

להמשיך להפעיל את העסק

עוד ממליץ סנדה לנהוג בזהירות עם הכסף שברשות בעל העסק ולשמור אותו לכלכלת הבית הבסיסית ולהתייעצויות עם עורכי דין. הוא מזהיר מפני מכירת בית המגורים לצורך הזרמת כסף לעסק, מכיוון שהסיכוי שבעל העסק יצליח לקנות בית בשנית אפסי. לדברי סנדה החוק מספק הגנות רבות על בית המגורים וכמעט ולא ניתן לפנות אדם מביתו.

סנדה מסביר עוד, כי חוק חדלות הפירעון שנכנס לתוקף ב-15 בספטמבר 2019 מעמיד את היחיד שנכנס לחובות מעל הנושים. החוק מאפשר לקבל הגנה מהירה תוך 24 שעות ולקבל צו הקפאת הליכים במקרה של חברה או צו שיקום במקרה של יחיד, ואז להגיע להסדר תוך המשך הפעלת העסק - להתפרנס בכבוד ולשלם מה שאפשר. לדבריו, החוק החדש מאפשר הליך מהיר של עד 60 יום לבעלי חובות של עד 150 אלף שקלים - דבר המוזיל את עלויות ההליך. גם לבעלי חובות גדולים יותר החוק מאפשר להמשיך להפעיל את העסק - זכות שמתייחסים אליה כמעט כזכות יסוד.

עוד ממליץ סנדה לא להמתין ולפנות להליך בשלבים כמה שיותר מוקדמים של הכניסה לקשיים כלכליים - על מנת להימנע מעיקולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אל תוותרו: כספי המסים שלכם רק מחכים שתדרשו אותם

בשיתוף zap משפטי

עו"ד לירום סנדה בעל משרד המתמחה בתחום חדלות פרעון והוצאה לפועל

טלפון ליצירת קשר: 053-9374032

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד לירום סנדה בשיתוף ZAP משפטי, בשיתוף ZAP משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully