וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצעת בזמן העבודה? כך תדאג שתקבל את מלוא זכויותיך

עו"ד תומר בכר בשיתוף ZAP משפטי, בשיתוף zap משפטי

26.1.2020 / 7:17

איך מגדיר החוק תאונות עבודה, מהן זכויות העובד במקרה של תאונה כזו ומה צריך לעשות? עו"ד תומר בכר מסביר מה מגיע לעובדים שנפגעו בעבודה

מערכת וואלה!

תאונות עבודה קורות מדי יום ביומו בישראל. לפי דוח של עמותת קו לעובד, במחצית הראשונה של 2019 אירעו 195 תאונות עבודה בהן נהרגו 43 בני אדם. זה יכול לקרות לכל אחד, בכל מקום ובכל זמן, ולכן מוטב שנבין כיצד מגדירים תאונות עבודה, מהן הזכויות שלנו, ומה חשוב לעשות ברגע שמתרחשת תאונות עבודה.

עו"ד תומר בכר, המתמחה בייצוג נפגעי גוף מכל הסוגים מול כל הגופים הרלוונטיים, מסביר כי החוק מגדיר תאונת עבודה כאירוע שקרה במסגרת העבודה, בתוך שעות העבודה ושקשור לתנאי העבודה. עם זאת, מדגיש עו"ד בכר כי גם אירועים שקרו בדרך לעבודה או ממנה יכולים להיחשב לתאונת עבודה ויש גם מקרי קצה בהן תאונות בבית, בזמן שהעובד עסק בענייני עבודה, תיחשבנה לתאונות עבודה.

לדברי עו"ד בכר, ישנם שני סוגי תביעות עיקריות בעקבות תאונות עבודה. הסוג הראשון הוא מול המוסד לביטוח לאומי - כולנו מבוטחים במוסד לביטוח לאומי, אנחנו משלמים כל חודש חלק מהמשכורת שלנו, לכן יש לנו זכות תביעה כלפיו והוא יפצה אותנו על פי חוק. מלבד זאת יש גם אפשרות לתבוע את חברת הביטוח של המעסיק המבוטח בפוליסת חבות מעבידים.

תאונת עבודה. ShutterStock
תאונת עבודה/ShutterStock

מקרה שלישי שיכול להיות תקף לחלק מהעובדים הוא תביעות של ביטוחים פרטיים שרכש העובד, כגון ביטוחי אבדן כושר עבודה, ביטוחים סיעודיים ועוד.

ומה עושים במקרה של תאונה? עו"ד בכר אומר כי ראשית צריך לדאוג לטיפול רפואי ראשוני בהקדם האפשרי, וכי רצוי לתאר לגורם המטפל בדיוק מה קרה כדי שיהיה תיעוד בהמשך במקרה של תביעה. בהמשך, אומר עו"ד בכר, רצוי להגיע לעו"ד כדי שיידע איך לטפל בתביעה מול כל הגורמים הרלוונטיים.

עו"ד בכר מסביר כי מי שמטפל בתיק בצד השני, בחברות הביטוח, הוא בדרך כלל עורך דין בעל ניסיון של שנים והוא יודע מה צריך לעשות כדי לשלם כמה שפחות, לכן כדי לאזן את הכוחות רצוי מאוד לקחת עורך דין שיטפל בתביעה. מי שהולך בלי עורך דין, מסכם עו"ד בכר, מוותר מראש על חלק מזכויותיו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אל תוותרו: כספי המסים שלכם רק מחכים שתדרשו אותם

בשיתוף zap משפטי

עו"ד תומר בכר, עוסק בייצוג נפגעי גוף מכל הסוגים ומול כל הגופים הרלוונטיים

טלפון ליצירת קשר - 03-6122202

הכתבה נכתבה בשיתוף אתר zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

עו"ד תומר בכר בשיתוף ZAP משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully