וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מסייע החוק לחייבים לחזור לחיים הכלכליים

ע"ד שמשון רוקח בשיתוף ZAP משפטי, בשיתוף ZAP משפטי

5.2.2020 / 7:32

אדם הנקלע לחובות לא חייב לשאת על מצחו אות קין. הליך חדלות פירעון מאפשר לו דרך לצאת ממצב הביש אליו נקלע, למחוק חובותיו ולחזור לתפקד בשוק העבודה. עו"ד שמשון רוקח מסביר על החוק החדש והשלכותיו על התהליך

מערכת וואלה!

חוק חדלות הפירעון החדש שנכנס לתוקף צפוי לחולל מהפכה גדולה בתחום חדלות הפירעון. מטרתו היא לסייע בשיקום כלכלי של חייב ולשלבו מחדש בשוק העבודה ובמרקם החיים הכלכליים. איך ישפיע החוק החדש - מה ההשלכות על הנושים ועל תהליכי הגבייה?

עו"ד שמשון רוקח, מתמחה בהסדרת חובות ושיקום חייבים, מסביר כי החוק החדש מיועד לאנשים שצברו חובות והם נמצאים לפני ההליכים או תוך כדי ההליכים ורוצים להסדיר את חייהם במידת האפשר. לדברי עו"ד רוקח, לפי החוק החדש חובות בגובה של עד 50 אלף שקלים יטופלו בהוצאה לפועל עצמה בעוד חובות גדולים יותר יטופלו בערכאות השונות של בית המשפט.

עוד מסביר עו"ד רוקח, כי כל תיק מתנהל בקצב משלו על פי פרטי החוב אבל בעיקרון התהליך אמור לארוך כ-4 שנים, במהלכן כפוף החייב לביקורת הרשויות. המטרה על פי עו"ד רוקח היא לא להטיל אות קיין על החייב אלא לספק לו פתרון ולהראות לו את הדרך להגיע אליו.

ומה קורה בסוף התהליך? עו"ד רוקח מבהיר כי אחרי קבלת ההפטר ייסגרו כל תיקי ההוצאה לפועל והחובות שנוצרו לחייב עד יום קבלת הצו יימחקו. עם זאת מדגיש עו"ד רוקח כי החייב לא יחזור להיות אדם בעל מסגרת אשראי רגילה.

עו"ד רוקח מצביע על אחד מההבדלים הבולטים בין החוק הקודם לחדש. עד כה יכל החייב לפדות את הנכסים שברשותו אך על פי הרפורמה הנכסים של החייב עומדים למימוש לצורך החזרת החוב.

בסיכומו של דבר ממליץ עו"ד רוקח לחייבים העומדים בפני התהליך להיוועץ עם עורך דין שיוכל, אחרי שישמע את הלקוח, לתעל אותו לערוץ הנכון - לא בטוח שפשיטת רגל היא הערוץ הזה.

עו"ד שמשון רוקח, ממשרד צימרינג-רוקח ושות', העוסק בתחומים אזרחיים ומסחריים כאחד.

הכתבה בשיתוף ZAP משפטי

טלפון ליצירת קשר- 077-9977620

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיליון דולר? כל מה שצריך לדעת על על חיוב בכתובה

בשיתוף אתר zap משפטי
ע"ד שמשון רוקח בשיתוף ZAP משפטי, בשיתוף ZAP משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully