וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך יכולים המבוטחים הסיעודיים לוודא שיקבלו את כל זכויותיהם

עו"ד גיל גולדרייך בשיתוף ZAP משפטי, בשיתוף ZAP משפטי

2.2.2020 / 16:16

מבוטחים רבים רוכשים פוליסות מחברות הביטוח כדי לדאוג לעתידם במקרה בו יהפכו לסיעודיים. עו"ד גיל גולדרייך מסביר מה על המבוטח לעשות כדי שחברת הביטוח תשלם לו את המגיע לו

מערכת וואלה!

מרבית הנכים הסיעודיים אינם מקבלים את הזכויות המגיעות להם על פי חוק. תביעות סיעוד ניתן להגיש נגד המוסד לביטוח הלאומי על פי חוק ביטוח סיעוד ובמקרים רבים אפשר להגיש תביעה נגד חברות הביטוח על פי פוליסת ביטוח סיעוד. אז מה ההבדל בין הפוליסות השונות ומהם הקשיים עליהם יש להתגבר?

עו"ד גיל גולדרייך, המתמחה בנזקי גוף וזכויות הנכים, מסביר כי מומלץ לקנות פוליסת סיעוד מקיפה מכיוון שהמוסדות הציבוריים כמו משרד הבריאות והמוסד לביטוח לאומי לא נותנים פיתרון מלא לחולים סיעודיים והסכומים אותם הם משלמים הם נמוכים ומגיעים לאלפי שקלים בודדים במקרה הטוב.

עו"ד גולדרייך מסביר כי יש שני סוגי פוליסות. הפוליסה הראשונה היא של פיצוי. זוהי הפוליסה המועדפת מכיוון שבמקרה כזה החברה משלמת למבוטח ללא קשר למה שהוא עושה עם הכסף. הסוג השני הוא פוליסת שיפוי - במקרה כזה חברת הביטוח משלמת בכפוף להצגת קבלות בעבור תשלום של המבוטח לטיפול.

טיפול סיעודי. ShutterStock
מטופל סיעודי/ShutterStock

עו"ד גולדרייך מדגיש את חשיבות הערעור במקרה בו חברת הביטוח מסרבת לשלם על טיפול סיעודי. הוא מבהיר כי רצוי להכניס לתמונה עו"ד מיומן וכי לעיתים די בצעד זה כדי לגרום לחברת הביטוח לשלם את מה שמגיע למבוטח. עוד ממליץ עו"ד גולדרייך לנהוג בקור רוח ולא להפסיק לשלם את הפוליסה ברגע של כעס. במקרה כזה, אומר עו"ד גולדרייך, עלול המבוטח אמנם לזכות בערעור אך להישאר ללא פוליסה בתוקף.

מומלץ גם להכניס את עורך הדין לתמונה בשלב כמה שיותר מוקדם. זאת מכיוון שהחוקים וההגדרות מאות סבוכים ומבוטחים שלא נעזרים בעורך דין עלולים לעשות טעויות - שיהיה קשה לתקן אותן גם אם ייכנס בהמשך עורך דין לתמונה.

כמו כן, כדאי לדעת כי זכויות המבוטחים הסיעודיים נשמרות גם במקרה של מוות ועוברות בירושה למשפחתו. עו"ד גולדרייך מסביר כי עובדה זו חשובה כי אלמלא זה היה המצב היה לחברות הביטוח תמריץ לגרור את התשלום כמה שיותר.

משרדו של עו"ד ונוטריון גיל גולדרייך עוסק בדיני נזיקין ומייצג אנשים שנפגעו או נפצעו בתאונות שונות

טלפון ליצירת קשר: 053-6114217

הכתבה בשיתוף ZAP משפטי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

כך מסייע החוק לחייבים לחזור לחיים הכלכליים

בשיתוף ZAP משפטי
עו"ד גיל גולדרייך בשיתוף ZAP משפטי, בשיתוף ZAP משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully