וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל היתרונות כולם: על הליך גישור לעומת ניהול הליכים בבית משפט או בבית דין רבני

רביה-טל סולומון בשיתוף זאפ משפטי, בשיתוף זאפ משפטי

5.2.2020 / 9:50

לא תמיד זה קל, אולם אם זוגות ישכילו לאמץ את הליך הגישור כתחליף להליכים משפטיים, הם ירוויחו שישה יתרונות משמעותיים שיתרמו הן לשיפור הליך הפרידה והן לתוצאה הסופית

בני זוג בהליך גירושים עם מגשר. ShutterStock
זוג מתגרש בהליך גישור/ShutterStock

חווית הגירושין היא מהמשברים הקשים שניתן לעבור במהלך החיים. כשמנהלים הליך זה בבתי משפט לענייני משפחה או בביתי דין רבניים, הדבר עשוי לגבות מחיר כבד - הן נפשי והן כספי, וכל זה תוך פגיעה קשה בבן/בת הזוג והילדים.

הליך הגישור, לעומת זאת, מאפשר לחוות את הפרידה ככואבת, אבל פחות. מהם יתרונותיו המרכזיים?

שליטה

התנהלות במסגרת הליך גישור מאפשרת לצדדים (ורק להם!) לקחת את המושכות לידיהם ולשלוט על ההסכמות המתקבלות. הצדדים מגיעים ביחד להבנות (בעזרת עורך דין, מגשר) ומנסחים את התנאים של הסכם הגירושין. כך הם משיגים שליטה על ההחלטות שיתקבלו, כמו גם יוצרים מחויבות הדדית לכיבוד החלטות אלה.

חיסכון בזמן

הצדדים מגבשים את הסכם הגירושין בקצב הנכון להם ואינם כפופים לתכתיבים של בית המשפט או בית הדין הרבני. כך ניתן להאיץ או להאט את התהליך, בהתאם לרצון הצדדים ולנסיבותיהם האישיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לנהג אסור להשתמש בסלולר - אבל מה עם מורה הנהיגה?

בשיתוף ZAP משפטי

אוטונומיה

הצדדים מנהלים את הליך הגירושין כראות עיניהם, ללא מעורבות לשכת הרווחה או פקידות סעד. הצדדים שומרים על עצמאותם ועל סודיות ההליך.

טראומות

הצדדים מנהלים הליך גירושין תוך כבוד הדדי (בעזרת עורך דין, מגשר) ותקשורת מכבדת, כשבד בבד הם נמנעים מהכפשת הצד השני. מצב זה חוסך מהצדדים ומהילדים כאחד כאב ועוגמת נפש. כמו כן, ילדים שהוריהם נפרדים בתהליך מרוכך תוך הבנה ושיתוף פעולה חווים את הפרידה כנעימה יותר ונחסכת מהם מערבולת הרגשות שעשויה להתלוות למלחמה בין ההורים.

חיסכון בהוצאות

לעיתים עורך הדין הוא גם המגשר. במקרה כזה, הוא נותן שירות לשני הצדדים ומוביל אותם להסכמות המקובלות על שניהם. במקרה כזה בני הזוג חוסכים בהוצאות רבות כגון שכר טרחה, דיונים, חקירות, תצהירים, סיכומים ועוד.

עלות הליך הגישור, שהוא קצר וממוקד יותר, נמוכה משמעותית מניהול הליך גירושין בבית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, גם כאשר בהליך הגישור כל צד מיוצג על ידי עורך דין, בנוסף למגשר. ניהול הליך בבית משפט או בבית הדין תמיד יקר יותר בשל הוצאות נלוות רבות כמו: חוות דעת של מומחים, מאבחנים, טיפולים שונים, הדרכות הורים ועוד.

היבט כלכלי נוסף נוגע להשלכותיו של הליך משפטי . הגישור מצמצם בצורה ניכרת "דם רע" בין ההורים, ובכך מונע מהילדים להישאר עם טראומה שמצריכה טיפולים כאלה ואחרים, הכרוכים גם הם בהוצאות גבוהות.

הורים רבים ליד ילדה. ShutterStock
לחסוך טראומות מהילדים/ShutterStock

כיבוד ההסכם

כיבוד הסכם הגירושין חשוב אף יותר מניסוחו. הסכם גירושין, מנוסח טוב ככל שיהיה, אינו מבטיח ששני הצדדים יכבדו אותו. כשאחד הצדדים מפר את ההסכם, עולה צורך בפעולות אכיפה על ידי פניה לבית המשפט או להוצאה לפועל. על מנת לחסוך בהוצאות אלה, מוטב להגיע לנוסח הסכם מתוך הבנה ושיתוף פעולה. הסכם שנוסח על ידי הצדדים תוך הסכמה ושיתוף פעולה מגדיל את הסיכוי ששני הצדדים יכבדו אותו וחוסך הוצאות משפטיות עתידיות, לצד עוגמת נפש גדולה.

עורך דין המתמחה בגישור יכול לסייע לבני הזוג להגיע להסכם גירושין הוגן ומחייב תוך נקיטת כל האמצעים ומיצוי האפשרויות ליצירת תקשורת כנה בין בני הזוג בתקופה סוערת זו.

רביה-טל סולומון היא עורכת דין ומגשרת המתמחה בדיני משפחה, הוצאה לפועל וליווי אישי ומקצועי של משפחות במשבר.

טלפון: 053-6114303

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

רביה-טל סולומון בשיתוף זאפ משפטי, בשיתוף זאפ משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully