וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשים לשנייה את הרומנטיקה בצד: למה חשוב הסכם הממון?

עו"ד רות דיין וולפנר, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

18.2.2020 / 14:38

לא נעים לחשוב על פרידה, במיוחד כשרק מתחילים את החיים המשותפים. אך כדאי להתכונן מראש גם לאירוע מצער זה כדי להימנע מסכסוכים מיותרים. עו"ד רות דיין וולפנר מסבירה על התהליך

מערכת וואלה!

הוא אולי לא רומנטי, אבל הוא מאוד יעיל והכרחי. הסכם ממון בין בני זוג לפני נישואים, כשהם כבר נשואים או ידועים בציבור יכול לפתור מחלוקות רבות במקרה של פרידה ולמעשה מסדיר את ענייני הרכוש והממון ביניהם. מהו תוקפו של ההסכם וכיצד יש לנהוג במקרה בו אחד מבני הזוג מפנה אליו?

עו"ד רות דיין וולפנר, מומחית לדיני משפחה וירושה, מסבירה כי מטרת הסכם הממון היא למנוע מחלוקות. למשל דירה שהיתה שלך לפני הנישואין, עלולה להפוך לדירה משותפת - איך למנוע את זה? על ידי הסכם ממון. לדבריה, הסכם ממון נועד להסדיר מקרים בהם אתה מבקש לקבוע מראש איך פרידה תיראה ולא שבית המשפט יקבע את זה.

עו"ד דיין וולפנר אומרת כי הרבה זוגות צעירים לא מוכנים לגעת בנושא הזה של הסכמי ממון. "יש עניין תרבותי של 'אם אתה רוצה הסכם ממון אתה לא באמת אוהב אותי'". לדבריה אם בני הזוג לא מסוגלים לפתח שיחה בנושא הזה, זה צריך להדליק נורה אדומה.

ומה בקשר לבני זוג שיש פער במצבם הכלכלי לפני הנישואין? עו"ד דיין ולפנר מסבירה כי במקרים כאלה יש מנגנונים שניתן להכניס להסכם. "הסכם שאומר 'הכל שלי ושום דבר לא שלך' לא עובד, אז מכניסים מנגנונים שתוחמים בזמן שיתוף של ממון - שיתוף נצבר אחרי כך וכך שנים או ניתן כסף לאחר זמן מסוים".

עו"ד דיין וולפנר מבהירה כי הסכם ממון הוא מסמך משפטי ולכן רצוי שילווה על ידי עורך דין. לטענתה כמו שאנחנו לא משכירים דירה בלי עורך דין אז גם הסכם ממון לא כדאי לעשות בלי ליווי משפטי. אבל מכיוון שהרבה בני זוג לא רוצים להתחיל את חייהם המשותפים במשרד עורכי דין היא השיקה הסכם ממון אונליין. בני הזוג יכולים לענות על שאלון אונליין ולקבל למייל הסכם ממון. עם זאת עו"ד דיין וולפנר מדגישה כי ההסכם צריך לקבל אישור של בית משפט או נוטריון.

עוד מספרת עו"ד דיין וולפנר על הספר החדש אותו פרסמה: "קארמה איז א ביץ'". הספר החדש הוא אוסף של תובנות בענייני נישואין וגירושין. "בסופו של דבר זה מדריך לזוגיות", אומרת עו"ד דיין וולפנר.

עורכת דין רות דיין-וולפנר ,עו"ד גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד רות דיין אשר נוסד בשנת 1998, וכיום אחד המשרדים המובילים בתחום דיני המשפחה.

טלפון ליצירת קשר-

03-6708888

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

כך מסייע החוק לחייבים לחזור לחיים הכלכליים

בשיתוף ZAP משפטי
עו"ד רות דיין וולפנר, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully