וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר: כך תוציאו את המקסימום משכר הדירה שאתם גובים

רו"ח עו"ד אלי מחם, בשיתוף zap משפט, בשיתוף zap משפט

26.2.2020 / 15:08

שכר דירה מהווה הכנסה חודשית קבועה ויציבה. תכנון נכון של מסלול המס בו אתם בוחרים יעזור לכם להרוויח יותר מהנכס - בלי להעלות את שכר הדירה

מערכת וואלה!

משכירים דירה? מצויין. מדובר בהכנסה חודשית מניבה שנוסכת ביטחון כלכלי. מה אם היו אומרים לכם שתוכלו לקבל יותר כסף מבלי להעלות את שכר הדירה? ישנם מסלולי מיסוי שונים להכנסות מדמי שכירות.

רואה החשבון ועורך הדין אלי מנחם שמשרדו מתמחה בייעוץ מס וייצוג מול רשויות המס, עושה סדר בדברים. עו"ד מנחם מסביר כי יש שלוש חלופות לתשלום מס על הכנסות משכר דירה.

פטור מלא או החלקי מתואם ממס הכנסה - עד שכר דירה של 5,090 שקלים נכון לשנת המס 2019 ניתן פטור מלא על הכנסות משכר דירה - זאת בתנאי שהדירה מושכרת ליחיד ולא לחברה וכי היא משומשת למגורים.

מי ששכר הדירה שהוא מקבל גבוה מ-5,090 שקלים ומגיע עד מספר כפול ממספר זה יזכה לפטור חלקי. לדוגמא: מי שגובה שכר דירה של 6,090 שקל, כלומר 1,000 שקל מעל תקרת הפטור, תקרת הפטור במקרה זה תרד ל-4,090 והוא ישלם מס הכנסה על 2,000 השקלים הנותרים.

מסלול תשלום מס של 10% מהמחזור - לא ניתן במסלול זה לקזז הוצאות אשר בעזרתן מיוצרת ההכנסה.

מסלול תשלום מס שולי - במקרה זה יישלם המשכיר מס הכנסה שולי המתחיל מ-31% אך הוא יוכל לקזז את ההוצאות אשר שומשו לייצור ההכנסה. מי שעבר את גיל 60 ישלם מס של 10%.

קיים גם מס על רווחים הנובעים מנכסים מחוץ לישראל. כאן ניתן לבחור בין מסלול מס של 15% ללא יכולת קיזוז הוצאות או תשלום מס שולי לאחר קיזוז ההוצאות.

עוד מבהיר עו"ד מנחם כי הכנסות מדירת מגורים פטורות ממע"מ. כאשר המשכיר פטור ממס הכנסה או משלם במסלול מס ה-10% הוא פטור גם מתשלום ביטוח לאומי.

עו"ד ורו"ח אלי מנחם עומד בראש פירמה שהוקמה לפני כ- 30 שנה, המתמחה בגישור, בוררות ובעיקר מספקת שירותי ייעוץ מס, ניהול חשבונות ביקורת, חשבות שכר, הצהרת הון, ייצוג מול רשויות המס, דוחות אישיים ועוד

טלפון ליצירת קשר: 053-6115078

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הדרך הקלה והמהירה להוצאת דרכון רומני

בשיתוף zap משפט
רו"ח עו"ד אלי מחם, בשיתוף zap משפט, בשיתוף zap משפט
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully