וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדלות הפירעון החדש מסייע בשיקום כלכלי

עו"ד לירן הרשמן ועו"ד אורן כץ, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

1.3.2020 / 12:56

בניגוד לפקודת פשיטת הרגל הישנה בה ארך התהליך שנים רבות, במהלכן נשרו חייבים רבים מההליך, חוק חדלות הפירעון החדש מתמקד בשיקום כלכלי של החייב ומאפשר לו לצאת מהבור הכלכלי תוך שנים מעטות. עו"ד לירן הרשמן ועו"ד אורן כץ מסבירים על משמעויותיו

מערכת וואלה!

בספטמבר 2019 נכנס לתוקף חוק חדש שמטרתו לייעל ולקצר תהליכים הקשורים לחדלות פירעון ושיקום כלכלי. אך האם בסיום התהליך באמת יוכל החייב לפתוח דף חדש ומהן המשמעויות הרחבות של החוק? עורכי הדין לירן הרשמן ואורן כץ, מומחים בתחום חדלות פירעון ושיקום כלכלי, מסבירים.

עו"ד כץ מסביר כי עד כה הליכי פשיטת הרגל נוהלו על פי פקודת פשיטת הרגל שהיא פקודה ארכאית. לדבריו, התהליך ארך שנים רבות והרבה מהחייבים היו נושרים ממנו בדרך ולא מצליחים להיחלץ מחובותיהם - הם היו נשברים, מפסיקים לשלם, מפסיקים להגיש את הדו"חות הדרושים ובסופו של דבר ההליך היה מבוטל.

לדברי עו"ד הרשמן, החוק החדש מקצר את התהליכים ותוחם אותם לתקופה של 4 שנים, בשני שלבים. השלב הראשון הוא 12 החודשים הראשונים שהם תקופת מבחן כלכלי - החייב, שבמסגרת ההליך הנוכחי נקרא יחיד, מגיש דו"חות אחת לחודשיים ואחת לחודש משלם את צו התשלומים שנקבע עבורו. הצו נקבע באופן פשוט לאחר בחינת ההכנסות מול ההוצאות של היחיד.

בסוף תקופה זו מתקיים דיון בעניינו של היחיד בו בודקים איך התנהל במהלך התקופה - האם הגיש את הדו"חות כהלכה ועמד בתשלומים ולאחר מכן נקבעת תוכנית פירעון של עוד 36 חודשים - בסופה מקבלים את ההפטר המיוחל.

עו"ד הרשמן מסביר כי מיד עם הכניסה להליך יש הקפאת הליכים - כל העיקולים וההגבלות על היחיד מתבטלות, למעט צו יציאה מהארץ (גם בנושא זה יש גמישות מסוימת), אפשר לעבוד, ניתן לנהל חשבון בנק. המטרה עליה שמים דגש היא שיקום כלכלי, היחידים עוברים סדנאות על מנת לגרום להם לחזור להיות גורמים יצרנים במשק ולא נטל.

עו"ד כץ מדגיש כי חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בעת הכניסה לתהליך. זאת מכיוון שנכנסו סעיפים חדשים רבים לחוק ועורך דין שמכיר את החוק על בוריו יוכל לסייע ליחיד בתהליך - הגשת הדו"חות, ניסיונות להפחתת התשלומים ועוד. אם היחיד לא עומד בהליך והוא מבוטל - הוא חוזר לטיפול ההוצאה לפועל וכל ההגבלות שהוטלו עליו חוזרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

עומדים להתגרש? אל תוותרו על צפייה בסרט 'סיפור נישואים'

בשיתוף זאפ משפטי

אברהם | הרשמן | כץ, משרד עורכי דין המנוהל: עו"ד ניסים אברהם, עו"ד לירן הרשמן, ועו"ד אורן כץ. למשרד מעל 10 שנות ניסיון בטיפול בתיקי חדלות פירעון, שיקום כלכלי והוצל"פ.

טלפון ליצירת קשר: 053-9387182

עו"ד לירן הרשמן ועו"ד אורן כץ, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully