וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקים במטבע וירטואלי? כך תוודאו שהגרוש לא יבריח אותו

עו"ד גלינה טלנקר, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

4.3.2020 / 9:59

בניגוד לרכוש אחר, המטבעות הווירטואליים עלולים להיות קשים לאיתור במקרה שאחד מבני הזוג מחליט להבריח אותם במקרה של גירושין. איך אפשר להגן על עצמנו ממקרה כזה?

מערכת וואלה!

בשנים האחרונות מטבעות וירטואליים הפכו לפופולריים במיוחד, אבל מה קורה כשבני הזוג מחליטים להתגרש, מה דינם של המטבעות הווירטואליים במקרה הזה ועד כמה סוגיית הזכויות על מטבעות אלה מורכבת? עו"ד גלינה טלנקר ממשרד עורכי הדין טלנקר מרדניאנץ, העוסקת בדיני משפחה וגירושין מסבירה.

לדברי עו"ד טלנקר, המטבעות הווירטואליים הם סוג רכוש שונה באופן מהותי מכל סוגי הרכוש האחרים שהכרנו עד כה, כי כל סוגי הרכוש האחרים נשלטים על ידי מערכת כלשהי, שבאמצעותה אנחנו יכולים לגלות למי הרכוש שייך, לשים עליו את היד ולהחזיר אותו בחזרה לבן הזוג ממנו הוברח, במקרה שהברחה כזו קוראת. במטבעות הווירטואליים המשחק הוא אחר לחלוטין. אין שום היררכיה, אין שום גוף ששולט על המטבעות ואנחנו לא יכולים לדעת מי הבעלים של הרכוש או לשים עליו את היד באמצעות מערכת השולטת על הרכוש הזה.

כדי להגן על הזכויות של הצדדים, מסבירה עו"ד טלנקר, הדבר הנכון לעשות הוא להכין מראש הסכם ממון באמצעותו מגדירים הצדדים את המנגנונים הטכניים באמצעותם מגינים על הרכוש והופכים אותם למחייבים משפטית ביחס לשני בני הזוג. באמצעות ההסכם גם קובעים הצדדים מנגנוני פיצוי במקרה שהופרה ההתחייבות - הצבת נכס אחר כבטוחה או החלטה על קנסות מתאימים.

עו"ד טלנקר גם מונה 3 אמצעים לא משפטיים להגנה מפני הברחת מטבעות וירטואליים על ידי אחד מבני הזוג במקרה של גירושין. ניתן לחתום מראש על הסכם דיגיטלי חכם - הדורש חתימה של 2 הצדדים לצורך ביצוע פעולות בחשבון. לחילופין, ניתן למנות נאמן שיהיה אחראי על ביצוע פעולות בחשבון בשם בני הזוג - רק לאחר פנייה משותפת של שניהם. לבסוף רצוי לדאוג שבכל מקרה יהיו פרטי הארנק הדיגיטלי בידי שני בני הזוג ולא רק אצל אחד מהם.

עו"ד טלנקר מדגישה את חשיבות ההתייעצות במשרד עורכי דין מתאים כאשר עוסקים בנושא. זאת מכיוון שהעיסוק בנושא זה דורש הבנה ברמה גבוהה הן של המטריה המשפטית והן של המטריה המעשית - זה תחום מאוד חדיש המצריך היכרות עם המטריה הטכנולוגית.

עו"ד גלינה טלנקר, חברת הלשכה מ- 2007 ושותפה בכירה במשרד עורכי דין טלנקר & מרדניאנץ

טלפון ליצירת קשר: 053-9387962

sheen-shitof

עוד בוואלה!

חוק חדלות הפירעון החדש מסייע בשיקום כלכלי

בשיתוף zap משפטי
עו"ד גלינה טלנקר, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully