וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצור! אלו הדברים שחובה לעשות מיד לאחר שעברת תאונת דרכים

עו"ד ספי קוסטיקה, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

4.3.2020 / 13:01

תאונת דרכים היא אירוע מצער שעלול לגרום לנו נזק גופני וכספי. איך תוכלו לדאוג שתקבלו את מלוא הפיצוי המגיע לכם לאחר התאונה ואילו גופים אחראים על פיצוי זה?

מערכת וואלה!

כולנו היינו רוצים להימנע מתאונות דרכים, אך לצערנו רבים מעורבים בהן. מה חשוב לעשות ברגע שעוברים תאונה ואילו ביטוחים אפשר לתבוע? עו"ד ספי קוסטיקה, שמייצג רבים בתחום הנזיקין בדגש על נזקי גוף, מסביר.

לדברי עו"ד קוסטיקה, הדבר הראשון שצריך לעשות במקרה של תאונת דרכים הוא לצלם את האירוע - הרכב וזירת האירוע. עו"ד קוסטיקה מסביר כי אי אפשר להסתמך על בוחני התאונה שיבואו מהמשטרה ויצלמו בשבילנו את הזירה כי לעיתים הם מגיעים מאוחר ואז לא נוכל להוכיח את הנזק ושהיינו מעורבים בתאונה.

עו"ד קוסטיקה מדגיש כי חשוב לצלם ביטוחים - לצלם כל פרט מזהה שיש של הנהגים המעורבים. לאחר מכן, אומר עו"ד קוסטיקה, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי מיידי. ע"וד קוסטיקה מדגיש כי לעיתים עקב האדרנלין והסטרס שנגרם עקב התאונה, אי אפשר באמת לדעת מה הנזק והנפגעים פונים לטיפול רפואי לאחר זמן רב. במקרה זה חברת הביטוח תטען שאין קשר סיבתי בין התאונה לבעיה ואכן יהיה לעיתים קשה להוכיח קשר זה. לכן חשוב ללכת למיון להיבדק וחשוב שבגיליון הרפואי יהיה רשום שהבדיקה נערכה בעקבות תאונת דרכים.

עוד מסביר עו"ד קוסטיקה כי תאונת דרכים המתרחשת בעת שהנהג נוהג במסגרת עבודתו או במסלול הישיר מביתו בדרך לעבודה או בדרך חזרה לביתו היא נחשבת גם לתאונת עבודה. במקרה זה ניתן לתבוע את ביטוח הרכב ואת הביטוח הלאומי. עם זאת, אין מדובר בכיסוי כפול - את הכסף יקבל הנפגע משני הגופים.

לבסוף מדגיש עו"ד קוסטיקה את חשיבות ההסתייעות בעורך דין בעת הגשת התביעות מכיוון שלעורך דין יש יכולת לשלוט על ההליך ולדעת באיזה סדר יש לפנות לגורמים השונים על מנת למקסם את הפיצוי שהנפגע יקבל.

עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה עוסק בדיני נזיקין, תאונות דרכים/עבודה ורשלנות רפואית.

טלפון: 053-9380314

sheen-shitof

עוד בוואלה!

עושים סדר: כך תוציאו את המקסימום משכר הדירה שאתם גובים

בשיתוף zap משפט
עו"ד ספי קוסטיקה, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully