וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש על מי לסמוך: כך תוודאו שקרוביכם יוכלו לדאוג לכם לעת זקנה

עו"ד לארה גאנם חטיב, בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

8.3.2020 / 14:07

במקרים בהם מאבד האדם את צלילות דעתו עקב מחלה או גיל מתקדם, נדרש אדם אחר לטפל בענייניו. ייפוי כוח מתמשך מוודא שהאדם שייבחר לתפקיד הוא זה שהמבקש רוצה לתת לידיו את המושכות

מערכת וואלה!

אנשים רבים נוהגים לכתוב צוואה אך לא מקפידים לתכנן מה יקרה אם לא יהיו כשירים לקבל החלטות בעצמם או ששיקול הדעת והצלילות שלהם תיפגע. אז מה עושים? ייפוי כוח מתמשך. מה זה אומר ומה צריך לעשות? עו"ד לארה גאנם חטיב המתמחה בדיני משפחה מסבירה.

לדברי עו"ד גאנם חטיב, לפני שנוצר מכשיר זה היו עורכי הדין מגישים במקרים המתאימים בקשות למינוי אפוטרופוס. בקשות אלה הן בקשות שאורכות זמן והרבה גורמים מעורבים בהן. בסופו של דבר בית המשפט היה ממנה אדם שהוא אפוטרופוס על המבקש. עו"ד גאנם חטיב הסבירה כי מבחינת העלויות המדינה ראתה שעדיף לתת שיקול דעת לאדם להחליט על עתידו כשהוא צלול בנפשו ולכן יצרו את המכשיר ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי לכל דבר שכל אדם מעל גיל 18 יכול לקבוע ולתכנן את העתיד שלו בתנאי שהוא מבין את ההשלכות של המסמך. הוא יכול להחליט על מי לסמוך ולמי לתת ייפוי כוח לדאוג לענייניו כשהוא לא יכול לעשות זאת.

עו"ד גאנם חטיב מדגישה כי מסמך מסוג ייפוי כוח מתמשך יכול להיערך רק על ידי עורכי דין שעברו הכשרות מיוחדות בנושא זה וכי עורכי הדין מוודאים שהן הממונה והן מייפה הכוח מבינים את השלכות המסמך ומסכימים באופן מוחלט על כל תוכנו. לדברי עו"ד גאנם חטיב מומלץ לכל אדם שהגיע לגיל 50 להכין מסמך ייפוי כוח מתמשך ולהפקידו במשרדי האפוטרופוס הכללי.

עוד מסבירה עו"ד גאנם חטיב כי סעיפי ייפוי הכוח המתמשך מתחלקים לשלושה רבדים: פרטיים, רפואיים ורכושיים וכי מייפה הכוח יכול להחליט איך יתחלק הטיפול בסעיפים האלה בין האדם או האנשים שאת כוחם הוא מייפה. אחד הסעיפים המהותיים ביותר הוא הסעיף הקובע מתי ייכנס הייפוי לתוקף. ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף רק במקרה בו מאבד המבקש את כושר קבלת ההחלטות שלו עקב בעיה רפואית כלשהי. בנוסף בדרך כלל על מנת למכור נכסים של המבקש יהיה על מיופה הכוח לבקש אישור מיוחד מבית המשפט - סייג זה נועד להגנה על המבקש.

עו"ד ומגשרת לארה גאנם חטיב היא מייסדת ומנהלת משרד עורכי הדין LGK - Law Office.

טלפון ליצירת קשר: 0772314270

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מחזיקים במטבע וירטואלי? כך תוודאו שהגרוש לא יבריח אותו

בשיתוף zap משפטי
עו"ד לארה גאנם חטיב, בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully