וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעת? לא תמיד אפשר לסמוך על חברת הביטוח שתשלם

עו"ד יעקב (קובי) כהן, בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי

8.3.2020 / 16:07

לעיתים קרובות חברות הביטוח מתגלות בשעת צרה כמשענת קנה רצוץ ומסרבות לשלם למבוטח את מה שמגיע לו. מה ניתן לעשות במקרה זה?

מערכת וואלה!

חברות הביטוח לא ששות לשלם פיצויים למבוטחים הנפגעים, בין אם זו פגיעה ברכוש או פציעת גוף. לא פעם המבוטחים מנהלים הליך ארוך ומורכב מול חברות הביטוח על מנת להצדיק את התביעה ולקבל את המגיע להם. עו"ד יעקב (קובי) כהן, המייצג רבים בתביעות נזיקין מסביר כיצד עלינו לנהוג במצב בו חברת הביטוח מסרבת לשלם למבוטח.

עו"ד כהן מסביר כי האינטרס המנחה את חברות הביטוח הוא אינטרס כלכלי גרידא. חברת הביטוח אינה גוף פילנטרופי, היא לא מוסד ציבורי או גוף מצד הממשלה שתפקידו לסייע לאזרח. המטרה העיקרית שלהן היא לייצר רווח. לדבריו, יש מנגנון שלם שעובד במטרה להביא לכך שהתביעה תידחה - החל מהסרבול בהתנהלות מולן: הקושי להשיג אותן בטלפון, הדרישות למסמכים נוספים, לעוד הסברים ועוד הבהרות. "כל אדם שיפנה לחברת ביטוח באופן עצמאי יתקל בבירוקרטיה שכמעט בלתי אפשרי להתמודד איתה לבד", אומר עו"ד כהן.

בנוסף, מבהיר עו"ד כהן כי מי שבעצם מחליט האם המבוטח עומד בתנאי הפוליסה ותביעתו מוצדקת היא בעצם חברת הביטוח שעושה זאת באמצעות הרופאים אותם היא מממנת. חברת הביטוח גם שוכרות צוותים של חוקרים אשר לעיתים לא בוחלים באמצעים וגורמים למבוטח להרגיש רדוף.

"לאחרונה הגיע אלי בחור שסיפר לי על אימו בת ה-80, שהיא סיעודית", מספר עו"ד כהן. "הם פנו לחברת ביטוח מהגדולות המשק. החברה שלחה רופא שבדק והביא הסברים ללמה היא לא עומדת בתנאי הפוליסה והיא בעצם לא סיעודית. המשרד שלנו התערב ואחרי מספר חודשים הוא קיבל מאות אלפי שקלים".

עו"ד כהן אומר כי עורכי דין שמתמחים בתחום הזה, לרוב לא מבקשים שכר עבור הבדיקה הראשונית וגם לא מחייבים את הפונה להיות לקוח שלהם בהמשך הדרך אחרי הבדיקה. לכן מומלץ לא לוותר על הזכויות שלנו ולדאוג שנקבל מה שמגיע לנו.

עו"ד יעקב (קובי) כהן מתמחה בתחום הנזיקין, תאונות דרכים, רשלנות רפואית, תאונות עבודה, ביטוח לאומי.

טלפון ליצירת קשר: 053-6113038

לאתר הבית

לעמוד הפייסבוק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מי ישלם למבודדי הקורונה? הזכויות שאתם חייבים להכיר

בשיתוף zap משפטי
עו"ד יעקב (קובי) כהן, בשיתוף אתר zap משפטי, בשיתוף אתר zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully