וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק למי שמגיע: כך תדאגו שרכושכם יועבר לאנשים הנכונים

עו"ד ענבל כספי גאון בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

14.6.2020 / 13:38

צוואה היא מסמך מחייב המבטיח שרכוש המצווה יגיע רק למי שהמצווה מעוניין בכך. עו"ד ענבל כספי גאון מסבירה על תהליך עריכת הצוואה ועל תפקיד עורך הדין בנושא

אולפן וואלה!

צוואה היא חלק מהותי בחיינו. אנחנו רוצים להיות בטוחים שהנכסים שצברנו יגיעו לידיים הנכונות ויעברו לאנשים מסוימים בהתאם לרצוננו. לכן, חשוב לכתוב צוואה ולעשות כך נכון. עו"ד ענבל כספי גאון מסבירה על דרך עריכת הצוואה וחשיבותה.

לדברי עו"ד כספי גאון, הצוואה היא מסמך מחייב המביע את רצונו של המנוח. לכן, החשיבות שלה באה לידי ביטוי בכך שהיא מביעה את רצונו של המצווה, בעוד שבמצב בו אין צוואה, רכוש הנפטר מתחלק על פי חוק הירושה. כדוגמא מביאה עו"ד כספי גאון זוג שבוחר להתגרש ובעודם בהליכים אחד מהצדדים נפטר. במקרה כזה, מבהירה עו"ד כספי גאון כי בהתאם לחוק הירושה, בן הזוג יירש את הנפטר, בעוד שהשניים ניהלו הליכים אחד כנגד רעהו. לכן חשוב לערוך צוואה על מנת שחלילה הגרושה או הגרוש לא ייוותר עם הרכוש.

עו"ד כספי גאון אומרת כי אנשים בטווח גילאים רחב עורכים צוואות - כי אי אפשר לדעת מה יוליד המחר. לדבריה בני זוג עורכים צוואות בעיקר במהלך הליכי גירושים או בגילאים מתקדמים יותר.

תפקיד עורך הדין בהליך עריכת הצוואה הוא להציף למצווה את כל המידע הרלוונטי ולהעלות בפניו דברים שאולי שכח - רכוש, חשבונות בנק, סעיפים שמדירים מישהו שעל פי חוק הירושה היה זכאי לחלק מהירושה וכו. כמו כן, מסבירה עו"ד כספי גאון כי צוואה היא מסמך הניתן לזיוף ולכן חשוב לערוך אותה בצורה הנכונה ולגבות אותה באמצעות כלים משפטיים אחרים כמו ייפוי כוח מתמשך או הסכמי ממון - כך נוכל להבטיח שאדם אותו ביקשנו להדיר מהצוואה לא יוכל להתנגד אליה. ע"ד כספי גאון מבהירה כי עו"ד המתמחה בדיני משפחה וירושה, תפקידו להבטיח ב-100% את מילוי רצון המצווה ולהימנע מהתנגדויות.

עו"ד ומגשרת ענבל כספי-גאון עוסקת בדיני משפחה וירושה.

טלפון 053-9380382

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

סיבת המוות: האם בצל הקורונה ינסו חברות הביטוח להתחמק מתשלום פיצויים?

בשיתוף אתר zap משפטי
עו"ד ענבל כספי גאון בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully