וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרו הכל - ייפוי כוח מתמשך כבר עשיתם?

רונן צרפתי, בשיתוף zap משפטי

31.8.2020 / 8:10

תאונה או מחלה עלולות לגרום לכם לאיבוד הכושר לקבל החלטות בנוגע לחייכם או רכושכם. עריכת ייפוי כוח מתמשך מבעוד מועד תבטיח שרצונכם יכובד בכל מצב אליו תיקלעו. עו"ד רונן צרפתי מסביר מה משמעות מסמך זה וכיצד עורכים אותו

אולפן וואלה!

תמיד כדאי להיות מוכנים לעתיד. על מנת להימנע ממחלוקות ביום בו נזדקק לעזרה מאחרים מומלץ לערוך ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד ונוטריון רונן צרפתי, בעל משרד לעריכת דין המתמחה מזה שנים רבות בדיני משפחה וירושה, כשרות משפטית ואפוטרופסות, חבר בוועדה לייפוי כוח מתמשך של לשכת עורכי הדין ומוסמך לעריכת ייפוי כוח מתמשך, מסביר כי ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך המאפשר לנו להשמיע את הקול שלנו ולבטא את רצוננו. המסמך מיועד לעזור לנו לעשות זאת גם במקרה בו איבדנו יכולת זו כתוצאה ממחלה או תאונה כלשהי.

עו"ד צרפתי מפרט כי המסמך מאפשר לנו לפרט בצורה דקדקנית את רצוננו בדבר התנהלות חיינו במקרה הצורך מבחינה רכושית, רפואית ואישית. מבחינה רכושית ייפוי כוח מתמשך מאפשר לנו לקבוע כיצד יתנהל הרכוש שלנו, לדוגמא האם למכור דירה שברשותנו או להשכיר אותה. מבחינה רפואית המסמך מאפשר לנו לקבוע איזה טיפולים אנחנו מעוניינים לקבל במקרה הצורך ומאילו טיפולים ברצוננו להימנע. מבחינה אישית נוכל להביע את רצוננו בדבר סידורי המחייה שלנו במקרה של אובדן יכולת מחייה עצמאית.

לדברי עו"ד צרפתי, בהיעדר ייפוי כוח מתמשך, ממנה בית המשפט אפוטרופוס לאדם הנזקק לכך. האפוטרופוס מקבל את כל ההחלטות בדבר חיי הנזקק. את הבעייתיות בכך מדגים עו"ד צרפתי באמצעות סיפורו של ש', אדם בן 50 שאיבד את צלילות דעתו בעקבות אירוע מוחי קשה שעבר. גם ילדיו של ש' וגם הידועה בציבור שלו הגישו כל אחד בנפרד בקשה לבית המשפט להתמנות לאפוטרופוס - והמחלוקות בין הצדדים היו חריפות. ייפוי כוח מתמשך היה מונע במקרה זה בעיות רבות.

עו"ד צרפתי מסביר כי מי שמוסמך לערוך ייפוי כוח מתמשך הוא עורך דין שעבר הסמכה של משרד המשפטים לכך והוא מתמחה בתחום הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. אם נוותר על ההתמחות הזו נוכל להיקלע למצב שבו מסמך פגום נכנס לתוקף ולא ניתן יהיה לתקנו. לדברי עו"ד צרפתי מומלץ לכל אדם לערוך ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד רונן צרפתי מתמחה בתחום הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, דיני משפחה וגירושין. כמו כן, בעל הסמכה לעריכת ייפוי כח מתמשך מטעם האפוטרופוס הכללי.

טלפון: 053-8095672

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

גירושים או גישורים - זאת השאלה

בשיתוף ZAP משפטי
רונן צרפתי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully