וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משפיע משבר הקורונה על הזוגות הגרושים?

עו"ד זהר גולן, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

24.6.2020 / 15:29

משבר הקורונה גרם לרבים מאיתנו צרות כלכליות ובין היתר העלה שאלות אודות התנהלות הזוגות הגרושים לגבי ילדיהם. עו"ד זהר גולן מסבירה כיצד משפיע המשבר הכלכלי על התנהלות ההורים

אולפן

משבר הקורונה הציב בפני כל אחד מאיתנו אתגרים חדשים והדבר נכון גם להורים גרושים שצריכים לדעת איך להתנהל לגבי ילדיהם המשותפים. עו"ד זהר גולן, בעלת משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה, מסבירה כי המשבר למעשה לא הכניס עימו שינויים מאוד גדולים בתחום דיני המזונות. לדבריה, פסק דין של בית המשפט המחוזי קבע בבירור כי הקורונה לא תהווה עילה להגדלת או הפחתת דמי מזונות.

עו"ד גולן ממליצה להתמודד עם הקשיים הכלכליים על ידי שבירת חסכונות במקרה הצורך אך מציינת כי במקרים בהם האב מתקשה לשלם מזונות קיימת אפשרות לפרוס את התשלום ולשלם את חלקו במועד מאוחר יותר. אפשרות נוספת היא להיעזר בביטוח הלאומי. במקרים מסוימים האם זכאית לקבל מזונות מביטוח הלאומי והאב יוכל להחזיר את הכסף במועד מאוחר יותר.

בכל מקרה, עו"ד גולן מדגישה כי כל הסכם אליו מגיעים בני הזוג בנוגע למזונות צריך לקבל תוקף של פסק דין בבית המשפט על מנת שניתן יהיה לאכוף אותו.

עוד אומרת עו"ד גולן כי הדבר הכי חשוב בעת הזו היא הידברות והתחשבות בשינויים אותו יוצר המצב. לדוגמא במקרה בו האם בעלת חברת שליחויות שדווקא התפתחה בעת זו בעוד האב עובד בתחום התיירות שנפגע לטווח הארוך, אפשר לשקול העברת המשמורת אליו. בהעדר תקשורת טובה ממליצה עו"ד גולן להיעזר בצד שלישי - חברים, מגשרים וכו'.

לדברי עו"ד גולן, פגיעה כלכלית חמורה כגון פשיטת רגל עשויה להוות עילה להפחתת דמי המזונות. עוד אומרת עו"ד גולן כי המענק המיוחד של הביטוח הלאומי לימי הקורונה נכנס לחשבון אליו נכנסים בדרך כלל כספי הביטוח הלאומי אך בית המשפט קבע כי במקרה של משמורת משותפת הכסף מתחלק בין שני הצדדים בהתאם לחלוקת הזמנים ביניהם.

עו"ד זהר גולן בעלת משרד עצמאי בחיפה העוסק בדיני משפחה וירושה

טלפון ליצירת קשר: 077-9973740

הכתבה בשיתוף עם Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

ברקע הדברים: על חקירות רקע ומי צריך אותן

בשיתוף זאפ משפטי
עו"ד זהר גולן, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully