וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סתם טעות: מה צריך לדעת אם נפגעתם מרשלנות רפואית

עו"ד שגית זוהר בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

15.7.2020 / 8:11

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות מסובכות יחסית שעולות לא מעט כסף. עו"ד שגית זוהר מסבירה איך מחליטים אם הרופא התרשל בתפקידו ומה יש לעשות כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לנו

זאפ משפטי

כשאנחנו זקוקים לטיפול רפואי אנחנו סומכים על מערכת הרפואה שתדאג לנו, אולם לצערנו הרב, לעיתים מתרחשות טעויות המכונות רשלנות רפואית. במקרים כאלה חשוב שנדע לעמוד על הזכויות שלנו ולהגיב בהתאם. מה היא בדיוק רשלנות רפואית, ומה ניתן לעשות כשהיא מתרחשת?

עו"ד שגית זוהר, המתמחה בענייני רשלנות רפואית ונזיקין מסבירה כי מבחינה משפטית, רשלנות רפואית היא מצב שבו הטיפול הרפואי הוא לא הטיפול הסביר והמקצועי שהיינו מצפים לטפל מרופא. "מצופה מרופא, גם אם הוא רגיל ב-20 שנה האחרונות לעבוד בצורה מסוימת להכיר את ההתפתחויות האחרונות בעולם הרפואה. מצופה ממנו גם לנהוג בזהירות המיטבית בידיעה שמדובר בחיי אדם ובבריאות", מסבירה עו"ד זוהר. "צריך להבין שלעולם אי אפשר להאשים רופא בכוונה, אני לא מאמינה בזה. אני כן חושבת שאנחנו צריכים להבדיל את אותם מקרים שבהם אותה רשלנות או אותה טעות נופלת לכדי חוסר מקצועיות".

לדברי עו"ד זוהר רשלנות רפואית היא תביעה יחסית מורכבת וכדי להוכיח שאכן התרחשה רשלנות רפואית ראשית יש לוודא שהטעות היא אכן רשלנות ולא טעות בלבד. גם אחרי שהחלטנו, באמצעות מומחים שאנחנו עובדים איתם, שהתרחשה רשלנות, צריך להוכיח שיש קשר בין הנזק שנגרם לחולה לבין אותה רשלנות. "אנשים מגיעים לטיפול רפואי כי יש להם צורך רפואי. השאלה היא מה הצורך שהיה מלכתחילה ומה הנזק שנובע מהרשלנות הרפואית".

ומה הצעדים המשפטיים הראשוניים שאדם שחושש שנפגע מרשלנות רפואית צריך לעשות? לדברי עו"ד זוהר, ההנחיה הראשונה והכי חשובה היא לשמר את המסמכים הרפואיים כמו גם את שם הרופאים ו/או האחיות שטיפלו בחולה. "אחר כך העובדות האלה נעלמות ואנחנו מחפשים אותן", אומרת עו"ד זוהר.

בכל מקרה, עו"ד זוהר ממליצה להגיע מוכנים בכל פעם שניגשים לקבלת טיפול רפואי. "לסמוך על הרופא שיגיד לנו את כל מה שאנחנו צריכים לדעת, זה קצת תמימות, אז יש לבוא מוכנים ויש להתעקש על מסמך רפואי ביציאה", היא מסבירה.

במקרה שמתכוונים להגיש תביעה על רשלנות רפואית, חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה בנושא שבתורו מתייעץ עם מומחים מטעמו. חשוב לקבל טיפול מקצועי בגלל שתביעות על רשלנות רפואית הן מאוד יקרות עקב חוות הדעת המקצועיות הרבות שהן דורשות. בסופו של דבר אם העו"ד לא בקיא בתחום עלול התובע לצאת מופסד מהליך התביעה.

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

גיל הפרישה משירות קבע מעבר לפינה? זה הזמן לבדוק את הפנסיה

בשיתוף אתר zap משפטי
עו"ד שגית זוהר בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully