וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: בקרוב יהיה קשה יותר לקבל אזרחות פורטוגלית

עו"ד אדם ידיד, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

16.7.2020 / 7:54

תיקון חדש לחוק בפורטוגל, שעתיד להיכנס לתוקף בינואר 2022, יקשה על ישראלים לקבל אזרחות. מה אומר החוק החדש ולמה החליטו בפורטוגל להקשות על מבקשי האזרחות?

מערכת וואלה!

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על יותר ויותר ישראלים שניצלו את ההזדמנות שנוצרה והוציאו לעצמם דרכון פורטוגלי - כזה שפתח בפניהם דלתות חדשות במדינות האיחוד האירופי. הצעת חוק שעלתה לאחרונה בפורטוגל יכולה לשנות את המצב הקיים. כדי להבין בפני מה אנחנו ניצבים, עו"ד הדין והנוטריון אדם ידיד מסביר על הצעת החוק וההשלכות האפשריות שלה.

לדברי עו"ד ידיד מאז מרץ 2015 מאפשר החוק הפורטוגלי הקלות לצאצאי מגורשי ספרד בתהליך קבלת האזרחות הפורטוגלית (שהיא חלק מהאיחוד האירופי). כעת, על פי הצעת החוק החדשה שעתידה להיכנס לתוקפה בינואר 2022, יצטרכו מבקשי האזרחות להוכיח זיקה לפורטוגל בימינו - הדרך להוכיח זאת תהייה מגורים של שנתיים במדינה.

עו"ד ידיד מסביר כי יוזמי החוק העלו שני נימוקים עיקריים. הראשון הן החברות שקמו בטורקיה ובישראל המשווקות את האזרחות הפורטוגלית. לטענת מציעי החוק, צעד זה מבזה את האזרחות הפורטוגלית והופך אותה למוצר. ההסבר השני הוא קצב העלייה הגבוה בכמות הבקשות המוגשות.

עקב הצעת החוק החדשה, ממליץ עו"ד ידיד לכל מי שהתלבט עד עכשיו בשאלה האם להגיש בקשת אזרחות להזדרז ולעשות כן, מכיוון שהתהליך אחרי כניסת הצעת החוק לתוקף יהיה קשה יותר. עוד מסביר עו"ד ידיד כי למרות שקבלת האזרחות של ילדי המבקש הקטינים או בן/בת זוגו תלויה בכלל בחוק אחר - חוק האזרחות הפורטוגלי - הרי שככל הנראה יידרשו בני המשפחה לעמוד בתנאים דומים לאלה של מבקש הבקשה.

לבסוף מסביר עו"ד ידיד כי תהליך ההתאזרחות בפורטוגל הוא תהליך שלמי שזמנו בידו יש אפשרות לבצע לבד. מי שמעוניין בקבלת סיוע יכול לפנות לחברות העוסקות בכך או לעו"ד המתמחה בנושא. עו"ד ידיד מעריך כי כאשר יוחמרו דרישות האזרחות, חלק מהחברות העוסקות בנושא ייעלמו. עם זאת עורכי הדין לא יכולים להיעלם והם מחויבים מקצועית ללקוח ששכר אותם - גם במקרה בו התהליך נעשה קשה יותר.

עו"ד אדם ידיד, ממשרד עורכי דין ונוטריון דוד ידיד

טלפון - 053-9374940

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מס שבח: הטבות של עשרות אלפי שקלים שלא ידעתם על קיומן

בשיתוף אתר zap משפטי
עו"ד אדם ידיד, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully