וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשתף פעולה, אבל בזהירות - כך תנהגו אחרי תאונת דרכים

עו"ד שי גלעד, בשיתוף אתר zap משפטי

2.9.2020 / 7:02

להתנהלות נכונה מול המשטרה מיד אחרי תאונת דרכים בה הייתם מעורבים חשיבות רבה. מה שתגידו לשוטר עלול להשפיע לטוב או לרעה על גורלכם המשפטי. עו"ד המתמחה בתחום יוכל לסייע לכם בעניין

אולפן וואלה!

אף אחד מאיתנו לא מתכנן להיות מעורב בתאונת דרכים והאירוע המפתיע נופל עלינו כרעם ביום בהיר. לרוב אנחנו מבולבלים, חסרי אונים ולא יודעים כיצד לנהוג. לא פעם תאונות מביאות לתוצאות לא קלות וחוץ מנזק לכלי הרכב מעורבים גם אנשים שחלקם נפגעים בגופם. עו"ד שי גלעד, מתמחה בתחום תאונות הדרכים כבר 30 שנה ויסיע לנו להבין כיצד לנהוג כשאנחנו מעורבים בתאונה.

ראשית, מבהיר עו"ד גלעד, עלי המעורב בתאונה לצאת מהרכב, לסייע למי שנפגע בתאונה וכמובן לקרוא לכוחות ההצלה - משטרה, מכבי אש ומגן דוד אדום. אמנם אסור לגעת בראיות הפורנזיות שהתפזרו בסביבה - שברי פלסטיק, בוץ כנפיים או סימני חריקה על הכביש, מכיוון שזה תפקידה של המשטרה לבחון את הדברים האלה לכשתגיע, אבל חשוב לסייע ולקרוא לכוחות אחרת עלול המעורב בתאונה להיות מואשם בהפקרת הפצועים.

עו"ד גלעד ממליץ כמובן לשתף פעולה עם המשטרה אבל אומר כי יש לזכור דבר מאוד חשוב - זכותו של כל אדם להתייעץ עם עורך דין לפני חקירה, ורצוי עורך דין המתמחה בתחום. לדבריו, כל אחד בטוח שהוא לא אשם בתאונה והוא רוצה לספר לשוטר את גרסתו, לסיים את העניין ואולי אפילו לחסוך את שכר הטרחה של עורך הדין - וזה עלול להיות בעוכריו של מי שהיה מעורב בתאונה.

עו"ד גלעד מבהיר כי עורך דין טוב לא "יבנה גירסא" למעורב תאונה אלא ייעץ לו לומר את האמת. עם זאת מזכיר עו"ד גלעד כי לאמת פנים רבות וזוויות שונות וייתכן שזוויות שהן אפלות עבור המעורב הן חשובות מאוד ואם לא יפרט אותן במקום, בשלב החקירה, אלא רק מאוחר יותר יכולה ההודאה שלו להיחשב ככזו שאין להתייחס אליה.

ומה קורה אחרי השלב הראשוני? לדברי עו"ד גלעד ייתכן שההליך יסתיים בגביית העדות וייתכן שיקראו למעורב לחקירה נוספת ויעמתו אותו עם ראיות שנאספו. ייתכן שגם ייקראו לו לשחזור התאונה ואז יוכל המעורב להיות מיוצג על ידי עורך דין שיבחן ויראה כי השחזור נעשה כמו שצריך ואין בו פגמים. לאחר מכן ימתין המעורב על מנת לדעת עם התיק נסגר או אם מוציאים נגדו כתב אישום.

עו"ד גלעד מסביר כי במקרים בהם המשטרה סבורה כי הנהג המעורב מסוכן יש לה סמכות לפסול רישיון לפרק זמן קצוב הקבוע בחוק. בסמכות המשטרה לפסול רישיון למשך 60 יום במקרה של תאונה ואם מדובר בתאונה קטלנית ל-90 יום. מעבר לתקופה זו יכול בית משפט להאריך את הפסילה עד תום ההליכים.

עו"ד גלעד אומר כי אפשר לומר בביטחון מלא שבחלק לא מועט מהמקרים מעורבים בתאונה שהתייעצו עם עורכי דין מקצועיים בתחום עשו לעצמם טוב, דהיינו היו מקרים בהם הוחלט לא להגיש נגדם כתב אישום או שבית המשפט השתכנע בצדקתם וזיכה אותם. זאת, לעומת אחרים שלא התייעצו עם עורכי דין וכנראה לו מסרו את כל הפרטים במדוייק - דבר שהביא לתוצאה פחות טובה מבחינתם.

עו"ד שי גלעד עוסק בדיני תעבורה.

טלפון - 053-9374959

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מס שבח: הטבות של עשרות אלפי שקלים שלא ידעתם על קיומן

בשיתוף אתר zap משפטי
עו"ד שי גלעד, בשיתוף אתר zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully