וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל הילדים: גירושים בהסכמה מפשטים את התהליך

עו"ד רונית חביבי, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

28.7.2020 / 9:25

גירושים הם אירוע טראומתי עבור הילדים החווים בית מתפרק. הליך במסגרתו מגיעים הצדדים להסכמה מחוץ לכותלי בית המשפט תורם לקיצור התהליך ועל שימור הקשר של הילד עם שני ההורים

מערכת וואלה!

(בווידאו: עו"ד רונית חביבי על הליך גירושים בהסכמה)

הליך גירושים הוא לעיתים בלתי נמנע אבל בכל מקרה הוא אף פעם לא נעים. הדבר נכון במיוחד במקרה בו לזוג יש כבר ילדים וחשוב לדעת לשים אותם במוקד ההחלטות על מנת לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה בהם. איך עושים את זה נכון? גירושים בהסכמה הם אחת הדרכים לכך.

עו"ד רונית חביבי מסבירה כי תהליך גירושים בהסכמה הוא בעצם תהליך גירושים במסגרתו לא עוברים את התהליך המייגע של בתי משפט, כתבי טענות ולכלוכים הדדיים אלא פשוט בני הזוג יושבים עם עורך דין ומסכמים ביניהם את הסעיפים העיקריים של מה שהם רוצים לגבי הרכוש ולגבי הילדים. את ההסכם הערוך ומוכן שנובע מדיונים אלה מגישים לבית המשפט כדי שייאשר אותו. זה תהליך נעים יותר לכל הצדדים ובייחוד לילדים שהאירוע גם ככה טראומתי עבורם.

ההליך נועד לפשט את האירוע ולאפשר לילדים שמירה על מסגרת למרות שהבית בעצם מתפרק. ברור שהלך כזה דורש הסכמה של שני הצדדים -יושבים עם בני הזוג ועוברים על הרכוש בצורה הכי עדינה שאפשר. בעיקר מדברים על הילדים ואיך שומרים עליהם ודואגים שלשני ההורים תהיה אפשרות להיפגש איתם.

לפי עו"ד חביבי יש הבדל עצום בעלויות בין גירושים רגילים לגירושים בהסכמה. גירושים סטנדרטיים יכולים לארוך שנים ולעלות עשרות ואפילו מאות אלפי שנים. במשרד שלה, אומרת חביבי, הם משתדלים לקצר את התהליך כמה שניתן ולכן גם העלויות מוזלות.

עו"ד חביבי מציינת כי חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה לדיני משפחה שיכול לשמור שאף צד לא ייפגע. לעיתים צד אחד הוא יותר חלש ולא יודע מה מגיע לו. כאשר מתייעצים עם עורך דין מומחה יש את הסמכות שתבוא ותגיד "זה לא הגיוני". חשוב שהכל יבוא מהסכמה שמספקת נכונות לבוא לקראת הצד השני וגמישות. עוד מוסיפה עו"ד חביבי שלעו"ד שישב עם שני בני הזוג ולמעשה ייצג את שניהם, אסור לייצג אף אחד מבני הזוג במקרה של סכסוך עתידי שיתגלע ביניהם.

עו"ד רונית חביבי

טלפון: 0539348136

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לשתף פעולה, אבל בזהירות - כך תנהגו אחרי תאונת דרכים

בשיתוף אתר zap משפטי
עו"ד רונית חביבי, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully