וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדרוש את המגיע לכם: מה עושים במקרה של תאונת עבודה?

עו"ד סאמי אבו ורדה, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

4.8.2020 / 7:57

תאונת עבודה יכולה להתרחש במהלך העבודה או בדרך אליה או ממנה. מה חשוב לזכור במקרה של התרחשות תאונה כזו ואיך תדאגו לקבל את הפיצויים המגיעים לכם?

מערכת וואלה!

(בווידאו: עו"ד סאמי אבו ורדה מסביר מה לעשות במקרה של תאונת עבודה)

תאונות עבודה הן לצערנו חלק בלתי נפרד מהחיים. כולנו שומרים על עצמנו ומנסים להיזהר אבל מה בכל זאת עלינו לעשות כאשר נקלענו לתאונת עבודה?

עו"ד סאמו אבו ורדה, המתמחה בתביעות נזיקין, מסביר כי תאונת עבודה היא תאונה שקרתה בגלל העבודה - לפעמים תוך כדי העבודה ולפעמים לא תוך כדי עבודה. לדברי עו"ד אבו ורדה יש שני סוגים עיקריים של תאונות עבודה - תאונות ברורות כמו נפילה מסולם, נפילת פטיש, החלקה ועוד, ותאונות פחות ברורות כמו לדוגמא התקף לב בזמן העבודה, סוכרת בגלל העבודה או אירוע מוחי. במקרה כזה אומר עו"ד אבו ורדה עלינו לקשור בין תנאי העבודה או משהו שקרה בעבודה לתאונה.

לדברי עו"ד אבו ורדה הדבר החשוב ביותר, מלבד קבלת טיפול רפואי, שיש לעשות במקרה ומתרחשת תאונה הוא לתעד אותה. היות וצריך להוכיח התרחשות של כל תאונה, מומלץ לצלם את זירת התאונה. במקרים מסוימים יידרש הנפגע גם להביא עדים לתאונה ולכן אם יש מישהו שראה את התאונה, רצוי לקחת את פרטיו. בסופו של דבר, אומר עו"ד אבו ורדה, אם ביטוח לאומי או חברות הביטוח לא מאשרות את הפיצויים ללא משפט, הוכחות אלה תידרשנה לצורך המשפט.

במקרה של תאונת עבודה יש לנפגע מספר גופים מהם הוא יכול לתבוע פיצויים. לדברי עו"ד אבו ורדה, ראשית ניתן לתבוע את ביטוח לאומי. אם מדובר על תאונת דרכים שהתרחשה בדרך לעבודה, ניתן לתבוע את ביטוח החובה של הרכב. אם התאונה קרתה בזמן עבודה יש אפשרות לתבוע את הביטוח של המעביד. בנוסף ניתן לתבוע גם את הביטוחים הפרטיים אותם מחזיק הנפגע, כמו ביטוח תאונות אישיות וביטוח אובדן כוח עבודה. גם הביטוח הפנסיוני אותו מחוייב המעביד לספק מאז שנת 2008 הוא יעד תביעה אפשרי. עו"ד אבו ורדה מדגיש כי הנפגע צריך לדעת לדרוש כל שקל שמגיע לו אחרי התאונה - מדובר בזכותו הן מבחינה חוקית והן מבחינה מוסרית.

עוד מסביר עו"ד אבו ורדה כי גובה הפיצוי הוא פונקציה של דרגת הנכות או הנזק שגרמה התאונה. הפיצויים גדולים יותר ככל שהנזק עולה וככל שהנפגע צעיר יותר. המטרה של עורכי הדין העוסקים בתביעות נזיקין היא להשיג פיצויים גדולים ככל האפשר בזמן הקצר ביותר האפשרי.

בנוסף, אומר עו"ד אבו ורדה, ניתן לעיתים לקשור מחלות שונות בהן לקה העובד בתנאי העבודה. במקרה שמצליחים להוכיח קשר כזה, הרי שמדובר במחלת עבודה עליה ניתן לתבוע פיצויים כמו לאחר תאונת עבודה.

עו"ד אבו ורדה מדגיש כי חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות נזיקין כמה שיותר מהר לאחר התאונה מכיוון שעורך דין כזה יידע לנתב את התביעה במסלול הנכון מההתחלה. בשלבים מאוחרים יותר ייתכן שהתהליך יהיה יותר מסובך.

עו"ד סאמי אבו ורדה - מומחה לדיני נזיקין

טלפון - 077-9971228

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

האם קורונה נחשבת למחלת מקצוע? זה מה שאומר החוק

בשיתוף אתר zap משפטי
עו"ד סאמי אבו ורדה, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully