וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לערבב עסקים ומשפחה? אפשרי, אבל צריך לעשות זאת נכון

עו"ד יוסף תמיר, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

11.8.2020 / 7:50

רבים חוששים מערבוב של משפחה ועסקים. כניסה לשותפות עסקית עם בן משפחה אכן מביאה עימה בעיות ייחודיות אבל בהתנהלות נכונה אפשר להימנע מסכסוכים. ומה עושים אם בכל זאת רבים?

בווידאו: עו"ד יוסף תמיר על ניהול סכסוכים בחברות משפחתיות/מערכת וואלה!

לערב משפחה ועסקים זה לא תמיד פשוט אבל רבים עושים זאת בהצלחה. מה קורה אם בכל זאת מתגלעים סכסוכים בין בעלי מניות בחברה משפחתית, ואיך מתמודדים עם מצב כזה בצורה הנכונה ביותר?

עו"ד יוסף תמיר מסביר כי בעוד יש בעיות רבות המתגלות בכל חברה או שותפות קטנה, כאשר מדובר בחברות ושותפויות משפחתיות הבעייתיות כפולה מכיוון שלבעיות הרגילות נוסף הרובד של מערכת יחסים משפחתית עם כל המטענים המשפחתיים שהיא נושאת עמה. לדברי עו"ד תמיר המורכבות כפולה ומכופלת בעיקר כשזה נוגע למקרים של קונפליקט.

עו"ד תמיר אומר כי לעיתים קרובות, בעת הקמה של חברה משפחתית, בעלי המניות לא עושים הסכם מייסדים מסודר אלא מסתמכים על היחסים המשפחתיים. לדבריו, זו טעות גדולה כי סכסוכים מתרחשים גם במשפחות הכי טובות ואז בעצם צריך לנהל את סכסוך ללא מסגרת הסכמית מסודרת, עובדה שגורמת לניהול הסכסוך להיות קשה ומסובך.

עו"ד תמיר גורס כי ההתנהלות בעסק משפחתי צריכה לקחת בחשבון כיצד לא להיכנס לסכסוך - באמצעות הסכם מייסדים שנערך על ידי עורך דין מקצועי, וכיצד פותרים סכסוך שכן מתגלע. לדבריו, רצוי לפנות למסגרת של גישור ולהימנע ככל האפשר מניהול התיק בבתי המשפט שם מדובר בתהליך ארוך שייפגע הן בעסק והן במשפחה.

עו"ד תמיר אומר כי בהסכם המייסדים חשוב לפרט באופן מסודר מה קורה במקרה של פירוק העסק, במקרה של פטירה של אחד מהצדדים וכו'. חשוב גם לציין מה הזכויות והחובות של השותפים בזמן ניהול העסק - למי יש זכות וטו על החלטות, למי יש זכות חתימה ועוד.

עו"ד תמיר מסביר כי לעורכי הדין המטפלים בתיקים של חברות משפחתיות יש אחריות רבה שלא להגביר את גובה הלהבות אלא להנמיכן ורצוי בגישור ולא בבית המשפט.

עו"ד יוסף תמיר ושות'

טלפון - 053-9348800

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

בלי טבעת: כיצד מתחלק רכוש של ידועים בציבור?

בשיתוף zap משפטי
עו"ד יוסף תמיר, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully