וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נעים - לא סוף העולם: כך תתמודדו עם חובות שנקלעתם אליהם

עו"ד איריס שריקי, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

20.8.2020 / 10:23

גם אנשים המנסים להתנהל נכון מבחינה כלכלית יכולים לעשות טעויות ולהיקלע לחובות. חשוב לדעת שמצב זה אינו סוף העולם וכי עומדות בפניכם דרכים להתמודד עם המשבר. עו"ד איריס שריקי מסבירה מהן האפשרויות העומדות בפניכם

בווידאו: עו"ד איריס שריקי על הליכי הסדרת חובות/מערכת וואלה!

כולנו מנסים להתנהל בצורה נכונה בנושאים כספיים, אך לפעמים נעשות טעויות ויש מי שלצערו הרב מוצא את עצמו בחובות. למרות שהמצב נראה לעיתים לא פשוט, יש דברים שניתן לעשות על מנת להתאושש.

עו"ד איריס שריקי, שמתמחה בהוצאה לפועל והסדרת חובות, מסבירה כי הדבר הראשון שעל מי שנקלע לחובות לעשות הוא לא להתעלם מהחוב ולא להזניח את הטיפול בו, אלא להתחיל לחפש דרכים לטפל בחוב. הדבר הראשון אותו אפשר לשקול היא פנייה לנושה וניסיון להסדיר את החוב באופן עצמאי, לחפש דרכים להגיע לפשרה ומשם להמשיך. "ברגע שלא פותרים את החוב, אנחנו מוצאים את עצמנו בגלגל שרק מתעצם עם הזמן", אומרת עו"ד שריקי.

לדברי עו"ד שריקי, ברגע שנפתח לחייב תיק בהוצאה לפועל עומדת בפניו אפשרות לפנות לרשם ההוצאה לפועל בבקשה להסדיר את החוב. החוב יוסדר בצו תשלומים שייפרש למשך התקופה, בהתאם לגובה החוב שבתיק. עו"ד שריקי מסבירה כי ברגע שהחייב פונה להוצאה לפועל, עליו להגיש בקשה לצו תשלומים ולצרף מסמכים שתומכים בבקשתו. אז הבקשה עוברת לרשם שקובע צו על פיו צריך החייב לשלם בהתאם למצבו הכלכלי והכנסותיו.

עו"ד שריקי מפרטת את המסלולים שמערכת המשפט מעמידה בפני חייבים. המסלול הראשון הוא בקשה להסדר חוב מההוצאה לפועל, כפי שפורט לעיל. מסלול נוסף הוא מסלול של איחוד תיקים במקרה והחייב צבר יותר מחוב אחד. האפשרות השלישית, בהתאם לחוק שנכנס לתוקף בספטמבר 2019 הוא הליך של חדלות פירעון.

חוק חדלות פירעון מחלק את בעלי החוב לשני מסלולים, האחד זה מסלול לחייבים 50-150 אלף שקלים שעובר דרך הוצאה לפועל. בחוב של מעל 150 אלף שקלים, מתנהל ההליך בבית משפט השלום. במסגרת הליך חדלות פירעון מוסדרים חובותיו של החייב בהליך מסודר הנמשך כארבע שנים ובסופו יוצא החייב לדרך חדשה כשהוא נקי מחובות.

עו"ד שריקי אומרת כי מומלץ לפנות לעו"ד העוסק בתחום ההוצאה לפועל שידע לתת מענה ספציפי לבעיה ולא כוללני. לדבריה, במקרים רבים ראוי לבחון הסדרים פרטניים שלעיתים מביאים לתוצאה מהירה וטובה יותר לכל הצדדים.

עו"ד איריס שריקי

טלפון - 053-6114577

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

דירה להפקיר: להגן על חלקכם בנכס המשותף במסגרת הליך גירושין

בשיתוף אתר zap משפטי
עו"ד איריס שריקי, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully