וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתפסת נוהג שיכור: יש מה לעשות כדי למזער את הנזק?

עו"ד אמנון גולן, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

13.8.2020 / 7:31

על פי החוק מי שנמצאים בגופו 240 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף נחשב כשיכור ואם הוא נוהג במצב זה הוא צפוי לשלילה, קנסות ולעיתים גם עונשי מאסר. מה לעשות אם נתפסת נוהג שיכור?

בווידאו: עו"ד אמנון גולן על נהיגה בשכרות והשלכותיה/מערכת וואלה!

יותר מדי אנשים אומרים לעצמם "לי זה לא יקרה" ועולים על ההגה לאחר צריכת אלכוהול. מעבר לסכנות הברורות, מדובר גם בעבירה על החוק.

עו"ד אמנון גולן, מומחה לדיני תעבורה, מסביר כי על פי החוק כמות של 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף נחשבת לכמות שמעליה נחשב האדם שיכור. באוכלוסיות מיוחדות, כגון נהגים צעירים, גם כמות של 50 מיקרוגרם תספיק כדי שהנהג ייחשב כשיכור. לדברי עו"ד גולן הפסיקה העלתה את רף השכרות ל-290 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף. מי שתימצא בגופו כמות כזו - יוגש נגדו כתב אישום.

עו"ד גולן מבהיר כי לפי החוק, מי שנתפס נוהג שיכור רישיונו יישלל ל-24 חודשים. הוא מוסיף כי נהג זה עלול לקבל גם עונשים אחרים כגון קנס, פסילה, על תנאי ובמקים מסוימים גם מאסר.

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין? לדברי עו"ד גולן, לשוטר אסור לחקור את הנהג מיד לאחר הבדיקה הראשונה - גם אם נמצאה כמות גדולה של אלכוהול בגופו. זה הזמן בו מומלץ לנהג לפנות לקבלת ייעוץ משפטי כדי להבין את מצבו לאשורו. עו"ד גולן אומר כי לעיתים טעויות של השוטרים ברישום עלולות להביא לפסילת התיק כנגד הנהג. במקרה אותו מזכיר עו"ד גולן, נתפס בן אדם עם ריכוז גבוה מאוד של מעל 600 מיקרוגרם אלכוהול בדמו, אך אף אחד מהשוטרים לא ראה אותו באמת נוהג. התיק נפסל מכיוון שהחוק אינו אוסר על אדם להיות שיכור בישראל.

לסיכום, מסביר עו"ד גולן, במקרה בו נתפסתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום מכיוון שמדובר בתחום דינמי שמשתנה ומתחדש. רק עורך דין שזה תחום התמחותו העיקרי יידע את כל הנהלים והחוקים הרלוונטיים.


עו"ד אמנון גולן

טלפון - 053-6113130

הכתבה באדיבות Zap משפטי


המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

נהיגה בשכרות - כל הדרכים מובילות לבית המשפט?

בשיתוף עו"ד אמנון גולן
עו"ד אמנון גולן, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully