וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם רופאים טועים: מה עושים במקרה של רשלנות רפואית?

עו"ד סאמי אבו ורדה, בשיתוף zap משפטי

3.12.2020 / 8:00

טעויות של רופאים ואנשי צוות רפואי עלולות לגרום לנזק למטופל. עו"ד סאמי אבו ורדה מסביר מה כולל הליך התביעה ולמה חשוב במיוחד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום

בווידאו: עו"ד סאמי אבו ורדה מסביר על תביעות רשלנות רפואית/מערכת וואלה!

כאשר אנו ניגשים לקבל טיפול רפואי, אנחנו סומכים על הצוות המטפל שידאג לנו. לעיתים, טעויות מובילות לרשלנות רפואית ובמקרה כזה מגיע לנו פיצוי ועלינו לדעת ממי לבקש אותו.

עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות רשלנות רפואית, אומר כי רשלנות רפואית היא מקרה בו הסטנדרט הטיפולי מורה על ביצוע פעולות מסוימות או הימנעות מפעולות מסוימות ואילו הרופא פועל בניגוד לכך והתוצאות היו לא טובות או שונות מהמצופה. במקרה כזה יש לבדוק האם הפער מגיע לכדי רשלנות רפואית.

השלב הראשון בבדיקת רשלנות רפואית, אומר עו"ד אבו ורדה, הוא תיעוד מפורט ככל האפשר של האירוע באמצעות הזמנת התיק הרפואי והשגת המסמכים הדרושים. שנית, גובים עדויות מהמעורבים - של המטופל עצמו ושל המשפחה שלו. זאת מכיוון שבמקרים מסוימים המטופל עצמו לא שם לב לכל המתרחש, כי היה מטושטש.

אם יש תחום משפטי בו אי אפשר להתנהל בלי עורך דין זה תחום הרשלנות הרפואית

עו"ד אבו ורדה מסביר כי מומלץ לערב עורך דין בשלב המוקדם ביותר האפשרי - בדרך מהבית חולים הביתה אם אפשר. לדבריו, ככל שפונים לעורך הדין יותר מוקדם, היכולת של עורך הדין להשפיע על התוצאות הרבה יותר גבוהה. עו"ד אבו ורדה אף מדגיש כי בתחום הרשלנות הרפואית חובה להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנושא. "זה תחום מאוד ספציפי, קשה ולא פשוט", מסביר עו"ד אבו ורדה. "כדי שתוכל לחקור מומחים על דוכן העדים, אתה צריך להיות כמעט רופא - אני 30 שנה בתחום ואני יודע כמעט הכול חוץ מלנתח בעצמי או לתת תרופות".

לדברי עו"ד אבו ורדה, אם יש תחום משפטי בו אי אפשר להתנהל בלי עורך דין זה תחום הרשלנות הרפואית. "יאכלו אותך בלי מלח ואז יהיה קשה לתקן את הנזק", הוא אומר.

עו"ד אבו ורדה מצביע גם על עוד קושי ייחודי בתחום הרשלנות הרפואית. לדבריו, מכיוון שישראל היא מדינה קטנה כל הרופאים מכירים את כל שאר הרופאים ויש לדעת למי לפנות על מנת לקבל חוות דעת מתאימה ולשבור את "קשר השתיקה" שנוצר.

לסיכום, אומר עו"ד אבו ורדה כי הפיצויים המתקבלים בעקבות תביעת רשלנות רפואית הם פונקציה של הנזק שנגרם בגלל הרשלנות. "זה חישוב מורכב והתפקיד שלנו זה לנתח ולהגיע לתוצאה הסופית - כמה שיותר פיצויים בכמה שפחות זמן", הוא אומר.

עו"ד סאמי אבו ורדה

טלפון - 077-9971228

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

האם קורונה נחשבת למחלת מקצוע? זה מה שאומר החוק

בשיתוף אתר zap משפטי
עו"ד סאמי אבו ורדה, בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully