וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשותף השקט יש כח: מה לעשות אם רשות המסים חוקרת אותך?

עו"ד סיימון יניב בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

17.8.2020 / 7:52

כמו לגורמים שלטוניים אחרים, לרשות המסים סמכות לחקור מקרים של העלמות מס. כיצד יש לנהוג במקרה שזומנת לחקירה במשרדי הרשות ואיך חקירה כזו נראית?

בווידאו: עו"ד סיימון יניב על עבירות מס/מערכת וואלה!

רובנו מחויבים לשלם מסים על פי חוק. לעיתים, כאשר נוצר חשד לעבירה על החוק, פותחת רשות המסים בחקירה בנושא. מה עושים במצב כזה?

עו"ד סיימון יניב, המתמחה במסים ועבירות הלבנת הון, מסביר כי חקירה ברשות המסים נפתחת בדומה לכל רשות אכיפתית אחרת. יחידת החקירות של הרשות מקבלת מידע על עבירות ממספר מקורות. אחד המקורות זה פקיד שומה אזרחי, שבמסגרת ביקורת מוצא דברים שצריך להעביר לפקיד שומה פלילי. הפקיד הפלילי פותח בחקירה ובודק אם יש אלמנטים פליליים שיש לטפל בהם. מקור שני של הרשות למידע היא התקשורת. רשות המסים הבינה שמכירות רבות רצות היום בדיגיטל ויש לה מחלקה ייעודית שמאתרת מוכרים ללא תיק במס הכנסה.

לדברי עו"ד יניב, חקירה ברשות המסים יכולה להיפתח בהזמנה תמימה לעדות שיכול להיות שתהפוך בהמשך לחקירה. מצב שני הוא שעוצרים אותך בהפתעה לחקירה, מסכמים את החקירה ומחליטים אם להגיש כתב אישום או לסגרו את התיק. אפשרות נוספת העומדת בפני הנישום היא תשלום כופר. בחקירות מסים ניתן לעיתים לשלם כופר כסף בתמורה לסיום ההליכים.

עו"ד יניב מסביר כי חשוב להבין את ההבדל בין עד לנחקר תחת אזהרה. עד יכול לתת אינפורמציה אך הוא אינו חשוד בביצוע עבירה. לנחקר מחויבים החוקרים להודיע שהוא חשוד בביצוע עבירה ושזכותו לשמור על זכות השתיקה, אם כי זה עלול לשמש נגדו מאוחר יותר, ולהיוועץ בעורך דין.

עו"ד יניב מדגיש כי כשאדם חושד שהרשות בודקת פרשה שהוא קשור אליה, גם אם לא ביצע אות העבירה, חשוב לפנות לעורך דין בעל מומחיות במיסוי פלילי. ברגע שהוא מוסר את גרסתו יהיה קשה להוציא אותו מהמצב. לכן, הדבר הראשון שעושים זה להזמין עורך דין.

החקריות, אומר עו"ד יניב, מתנהלות במציאות בצורה לא רחוקה ממה שמתואר בסרטים או סדרות טלוויזיה. תמיד יש את החוקר הטוב והחוקר הרע. החוקר הטוב ינסה להתיידד ולגרום לך להרגיש נוח והרע יזהיר אותך מהשלכות. בנוסף, מתאר עו"ד יניב יש את הטריק של שיחות מסדרון. כל מה שאתה אומר, גם בפגישה אקראית לכאורה - אתה מצולם ורואים אותך.

עו"ד סיימון יניב

טלפון - 052-3707370

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הסכם גירושין טוב? הסכם שצופה פני עתיד

בשיתוף אתר zap משפטי
עו"ד סיימון יניב בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully