וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חייבים לחכות: כך מתנהלים גירושים בימי הקורונה

עו"ד ורד לוי, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

23.8.2020 / 7:47

תקופת הקורונה ובעיקר ימי הסגר חידדו אצל זוגות רבים את הבעיות בחיי הזוגיות ואת הצורך להיפרד. גם בתקופה בה הפעילות מוגבלת ניתן עדיין להתקדם בהליך הגירושים

בווידאו: עו"ד ורד לוי על גירושים בתקופת קורונה/מערכת וואלה

אנחנו מתחתנים ולא חושבים שאי פעם נגיע לכך, אך לעיתים גירושים הם מצב בלתי נמנע. לכן, כדאי לנו לדעת כמה שיותר פרטים לקראתו, במיוחד בתקופה לא שגרתית כמו זו. איך מתנהל הליך גירושים בכלל ומה עושים בימי קורונה?

עו"ד ורד לוי, העוסקת שנים רבות בדיני משפחה, מסבירה כי ברגע שאדם מחליט להתגרש מומלץ כי יקבל יעוץ מקצועי אצל עורך דין כדי שיבין מה הזכויות ומה החובות שלו ולקראת מה הוא הולך. לדבריה, זה צעד הכרחי כדי לקבל החלטות בהמשך הדרך. "במסגרת הייעוץ הוא מקבל אבחנה מה הולך להיות, מה כדאי לו לעשות, איזה חומר כדאי לו לאסוף ובעצם לקראת מה הוא הולך. זה שלב קריטי לתחילת הדרך", אומרת עו"ד לוי.

ואיך מתנהלים הליכי גירושין בתקופת הקורונה? עו"ד לוי אומרת כי מערכת המשפט פתחה את האופציה לעורכי הדין לפתוח תיקים במערכת נט המשפט - מה שלא היה אפשרי בתחום דיני המשפחה. מעבר לכך אומרת עו"ד לוי כי יש דיונים דחופים שכן מתקיימים. עו"ד לוי הצביעה על כך שבתקופת הקורונה הרבה פעמים המשברים מתחדדים. עובדה זו, היא אומרת, הורגשה ביתר שאת בתקופת הסגר, בה אנשים בעצם נאלצו לשהות רצוף בחלל עם אדם ממנו הם רוצים להיפרד ונוצר מעין סיר לחץ. בתקופה זו, אומרת עו"ד לוי יכלו עורכי הדין לסייע בגיבוש האסטרטגיה ליום שאחרי ובכך להקל על המצוקה.

למי שמתכוון להתגרש ממליצה עו"ד לוי לאסוף כמה שיותר מידע - להיכנס לחשבונות הבנק, לבדוק יתרות, דיווחים רבעוניים מקרנות הפנסיה ומקרנות ההשתלמות, תלושי משכורת של בן הזוג וכו'. לדבריה מידע זה יעזור אחר כך בקבלת החלטות ובעת ניהול ההליך המשפטי.

עו"ד לוי מדגישה כי מומלץ לפנות לעורך דין כבר בתחילת הדרך. גם אם פותחים הליך יישוב סכסוך ולא הולכים להליך משפטי חשוב שיהיה עורך דין ברקע שיכול לעזור להגיע להסכם או להיות מוכן יותר אם ההליך המשפטי יגיע בסופו של דבר. לדבריה, חשוב להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום מכיוון שלעורכי דין המתמחים בדיני משפחה היכרות מעמיקה עם השטח, דבר שיכול להשפיע על התוצאה הסופית.

עו"ד ורד לוי

טלפון - 077-2304000

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

נתפסת נוהג שיכור: יש מה לעשות כדי למזער את הנזק?

בשיתוף zap משפטי
עו"ד ורד לוי, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully