וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק כשזקנים: למה כדאי לכם להכין צוואה?

עו"ד ורד לוי, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

25.8.2020 / 16:35

צוואה מאפשרת לאדם לשלוט על גורל רכושו במקרה של מוות ולמנוע אי נעימויות מהסובבים אותו לאחר מותו. עו"ד ורד לוי מסבירה שרצוי כי כל מי שכבר צבר רכוש יכין מסמך כזה

בווידאו: עו"ד ורד לוי על דיני צוואות וירושה/מערכת וואלה!

בשלב מסוים בחיים עוד לפני שהזדקנו ואחרי שצברנו הון ורכוש, מגיע הרגע לחשוב הלאה. לשם כך בין היתר נועדה הצוואה.

עו"ד ורד לוי, המתמחה זה שנים רבות בדיני משפחה וירושה, מסבירה כי צוואות לא נועדו רק לאנשים מבוגרים או לאנשים שחושבים שהמוות נמצא מעבר לפינה. לטענתה המצב הפוך, צוואות נועדו לכל אדם שצבר רכוש. עו"ד לוי פנתה בדבריה לכלל האוכלוסיה וקראה לצופים לגשת להכין צוואה כדי למנוע אי נעימויות במקרה של מוות.

עו"ד לוי מסבירה כי אם אדם נפטר ואין צוואה מגישים צו ירושה לרשם הירושות ואז יחול על רכושו חוק הירושה. החלוקה של הרכוש על פי החוק היא הגיונית אבל לא מתאימה לכולם. לדוגמא, אדם נשוי עם ילדים - אם אין ירושה, הרכוש עובר חציו לאלמנה וחציו לילדים בחלקים שווים. המשמעות היא שהאימא תלויה בילדים שלה אם היא רוצה למכור את הדירה או למשוך כסף מהחשבון. לדברי עו"ד לוי אם האדם רוצה לדאוג לאישה הוא יכול להכין צוואת יורש אחר יורש - כך שהילדים יהיו "בתור" לירושה רק אחרי האישה.

כשאדם ניגש להכין צוואה עורך הדין צריך לבחון את הרכוש שהוא צבר במהלך חייו. עו"ד לוי אמרה כי היא תמיד מכניסה גם סעיף כללי לצוואה כי דברים משתנים ולא רוצים להצטרך לעדכן את הצוואה כל הזמן. לדבריה מאוד חשוב לתשאל נכון את הלקוח ולהבין מה מתאים לו.

עו"ד לוי מסבירה כי הלקוח בעצם מחליט בדיוק מה קורה עם הרכוש שלו. הוא יכול לתת הוראות ספציפיות. למשל להחליט שיהיה מי שינהל את הרכוש במקרה של ירושה ילדים וידאג לחלוקה של הכספים.

עוד מסבירה עו"ד לוי כי אנשים חושבים בטעות שהסכמי ממון שהם עורכים מספיקים ומכסים גם מקרה של פטירה אבל זה לא המצב. ידועה בציבור, לדוגמא, יכולה להשתמש בהסכם כהוכחה ולקבל חצי מהרכוש של הנפטר.

לבסוף אומרת עו"ד לוי כי חשוב מאוד להיעזר בעורך דין מתמחה בנושא בעת עריכת הצוואה. לדבריה, בחוק הירושה יש דרישות צורניות ומהותיות שהאדם צריך לעמוד בהן ולא היא תיפסל. עורך דין יכול לכוון את הלקוח אל הצוואה המתאימה לו.


עו"ד ורד לוי

טלפון - 077-2304000

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לא חייבים לחכות: כך מתנהלים גירושים בימי הקורונה

בשיתוף zap משפטי
עו"ד ורד לוי, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • צוואות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully