וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה הרעילה אותך? כך תשיג את הפיצוי המגיע לך

עו"דר רונן אבריאל, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי

24.8.2020 / 7:35

במקומות עבודה מסוימים נחשפים העובדים לחומרים רעילים העלולים לגרום לפגיעה גופנית גם שנים אחרי סיום העבודה. מה לעשות כשפונים לביטוח הלאומי ואיך יוחלט אם תקבלו אחוזי נכות?

בווידאו: עו"ד רונן אבניאל על חשיפה לחומרים רעילים במהלך העבודה/מערכת וואלה!

תאונות עבודה הן לצערנו הרב חלק מחיי היום יום למרות שכולנו מנסים להיזהר עד כמה שאפשר. אחד מסוגי תאונות העבודה הוא חשיפה לחומרים רעילים. מה עושים במצב כזה?

עו"ד רונן אבניאל, מומחה למימוש זכויות רפואיות, מסביר למה הכוונה בחשיפה לחומרים רעילים ונותן דוגמא: אדם שעובד במשך שנים בחשיפה לחומרים כימיקליים, עובד עם מסירי צבע, בפחחות, עובד עם מתכות - ייתכן מאוד שביום מן הימים יתגלה שחלה בפרקינסון. ייתכן מאוד שהפרקינסון יהיה קשור לעבודה בה עבד ונגרם על ידי אותה חשיפה תעסוקתית. הביטוח הלאומי מוכן להכיר בחשיפה כזו בתנאים מסיימים.

הדבר הראשון שצריך לעשות על מנת לקבל את ההכרה של הביטוח הלאומי, אומר עו"ד אבניאל, הוא להכין את התשתית העובדתית בה העובד מספר איפה עבד, מה עשה ביום יום, לאיזה חומרים היה חשוף, עם מה בא במגע וכו'. עם התיאור, בצירוף חוות דעת המראה על קשר סיבתי בין החומרים למחלה שלו, ניתן לפנות לביטוח הלאומי. כלומר לא מדובר כאן על אירוע נקודתי בו נפל העובד או נחבל אלא בנכות שיוצאת אל האור מאוחר יותר, לעיתים שנים רבות אחרי סיום העבודה.

לדברי עו"ד אבניאל, ביטוח לאומי מאוד מקשה על הפונים ולמעשה מרבית הפניות אליו בעקבות חשיפה לחומרים רעילים נדחות. עם זאת, אומר עו"ד אבריאל, לא צריך להתייאש. במקרה של דחייה ניגשים לבית דין לעבודה ומציגים שוב את אותה תשתית עובדתית. בדרך כלל בית הדין ישלח את התיק לחוות דעת מומחה מטעם בית הדין והוא יפסוק בסוגיה.

עו"ד אבניאל אומר כי החלק ה"קל" הוא לקבל את התשלום לאחר ההכרה. ההחלטה על גובה התשלום נקבעת על ידי ועדות רפואיות הקובעות אחוזי נכות רפואית. אותה קצבת נכות ניתנת כנגזרת של השכר שהיה בעת הפגיעה.

עו"ד אבניאל מסכם ואומר כי בתביעות שכאלה ההמלצה היא לפנות מהרגע הראשון לעורך דין. חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה כמה שיותר מוקדם מכיוון שמדובר בהרבה מאוד כסף שמגיע למבוטח, גם רטרואקטיבית וגם בשוטף.

עו"ד רונן אבניאל

טלפון - 053-9367359

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

גם רופאים טועים: מה עושים במקרה של רשלנות רפואית?

בשיתוף zap משפטי
עו"דר רונן אבריאל, בשיתוף zap משפטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully