וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום הדירה עוד כאן: כך יקבלו פושטי רגל משכנתא

מרטין בוקסדורף, בשיתוף zap משפטי

29.8.2020 / 12:29

החוק גורס כי 3 שנים לאחר פשיטת רגל נתוניו הכלכליים של החייב אמורים להימחק והוא אמור להיות אדם חדש מבחינה כלכלית. בפועל המידע נשמר על ידי הבנקים. האם אפסו סיכויי החייב לקבל משכנתא? על פי יועץ המשכנתאות מרטין בוקסדורף - לא בכרח

בווידאו: יועץ המשכנתאות מרטין בוקסדורף על משכנתאות לפושטי רגל/מערכת וואלה!

במהלך החיים מגיע רגע בו אנחנו רוצים לקנות דירה חדשה. אבל האם אפשר לקבל סיוע מהבנק על מנת לעשות זאת עם פשטנו רגל בעבר, או שמדובר בניסיון חסר סיכוי?

מרטין בוקסדורף יועץ משכנתאות מסביר כי גם מי שפשט רגל בעברו אינו מנוע מקבלת משכנתא. הוא מסביר כי על פי החוק החדש שהעביר בנק ישראל בנושא פשיטות רגל כל הנתונים השליליים שהיו לחייב בעבר אמורים להימחק וכל בן אדם אמור להיות כאילו נולד מחדש. עם זאת אומר בוקסדורף כי בפועל זה עובד קצת אחרת כי כמו כל גוף הבנקים רוצים לשמור כמה שיותר מידע על לקוחותיהם ולכן המידע לא נמחק.

בוקסדורף מדגיש כי על אף שמירת המידע הבנקים אמורים להסתכל על ההתנהלות הכלכלית של מבקש המשכנתא כפי שהיא כיום. הבנקים רוצים לראות שמבקש המשכנתא עומד בקריטריונים בסיסיים - מתנהל כלכלית בתוך המסגרת, בלי צ'קים או הוראות קבע שחוזרים, בעל עבודה מסודרת או ניהול עסק מסודר וכו'.

כמו כל אדם שמבקש משכנתא, גם פושטי רגל לשעבר נדרשים להביא עימם הון עצמי בגובה מסויים. בוקסדורף אומר כי הבנקים פוחדים מלקוחות שפטו את הרגל וחוששים מהתנהלותם הכלכלית בעבר. לדבריו יכול להיווצר מצב שמישהו מגיע לבקש משכנתא 8 שנים אחרי פשיטת הרגל בזמן שהוא כבר מנהל חיים אחרים לגמרי, אבל הבנקים עדיין יעשו לו בעיות.

האם חובה להיעזר בשירותי יעוץ? בוקסדורף אומר שכל אחד שינסה להשיג משכנתא במצב כזה בעצמו ייפנה במהרה ליועץ. הוא אומר כי נושא המשכנתאות לפושטי רגל בעבר הוא אמנם קטן ונישתי אבל דורש מומחיות מאוד ספציפית על מנת לדאוג שהבנק יסכים להעניק את המשכנתא.


מרטין בוקסדורף - "משכנתא מאושרת"

טלפון: 053-9382060

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הבנק מסרב לתת משכנתא? זה לא סוף הסיפור

בשיתוף zap משפטי
מרטין בוקסדורף, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully