וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה מתחילה כבר בדרך: מתי תאונת דרכים היא גם תאונת עבודה?

עו"ד איטל גנון, בשיתוף zap משפטי

29.11.2020 / 7:52

חוק הביטוח הלאומי קובע כי מי שנפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה, חזרה ממנה או בין עבודות - יוכר כנפגע תאונות עבודה. מה עושים במקרה כזה ובאילו מקרים לא תוכרו כנפגעי תאונות עבודה?

בווידאו: עו"ד איטל גנון על תאונות דרכים בדרך לעבודה/מערכת וואלה!

למרבה הצער יוצא לנו להיתקל במהלך חיינו בתאונות שונות, חלקן בכביש וחלקן במקומות אחרים. מה קורה כשהן משתלבות זו בזו ותאונת דרכים הופכת גם לתאונת עבודה?

עו"ד איטל גנון מסבירה כי סעיף 80/1 לחוק הביטוח הלאומי קובע כי תאונת דרכים שאירעה בדרך למקום העבודה, במהלך העבודה, בדרך חזרה ממקום העבודה או במעבר מעבודה אחת לעבודה שנייה תיחשב לתאונת עבודה. עוד אומרת עו"ד גנון כי המוסד לביטוח לאומי קבע כי הדרך שעושה העובד כל יום למקום עבודתו ובחזרה תיחשב לדרך המקובלת ולכן תאונה שאירעה במהלך סטייה מהדרך שלא למטרות עבודה לא תיחשב כתאונת עבודה.

ולמה חשוב להכיר בתאונות כאלה כתאונות עבודה? עו"ד גנון מסבירה כי כתוצאה מהכרה בתאונות אלה כתאונות עבודה העובד מקבל מספר זכויות. בתחילה הביטוח הלאומי יממן את 90 ימי המחלה הראשונים שהעובד ישב בבית. בהמשך יוזמן העובד לוועדה רפואית שתקבע לו אחוזי נכות ותקבע את הפיצוי המגיע לו.

עו"ד גנון מדגישה כי הדבר הראשון שיש לעשות אחרי התאונה הוא לתעד את מה שקרה באירוע - לקחת מספרי טלפון של המעורבים, את תעודות הזהות שלהם, ביטוחים, רשיונות רכב, לכתוב את כתובת התאונה, לצלם את הנזקים, פרטי הולכי רגל נפגעים ועוד. עוד מסבירה עו"ד גנון כי חשוב להתפנות לבית החולים גם אם הפגיעה לא חמורה ולוודא שהרופא כתב את כל הפגיעות שפירטתם בפניו בתעודה הרפואית - ללא הרישום, הביטוח הלאומי עלול לא להכיר בפגיעות אלה.

התביעה הראשונה שמגישים, אומרת עו"ד גנון היא נגד הביטוח הלאומי בדרישה להכיר בתאונה כתאונת עבודה. לאחר מכן מגישים תביעה לקביעת דרגת נכות ופיצויים. עו"ד גנון מדגישה כי כל מי שמעורב בתאונת דרכים ונותר לו נזק, זכאי לפיצוי - גם אם מדובר בגורם האשם בתאונה.

לבסוף אומרת עו"ד גנון, חובה להיעזר בעורך דין מתאים המכיר את החומר המשפטי בעת הגשת התביעה. ביצוע ההליכים ללא ליווי משפטי עלול להביא לכך שלא נצליח למצות את זכויותינו.

עו"ד איטל גנון

טלפון - 053-7102776

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לשתף פעולה, אבל בזהירות - כך תנהגו אחרי תאונת דרכים

בשיתוף אתר zap משפטי
עו"ד איטל גנון, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully