וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשכורת עוקלה? כך תדאגו שהכסף שלכם ישוחרר

עו"ד רון אביטל, בשיתוף אתר zap משפטי

23.9.2020 / 14:32

אדם הנקלע לחובות עלול למצוא את עצמו עומד בפני עיקול על משכורתו או הגבלה על רשיון הנהיגה שלו. מה ניתן לעשות במקרה כזה?

עו"ד רון אביטל מסביר על עיקולי שכר וכיצד מטפלים בהם/זאפ משפטי

כל אחד מאיתנו שעובד מצפה כמובן לקבל את שכרו, אולם לעיתים עלולים להיווצר מצבים שבמסגרתם יוטלו עיקולי שכר ואפילו הגבלות על רישיון הנהיגה. למה ומתי זה קורה ומה עושים במקרה כזה?

עו"ד רון אביטל, המתמחה בהסדרי חובות וביטול עיקולים והגבלות, מסביר כי עיקול שכר מתבצע על ידי ההוצאה לפועל או רשויות אחרות בעקבות חובות אליהם נקלע האדם שאת חשבונו מעקלים. במקרה כזה המעסיק מעביר את השכר ישירות לרשות - מלבד סכום קטן ולא מספק שמגיע לעובד על פי החוק להגנת השכר. לדברי עו"ד אביטל, העיקול תלוי בגובה החוב והוא יכול להיות עד גובה החוב ולא מעליו.

עוד מסביר עו"ד אביטל כי ברגע שאדם צובר חובות ונפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל ניתנים לו 30 יום להגיע להסדר חובותיו. אם הוא לא מצליח ניתן להתחיל לנקוט נגדו בצעדים שאחד מהם הוא עיקול משכורת. הגבלה נוספת וחמורה יותר שניתן להטיל על חייב היא הגבלת רישיון הנהיגה. צעד זה ננקט רק לאחר 6 חודשים בהם לא מגיע החייב להסדר חובות.

ואיך מבטלים הגבלות אלה או עיקול שכר? עו"ד אביטל מסביר כי לאחר שהחייב מגיע להסדר מול הנושים או נוקט בצעדים אחרים כגון איחוד תיקים או הגשת בקשה לחדלות פירעון, יש בידיו עילה לבקשה להסרת העיקול או ההגבלה על רישיון הנהיגה. מכיוון שמדובר בהגבלות חמורות ההליך בטיפול בבקשות הוא מזורז ומקבלים תשובה תוך יום יומיים.

לסיכום מזהיר עו"ד אביטל מפני ניסיון לטפל בבעיות אלה ללא סיוע עורך דין המתמקצע בעניין. זאת מכיוון שטיפול לא מקצועי בבקשות עלול להביא לכישלונן ולגרום לנזק שלעיתים בלתי הפיך.


עו"ד רון אביטל

טלפון - 077-9975674

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

היום יותר מתמיד - כדאי לממש את זכאותכם לאזרחות פולנית

בשיתוף zap משפטי
עו"ד רון אביטל, בשיתוף אתר zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • עיקולים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully