וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינדי ישראל תשלם עשרות אלפי שקלים ל-5 משפחות בגין איחור במסירת הדירות

עו"ד עוז רדיע, בשיתוף zap משפטי

20.12.2020 / 8:19

המשפחות שגרות כיום בפרויקט דירות בשוהם החליטו "ללכת עד הסוף" מול היזם ולמצות את מלוא זכויותיהן בחוק. בזכות ההתמדה שלהן והליווי של עורך הדין עוז רדיע שייצג אותם, כיום ולאחר כ-4 שנות הליכים קיבלו הדיירים פיצוי ראוי. כל הפרטים על ההליך, הסכום שנקבע ועוד

מיכאל פישר בנייה. ShutterStock
בנייה/ShutterStock

בשכונת כרמים בשוהם הוקמו ע"י היזם גינדי ישראל 18 בניינים משנת 2012 ועד לאכלוסם בשנים 2015 - 2016. הפרויקט נבנה באמצעות חב' אורתם סהר (מליבו) שנקלעה לקשיים כלכליים ולבסוף באוקטובר 2016 ניתן לגביה צו הקפאת הליכים ע"י כב' השופט (בדימ') איתן אורנשטיין, אז נשיא בית המשפט המחוזי בת"א. מסירת הדירות בחלק מהבניינים התעכבה מאד ו-5 משפחות הגישו תביעות לבית המשפט השלום בת"א, כולן באמצעות עו"ד עוז רדיע, לקבלת פיצוי לפי חוק המכר (דירות). הפיצוי המוגדר לפי החוק הוא דמי שכירות לדירה דומה בשיעור של פי 1.5 עבור 8 החודשים הראשונים לאיחור, ולאחר מכן, החל מהחודש התשיעי, פיצוי בשיעור של פי 1.25 מדמי השכירות החודשיים.

הרבה יותר מאיחור במסירה

המשפחות העלו טענות קשות נגד היזם בשל האיחור הניכר, מאחר וחלקן נאלצו למצוא דירות חלופיות קטנות, למועד בלתי מוגדר, כאלה שאינן מתאימות למס' הנפשות בכל משפחה. במקרה אחד, הבת הגדולה נאלצה להתגורר אצל חברות כדי ללמוד למבחני הבגרות, ומשפחה אחרת בת 6 נפשות, נאלצה להידחס לדירת חדר וחצי במושב סמוך. דירות אחרות שנרכשו כהשקעה הפסידו דמי שכירות תקופה ארוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

במרדף אחר האמת: להיות חוקר פרטי

בשיתוף אתר zap משפטי

מהמצב הביטחוני ועד לשביתה במערך הכבאות - כל התירוצים לאיחור

התובעים טענו כי התגלו תקלות רבות במערכות של הדירות והבניינים, חדשות לבקרים, וניסיון מצד היזם למסור את החזקה בדירות שאינן מוכנות למגורים. בעוד הדיירים טענו לכשלים רבים בפרויקט ובמיוחד לתחלופה בלתי סבירה של עובדים באתר, היזם טען מנגד לזכות חוזית לדחות את מועד המסירה בשל אירועי צוק איתן, ולאחר מכן שביתה בחב' חשמל ועיצומים במערך הכבאות. היזם טען כי הוא זכאי לדחות את מסירת הדירות תקופה ארוכה גם בשל בקשות הדיירים לשינויים, כך שלשיטתו הרוכשים לא זכאים לפיצוי כלשהו. ביום 10.11.20 ניתן פסק דינו של בית המשפט השלום בתל אביב (כב' השופט אהוד שוורץ) שמקבל את התביעות, תוך שלילת טענות היזם, למעט האפשרות מבחינתו לדחות את מועד המסירה בשל השינויים שביקשו הדיירים.

לא טילים ולא יער

השופט שוורץ קבע כי מהראיות שהוצגו עולה תמונה כי מבצע צוק איתן לא היווה גורם שעיכב את עבודות הבניה. כך גם לגבי הטענות בקשר לעיכובים הנוגעים לחב' חשמל או מערך הכבאות. בית המשפט פסק לכל משפחה פיצוי בשיעור עשרות אלפי שקלים, בצירוף הפרשי ריבית והצמדה משנת 2015 (אמצע תקופת האיחור). כן נפסק כי גינדי תשלם לאותן משפחות שכ"ט עו"ד והוצאות משפט בהתאם לשיעור הפיצוי שקבע ומנגד דחה בית המשפט את הסעד לפיצוי בגין עגמת נפש.

לסיכום, גינדי ישראל נדרשה לשלם לרוכשי הדירות פיצוי בגין איחור במסירת הדירות, הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בשיעור של כ-320 אלף שקלים.

עו"ד עוז רדיע. יח"צ,
עו"ד עוז רדיע/יח"צ

עו"ד עוז רדיע מכהן כסגן יושב ראש ועדת קניין מקרקעין בלשכת עורכי הדין

טלפון 077-2314230

הכתבה באדיבות Zap משפטי


המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מה

עו"ד עוז רדיע, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • בנייה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully