וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל תחת קורת גג אחת: למה ברכישת דירה עדיף לפנות למשרד עו"ד שיש בו גם מחלקת משכנתאות?

עו"ד משה ימין, בשיתוף zap משפטי

12.1.2021 / 9:59

רכישת דירה היא הקנייה הגדולה ביותר בחיים עבור רובנו, והיא כוללת לא מעט בירוקרטיה ובדיקות. עו"ד משה ימין, המתמחה במקרקעין ונדל"ן, הגיע לאולפן כדי להציג את כל ההיבטים והרבדים ולהסביר מה הערך המוסף של עורך דין על פני יועץ בהליך קבלת משכנתא

בווידאו: עו"ד משה ימין על תפקיד עורך הדין בעסקת מקרקעין/אולפן וואלה

כמעט עבור כולנו, רכישת דירה היא הקנייה הגדולה והמשמעותית ביותר שנעשה בחיינו, אולם היא גם מלווה בלא מעט לחצים ובעיקר, בירוקרטיה. אז איך דואגים שהתהליך כולו יעבור בצורה מוצלחת? נעזרים בבעלי מקצוע כמובן.

עו"ד משה ימין, המתמחה במקרקעין ובנדל"ן, הגיע לאולפן על מנת לשפוך אור על הדברים: "כיוון שרכישת דירה היא אכן רכישה כל כך משמעותית, חשוב לקחת עורך דין מקצוען, שייתן ללקוח לישון בשקט. לעורך הדין יש את האחריות המקצועית הגדולה, שקבועה בחוק".

"רכישת דירה מחייבת בדיקות בלא מעט רבדים", הסביר עו"ד ימין. "הרובד הקנייני, למשל נסח טאבו, לבדוק אישור רשות מקרקעי ישראל או של חברה משכנת אם הדירה רשומה שם, לבדוק את המגבלות על זכות הקניין, האם יש משכנתאות, שיעבודים, צווי מניעה וכו'. הבדיקה הנוספת היא של תכנון ובנייה - האם ניתן היתר בנייה לדירה".

עו"ד ימין הוסיף: "בנוסף, יש היבט מימוני - עורך הדין צריך לוודא שלמבקשים יש את המימון הנחוץ לרכישת הדירה, כי בדרך כלל ברכישת דירה ראשונה נעזרים במשכנתא, ואסור לחתום על ההסכם לפני שיש לפחות אישור עקרוני של הבנק, אחרת הרוכש עלול להיתקע. הוא משלם את המקדמה, ואז הבנק לא מאשר לו את המימון.

רובד אחר הוא הביטחונות. צריך לוודא שבהסכם יש ביטחונות שיאפשרו את רישום הדירה בסופו של דבר על שם הרוכש, כנגד תשלום התמורה. יש היבט הסכמי, להכין את ההסכם ולאזן את הזכויות בין הרוכש למוכר. יש לבדוק גם את היבט המיסוי - האם יש מס רכישה או מס שבח על המוכר, ואז חייבים לשמור סכום מסוים לצרכי מס".

אז מה הערך המוסף שיש לעורך דין על פני יועץ בהליך קבלת משכנתא?

"משרד עורכי דין שיש בו גם מחלקת משכנתאות זה יתרון חשוב, כי אז הרוכש מקבל הכל תחת קורת גג אחת, באחריות של עורך דין. בנוסף, עורך דין יכול לעשות מה שיועץ משכנתאות רגיל לא יכול, כמו עריכת הסכמים נלווים. למשל, אם בני זוג באים ורוצים לקנות משכנתא ואין להם כוח החזר, ואז צריך לווה נוסף ומערכת הסכמית בין הרוכש ללווה הנוסף, וביטחונות".

ומה חשוב לדעת בעת הליך רישום דירה שמועברת בירושה?

"העברת זכויות על פי ירושה במקרקעין לא מהווה עסקה ולא כרוכה בשום מיסוי. גם העברת זכויות בין יורשים בדירה, תהיה פטורה ממס ואם רוצים למכור בעתיד דירה שהתקבלה בירושה והיא דירה יחידה, שזכאית לפטור, הפטור מועבר ליורשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מדובאי ועד מרוקו: טיפים חשובים להסכמי הפצה בינלאומיים

בשיתוף zap משפטי

משה ימין משרד עורכי דין

טלפון: 09-8657257

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד משה ימין, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully