וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לפטר אותך? אלו זכויותיך בטרם סיום יחסי העבודה עם הבוס

עו"ד שמואל שלוח, בשיתוף zap משפטי

16.2.2021 / 7:59

מעסיק שרוצה לפטר עובד מחוייב לערוך לא שימוע בטרם יסתיימו יחסי העבודה. מהן חובות המעסיק במקרה זה ואיך מגדירים באילו מקרים מתקיימים יחסי עובד מעסיק?

בווידאו: עו"ד שמואל שלוח מסביר על יחסי עובד מעסיק/ZAP משפטי

רבים מאיתנו מנהלים מדי יום מערכות יחסים של עובד ומעסיק. חלקן מגיעות לצערנו אל בתי המשפט בעקבות הפרה של הסיכומים שנעשו בתחילת הדרך על ידי מי מהצדדים. באילו מקרים מדובר?

עו"ד שמואל שלוח, העוסק בתחום דיני העבודה, מסביר לדוגמא כי בטרם עובד מפוטר על המעסיק לערוך לו שימוע. "שימוע הוא זכות יסוד של העובד שהמעסיק חייב לערוך לפני החלטה על פיטורים - ללא ההליך הפיטורים הם שלא כדין", מסביר עו"ד שלוח. "המעסיק חייב ליידע את העובד בדבר כל הטענות נגדו ולהציג בפניו את הראיות והדוגמאות שבגינן הוא מתכוון לפטר אותו. הוא מחויב לתת לעובד זמן סביר להתכונן לתת לעובד לשטוח את טענותיו. פיטורים מיד בתום השימוע הם שלא כדין". לדברי עו"ד שלוח עובד שרוצה להגדיל את סיכוייו לעבור את השימוע בשלום יכול להיעזר בייצוג של עו"ד.

עוד מסביר עו"ד שלוח כי הזימון לשימוע צריך להיות בכתב. זאת מכיוון שהוא צריך לפרט לא רק את מועדי השימוע, אלא גם את הראיות והדוגמאות הרלוונטיות.

עו"ד שלוח התייחס גם לשאלה מתי ההתקשרות בין מעסיק לנותן שירותים תחשב כיחסי עובד - מעסיק. לדבריו יש שורה של מבחנים הבודקים זאת כאשר המבחן העיקרי הוא מבחן ההשתלבות - האם עבודתו של העובד היא חלק אינטגרלי מהעיסוק של החברה והאם העובד משתלב בעסק כשאר העובדים השכירים ועוד.

עוד הסביר עו"ד שלוח כי נושא ההתעמרות במקום העבודה הוא חדש יחסית בשוק העבודה ועדיין אין חוק בנושא. לדבריו, התעמרות יכולה לבוא לידי ביטוי במספר דרכים כגון ניטור יתר, צעקות חוזרות ונשנות ועוד. עם זאת מדגיש עו,ד שלוח כי יש להבחין בין התעמרות למקובל כזכויות (פררוגטיבה) של המנהל. למנהל יש עדיין זכות להעיר לעובד ולמתוח ביקורת על עבודתו.

לסיכום, מבהיר עו"ד שלוח כי לייעוץ עורך דין יש משמעות בתחילת עבודה ובסופה. בתחילת העבודה מומלץ לכל עובד להראות לעורך דין את טיוטת הסכם העבודה - זה לעיתים קרובות מבטא את התרבות הארגונית באותה חברה. בסיום העבודה, אם העובד מגיע לעורך דין הוא יכול להחליט לגבי תביעה אפשרית ככל שנמצא שזכויותיו בתקופת עבודתו נפגעו.

עורך הדין שמואל שלוח

טלפון: 077-2314515

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

האם ניתן שלא לחשוף צוואה? ואם כן, לכמה זמן?

בשיתוף zap משפטי
עו"ד שמואל שלוח, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully