וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרת מחל"ת וגילית שהשכר ירד? זה מה שעליך לעשות

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 29.4.2021 / 16:16

עובדים רבים שחוזרים מהחל"ת לאחר תקופת הקורונה מגלים שהמעסיק שינה את תנאיהם לרעה. עו"ד אורנה שמריהו מסבירה מה אומר החוק במקרים אלה ומה על העובדים לעשות

בווידאו: עו"ד אורנה שמריהו על זכויות עובדים בחזרה מחל"ת/אולפן וואלה! עריכה: אדר אילון

גם בעידן פוסט הקורונה נושא זכויות העובדים עדיין נמצא על הפרק ואולי אף ביתר שאת. כיצד יכולים מתמודדים להתמודד עם הרעת תנאים או דרישות חדשות מצד המעסיק?

עו"ד אורנה שמריהו המתמחה בזכויות עובדים מסבירה כי סעיף 11 לחוק פיצויי פיטורים קובע כי עובד שמריעים לו את תנאי העבודה, או את אופי העבודה, או את התפקיד בו כיהן, יכול להתפטר בדין מפוטר ולדרוש את זכויותיו. לדבריה, יש להבחין בין שינויים באופי העבודה כגון שינויים בהגדרת התפקיד להרעה בתנאי העבודה: הפחתת שעות עבודה או הפחתת שכר. עו"ד שמריהו אמרה כי מצבים אלה נעשו נפוצים יותר בתקופה זו של החזרה מחל"ת לאחר משבר הקורונה.

עו"ד שמריהו מסבירה כי המעסיק מחויב ליידע את העובד על השינוי בתנאי העבודה ולספק לו הסכם שכר חדש. העובד, מצידו, חייב להודיע בכתב למעסיק כי ברצונו לקבל את התנאים הקודמים ולא הוא יתפטר.

המקרים השכיחים בהם נתקלת עו"ד שמריהו בתקופה זו הם הפחתות שכר והגדלות התפקיד - הגברת העומס על עובדים שלא פוטרו. לדברי עו"ד שמריהו חשוב לפנות לעורך דין כבר בשלבים הראשונים של התהליך מכיוון שהחוק קובע תנאים מסוימים שאם העובד לא יעמוד בהם הוא לא יהיה זכאי לתנאים של מפוטר.

עו"ד אורנה שמריהו, מתמחה בזכויות עובדים

טלפון: 077-9977542

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מתנגדי חיסונים ומקומות עבודה: מה עושים ואיך מתמודדים עם המצב החדש?

בשיתוף zap משפטי
בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully