וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפכתי ממנהלת בית ספר יסודי לעורכת דין לפלילים ולתעבורה

עו"ד ורד חן, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 14:24

שנת שבתון לא מתוכננת שאליה יצאה עו"ד ורד חן בגיל 36 הובילה אותה כמעט במקרה להחליף מקצוע. כך הפכה ממנהלת בית ספר יסודי לעורכת דין המייצגת נאשמים בעבירות תעבורה ופלילים

ורד חן. יח"צ,
עו"ד ורד חן/יח"צ

"באופי שלי אני חצי עובדת סוציאלית. כנראה בגלל הרקע שממנו באתי, אני באמת עושה את העבודה שלי מכל הנשמה, אפילו כשזה לא בהכרח משתלם לי", כך מתייחסת עו"ד ורד חן (57) לגלגול הנוכחי שלה כעורכת דין, המתמחה בתחום דיני התעבורה והמשפט הפלילי.

ורד, בעלת ניסיון מצטבר של 17 שנים כעורכת דין בתחומים אלה, מביטה כיום בסיפוק על אינספור הצלחות שלדבריה רשומות על שמה בסגירת תיקים ללקוחותיה. "מה שסייע לי בכך הוא ההיכרות המעמיקה שלי עם כל בתי המשפט בארץ וכל תחנות המשטרה ומחלקות התביעות".

ורד הגיעה לעריכת דין כמעט במקרה, באמצע החיים. קודם לכן החזיקה בקריירה חינוכית עניפה, שימשה כמרצה במכללה להוראה, ואפילו ניהלה בית ספר יסודי. "מה שלקחתי מהתלמידים שלי הוא את החשיבות של ללוות כל אדם באופן אישי ולהעניק לו את הביטחון שאני איתו. זו הפילוסופיה והחזון שלי גם לגבי לקוחות, שלהם אני שואפת לתת מענה מקצועי, אישי ומהיר - במקום אחד - עד לקבלת התוצאות הרצויות".

בראיון עמה מסבירה ורד מה גרם לה לעזוב את המקום הנוח של אשת חינוך מוערכת, לצלול ללימודי משפטים ולהפוך לעורכת דין שמחלקת את זמנה בין בתי כלא ובתי המשפט לתעבורה.

"התחננתי למשרד החינוך לעבודה"

ורד נולדה ברמת גן, ולמדה בתיכון בליך. "בצבא שירתי בחיל האוויר, ומיד לאחר מכן התחלתי ללמוד הוראה", היא מספרת. בשנים הראשונות לאחר הלימודים עברה ורד בין בתי ספר. "באותה תקופה היה קשה מאוד למצוא עבודה", היא מספרת. "כל יום הייתי מתחננת למשרד החינוך".

אחרי מספר גלגולים, הגיעה ורד לבית ספר הלל ברמת גן, ועבדה בו שמונה שנים. בשלב זה, היו לה ולבעלה כבר ארבע בנות, ובמקביל לעבודה האינטנסיבית בבית הספר, היא השלימה גם תואר שני במסלול מאתגר בפדגוגיה ודידקטיקה בחינוך באוניברסיטת בר-אילן.

"אחרי שסיימתי את התואר יצרו איתי קשר ממכללת אחו"ה (מכללה להוראה בדרום) והציעו לי לעבור ללמד שם. גרתי מאוד רחוק, ולכן התלבטתי נורא. אבל אחרי שלחצו עלי לבוא, החלטתי בסופו של דבר לבוא ללמד שם בתור מרצה ,מדריכה פדגוגית תוך שאני מלווה סטודנטיות בבתי הספר השונים".

"אהבתי מאוד לנהל את בית הספר"

"בשלב הזה בחיי עבדתי בתחום החינוך ומאוד אהבתי את זה", מספרת ורד . "יכול להיות שלימודי המשפטים קיננו אצלי איפה שהוא בראש, אבל לא התייחסתי לזה כל כך".

לדברי ורד, "היינו עם ארבעה ילדים קטנים וללא עזרה. במכללה דרשו ממני להתחיל דוקטורט כתנאי להמשך העבודה. בדקתי כמה אופציות בארץ ובחו"ל, אבל אז בדיוק נכנסתי להיריון עם הבן החמישי והבנתי שזה גדול עלי".

ורד נאלצה לעזוב את המכללה, והחליטה לעבור לניהול. "הצגתי מועמדות והתקבלתי לנהל בית ספר יסודי ברעננה. אז שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים עברתי עם חמישה ילדים למושב חירות באזור השרון".

ורד נזכרת בערגה בתקופה שבה ניהלה את בית הספר. "היתה שנה מדהימה. ההורים מאוד פירגנו לי, ואפילו ראש העיר אמר לי שמנהלות עם ותק של 20 שנה לא הצליחו להאיר בפניו דברים שאני עשיתי בפרק זמן כה קצר".

בסופו של דבר, ורד נאלצה לעזוב את בית הספר, לאחר שהמנהלת הקודמת שהחליפה חזרה אליו. "הציעו לי לנהל בתי ספר בכל מיני מקומות, אבל שום דבר לא באמת התאים. אחרי מלחמה של שנה עם משרד החינוך, החלטתי שאני עוזבת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

שוקלים הליך חדלות פירעון? אלה השיקולים שכדאי לחשוב עליהם

בשיתוף zap משפטי

"בעלי ראה במקרה פתק של עורכת דין פלילית"

"הייתי במשבר", נזכרת ורד. "מצד אחר נורא אהבתי את העיסוק בתחום החינוך, אבל מצד שני התאכזבתי מהמערכת שלא ידעה להוקיר ולהגיד תודה. ההורים בבית הספר ניהלו מלחמה על כך שישאירו אותי בתפקיד, אבל זה לא עזר".

ורד מצאה את עצמה לפתע בגיל 36 בפרשת דרכים. "זה הוביל אותי לחשוב מה אני רוצה לעשות עם עצמי. קיבלתי חל"ת ממשרד החינוך, ואז החלטתי ללמוד משפטים. זה סיקרן אותי, ונראה לי כמו סוג של חלום להגשים אותו".

כאשר היא מתקרבת לגיל 40, החלה ורד שוב ללמוד. "בחלק מהזמן הייתי צריכה ללמוד שישה ימים בשבוע, וזה היה מטורף. היה לזה מחיר כלכלי לא פשוט, והמזל שלי הואשבעלי תמך בי".

בגיל 40 סיימה ורד את הלימודים. "בעלי ראה במקרה פתק של עורכת דין פלילית, שחיפשה מישהי לטרום התמחות במשרה חלקית. התחלתי לעבוד אצלה, התמחיתי אצלה, והמשכתי לעבוד איתה עוד 6 שנים".

"הנשמה שלי היא כמו של עובדת סוציאלית"

הנשמה שלי היא כמו של עובדת סוציאלית, אבל העבודה היא עבודה משפטית טהורה. אני באה עם מבנה אישיות שבאמת אכפת לי. אני חושבת שהבאתי את זה מהעיסוק שלי בתחום החינוך

תוך כדי עבודתה במשרד הפלילי, החלה ורד להיחשף לסניגוריה הציבורית. "עבדתי כשכירה, ובמקביל קיבלתי מהם תיקים של עצורים", היא נזכרת. "נחשפתי לבתי סוהר, לרווחה, לקציני מבחן, למוסדות גמילה של אלכוהוליסטים , של סמים ושל נוער במצוקה. זאת היתה תקופה מרתקת".

לדברי ורד, "אלה דברים שלא ראיתי קודם. אני באה מבית נורמטיבי, וזה ריתק אותי. התיקים שאבו אותי אליהם. תיק שאני זוכרת במיוחד הוא זה של דר רחוב בן 26 שנעצר על עבירות רכוש וסמים. אחרי הליך משפטי מייגע של למעלה משנה וחצי, השתלב הנאשם במוסד גמילה "מלכישוע".

"מרוב שחשוב היה לי כי יצליח, החלטתי להגיע לבקר אותו במוסד אפילו ביום ההולדת שלי. שנים אחר כך, הוא התקשר אלי להגיד תודה ואמר לי שהוא עזב את עולם הפשע בזכותי ונולדה לו תינוקת. התרגשתי מאוד".

אחרי שעבדה מספר שנים בתחום הפלילי, נחשפה ורד גם לתחום התעבורה והתאהבה בו. "החלטתי שאני רוצה לצאת לעצמאות באופן מוחלט ולעסוק גם בתעבורה", היא אומרת. "אני מגיעה לתחום הזה עם אותה שליחות, ועד שהלקוח לא ייצא מרוצה אני לא אשן טוב בלילה".

ורד מספרת שהיא מרגישה לפעמים "יותר כמו עובדת סוציאלית מאשר כעורכת דין. הנשמה שלי היא כמו של עובדת סוציאלית, אבל העבודה היא עבודה משפטית טהורה. אני באה עם מבנה אישיות שבאמת אכפת לי. אני חושבת שהבאתי את זה מהעיסוק שלי בתחום החינוך".

לדברי ורד, מה שמקנה לה יתרון על רבים מעורכי הדין בתחום הוא ההיכרות שצברה עם השנים של כל בתי המשפט בארץ. בנוסף, לדבריה, יש לה היכרות מעמיקה עם כל תחנות המשטרה ומחלקות התביעות: "זה משהו שלומדים דרך הרגליים, מהניסיון", היא אומרת.

יש תיק שהיה מכונן בשבילך?

"בעבר ייצגתי נהג משאית עם גיליון הרשעות מכובד שדרס אישה בת 70 כאשר היא חצתה את הכביש ופגע בה קשות. בשלב ראשון עשו לו שימוע ורצו לפסול לו את הרישיון ל-60 יום".

לדברי ורד, "כבר בשימוע הצלחתי לשכנע את קצין המשטרה לא לפסול לאותו נהג את הרישיון, והלכתי לצלם את חומר החקירה". ורד עיינה בחומר, ונדהמה לגלות בו כשלים ראייתיים רבים. "אחרי שראיתי את התיק ואת הכשלים שבו הגעתי לפגישה עם תובע בכיר והצגתי לו אותם. הוא מיד אמר לי 'בואי נעצור, תני לי לבדוק מה אני עושה עם התיק'. בסופו של דבר המשטרה החליטה לחזור בה מכתב האישום ולבטל אותו".

"זה תיק שהמשטרה תיכננה להכניס בו אדם לכלא, והוא נגמר בצורה מטורפת", נזכרת ורד. "זה היה רגע מכונן, וגם לי להבין שהדרך שלי היא הדרך הנכונה. להילחם תמיד למען הלקוח. גם בתיקים שבהם הסיכון הוא מאוד גבוה".

כאשר ורד נדרשת לסכם את מהלך הקריירה המרתק שלה, היא שולחת מסר: "אם מישהו מרגיש שהוא לא במקום הנכון, הוא צריך לדעת לקבל החלטה אמיצה, גם אם זה באמצע החיים. לא לתת לחיים לעבור, לקפוץ מעל משוכות ולעבור אבני נגף. אם אתה מאמין בעצמך - תצליח. בסופו של דבר זה שווה את זה".

עו"ד ורד חן מתמחה בתחום דיני התעבורה והמשפט הפלילי, ומייצגת עשרות לקוחות בתחומים אלה

טלפון:

0526680794

077-8051241


הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד ורד חן, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • עורכי דין
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully