וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה רוצה את המענק בחזרה? זה מה שאפשר לעשות

רו"ח שלמה אליאס, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 11:03

רו"ח שלמה אליאס מסביר למה המדינה דורשת חלק ממענקי הקורונה בחזרה. וגם: איך להתייחס לעסקאות המבוצעות באפליקציות תשלום והאם כדאי לשכיר להשלים הכנסה כעצמאי?

בווידאו: רו"ח שלמה אליאס על השפעת הקורונה על התנהלות בעלי עסקים עצמאיים/zap משפטי

בעלי עסקים, הריאיון הבא הוא בשבילם. אחרי כל עסקה הדיווח למס הכנסה הוא חובה, אולם כיצד להתנהל בעסקאות הנערכות באפליקציות התשלום דוגמת פייפאל או ביט, האם כדאי לעבוד כשכיר ועצמאי להשלמת הכנסה, וכיצד תמקסמו את מענקי הקורונה מהמדינה?

רו"ח שלמה אליאס הסביר כי המדינה מעבירה לשכירים מגוון גדול של מענקים בעקבות משבר הקורונה כשהגדול בהם הוא מענק להחזרת הוצאות קבועות. לדבריו בתחילת המשבר המדינה החליטה לסייע לבעלי העסקים לעמוד בתשלומים קבועים וההוצאות נמדדו על פי ההוצאות בשנים קודמות. כעת, יש הרבה מקרים בהם המדינה דורשת לקבל את הכסף בחזרה עקב הצטמצמות ההוצאות. רו"ח אליאס העריך כי מגמת דרישת הכסף תימשך גם בגלל שתקופת הבחירות עברה והשיח נהייה פחות פופוליסטי וגם כי הגענו לתקופה של שלהי המגיפה.

עוד הדגיש רו"ח אליאס כי משרד רואי חשבון יכול לנבור בהוצאותיו של הלקוח ולנסות להוכיח שהן אכן מצדיקות את המענק. "היו לנו הרבה מקרים בתקופת הקורונה ששילמו לספקים או שכירות 'על החשבון'. המענקים בנויים על חשבוניות ולכן מקרים כאלה לא נחשבים כהוצאות. אנחנו אספנו את כל הרישומים והתווכחנו על ההוצאות", סיפר רו"ח אליאס.

לא להסתבך

נושא נוסף אליו התייחס רו"ח אליאס הוא שימוש באפליקציות התשלום. "כשמקבלים כסף באפליקציות אנחנו לפעמים שוכחים לדווח על הכנסה זו", אמר רו"ח אליאס. "במגזר המקצועות החופשיים לא עוצרים כדי להוציא חשבונית - חשוב לעצור בין לקוח ולקוח ולהוציא חשבוניות. אפשר לעשות זאת גם באמצעות אפליקציית חשבוניות. החוק מדבר בצורה אמורפית ואומר שיש להוציא את החשבונית בסמוך לעסקה - זה נתון לפרשנות. לכן אם אתה לא יכול להוציא חשבונית ישר אחרי הלקוח אז כדאי להסתכל בסוף כל יום באפליקציה ולהוציא חשבוניות". עוד הזהיר רו"ח אליאס כי המדינה יכולה לראות כמה כסף נסלק באמצעות האפליקציות ולראות אם יש פער בין מה שדווח לסכומים שהועברו. לכן עדיף להימנע מבעיות ולדווח על כל ההכנסות.

"יש הרגשה שיש בלגן, שיש כאוס, אז אפשר לנצל את המצב ואף אחד לא ישים לב לבלגן בעסק", אמר רו"ח אליאס. "התחילו בשבועות האחרונים ביקורות מאוד מחמירות. לכן מומלץ לבוא מיוזמתכם ולהגיש דוחות מתקנים - עדיף לא להיכנס לכל הסחרור הזה".

והאם משתלם לשכיר לעבוד מהצד ולהשלים הכנסה כעצמאי? לדברי רו"ח אליאס גם אם מרוויחים בהכנסה צדדית מעט - זה לא יישאר לך אפס. "אתה תשלם יותר מס ממקבילך שהוא רק עצמאי וזה בשל מדרגות המס אבל זה יהיה ככל הנראה באזור ה-20% מס". רו"ח אליאס אמר כי חשוב לזכור שמדינת ישראל מתירה לדרוש הוצאות כנגד ההכנסה וככך לקבל החזרים על שכר דירה, הוצאות חשמל וכו' בסכומים שמגיעים לעיתים לאלפי שקלים בחודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

גיליתם מוצר מנצח? כך תהפכו ליבואנים שלו

בשיתוף zap משפטי

אליאס רואי חשבון

טלפון: 077-7786968


הכתבה באדיבות Zap משפטי


המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

רו"ח שלמה אליאס, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully